„Paryžiaus katedroje” vėl kunkuliuos aistros

Kultūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2021-05-03

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pristatoma kompozitoriaus Zigmaro Liepinio opera-melodrama „Paryžiaus katedra“ jau gegužės 8 d. , šeštadienį, 19 val. Žvejų rūmuose į pragaištingų meilės jausmų upę panardins scenos dievaitį Deivydą Norvilą ir primadoną Ritą Petrauskaitę. 

„Esmeralda iš „Paryžiaus katedros” yra mano vienas mylimiausių vaidmenų. Z. Liepinio sukurta muzika įtraukia ir užburia savo įtaigumu ir paslaptimi. Vos pasigirdus pirmiesiems orkestro akordams pasineri į gūdžiuosius viduramžius. Kiekvieną kartą atlikdama savo partiją dainuoju išgyvendama herojės jausmus. Nėra buvę spektaklio, kad būtų neįdomu dainuoti. „Paryžiaus katedra” vėl ir vėl įtraukia į savo pasaulį, pilną aistrų, meilės, neapykantos, keršto ir mirties. Labai džiaugiuosi ir laukiu susitikimo su Z. Liepinio muzika, kuri užburia mus visus“, – sako solistė R. Petrauskaitė. 

Žinomas solistas D. Norvilas sako, kad gegužės 8-osios laukia tarsi premjeros, nes prie Kvazimodo partijos sugrįžta po daugelio metų. 

Z. Liepinio „Paryžiaus katedrą“ Klaipėdoje statė rinktinė komanda: dirigentas Ilmaras Lapinis, režisierius Ramūnas Kaubrys, scenografas Artūras Šimonis, kostiumų dailininkė Jolanta Rimkutė, choreografas Aurelijus Liškauskas, chormeisteris Vladimiras Konstantinovas.  

R. Kaubrio pastatymai visados išsiskiria vizualumu, mistikos, fantasmagorijos ir kartu paprastumo estetine raiška, vengiant primityvaus iliustratyvumo, neretai dominuojančio muzikinio žanro spektakliuose. Pasak režisieriaus, „Paryžiaus katedroje“ nesiekta atkurti viduramžius ar romantizmą – tai jau savaime yra V. Hugo kūriniuose. Svarbiausia dominante čia tapo šiandiena. Tai ji suteikė galimybę fiksuoti, kiek, keičiantis epochoms, kito išorinis pasaulis ir kas jame išliko amžinosiomis vertybėmis. Todėl „Paryžiaus katedros“ estetinis sprendimas tarsi ištirpsta erdvėje ir laike. 

„Paryžiaus katedros“ jausmų dramą scenoje įkūnys geriausi Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistai bei kviestiniai dainininkai. Be D. Norvilo (Kvazimodo) ir R. Petrauskaitės (Esmeraldos), klausysimės romantiškojo Artūro Kozlovskio (Frolo), nuoširdžiosios Loretos Ramelienės (Giudulės), žaviosios Dalios Kužmarskytės (Flerdelisės), visada atpažįstamų Mindaugo Rojaus (Febo) ir Kęstučio Nevulio (Grenguaro). Gros Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestras, vadovaujamas dirigento Giedriaus Vaznio. 

Žymos: | | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kultūra

Šokio spektaklio premjera, dedikuota M. K. Čiurlioniui

Šį šeštadienį, balandžio 26-ąją, dviejų dalių šiuolaikinės choreografijos programa „Hommage à Čiurlionis“ Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras (KVMT) simboliškai pradeda antruosius ...
2025-04-23
Skaityti daugiau

Kultūra

M. K. Čiurlionio įkvėptas šokio ir muzikos kūrėjų dialogas

Balandžio 26-ąją, Tarptautinės šokio dienos proga, Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) scenoje įvyks dviejų dalių šiuolaikinės choreografijos vakaras „Hommage à ...
2025-04-16
Skaityti daugiau

Kultūra

Muzikinis teatras atskleidžia šių ir ateinančių metų planus (1)

Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre (KMVT) pirmą kartą posėdžiui susirinko trejų metų kadencijai išrinkta nauja jo meno taryba: Janina Stankevičienė, muzikologė, ...
2025-04-10
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
undefined
Loading
Share This