Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-04-22 |
Unikalioji Klaipėdos Vasaros estrada bus ne tik kapitaliai suremontuota, bet turėtų būti sutvarkytos ir jos prieigos, kuriose atsirastų naujų laisvalaikio erdvių ir didelė automobilių stovėjimo aikštelė. Tokiam keliui, kuriuo reikia žengti, ketvirtadienį pritarė miesto tarybos kolegija.
Politikams buvo pasiūlyta pasirinkti vieną iš dviejų alternatyvų, kokių tolimesnių veiksmų imtis dėl Vasaros estrados sutvarkymo.
Šios alternatyvos gimė dėl to, nes Klaipėdos savivaldybės administracija nesiryžo realizuoti nė vieno iš dviejų pasiūlymų, kurie buvo pateikti Vasaros estrados sutvarkymo architektūriniam konkursui.
„Atvira Klaipėda“ rašė, jog ir architektūrinio konkurso vertinimo komisija rekomendavo nerealizuoti nė vieno pateikto pasiūlymo, nes jais esą bus per didelė intervencija į teritoriją, kuri realiai yra vartai į Girulių mišką. Be to, architektūriniame konkurse pateiktiems pasiūlymas realizuoti reikalingos milžiniškos investicijos – nuo 15 iki 45 mln. eurų.
„Klaipėdos savivaldybės administracijoje taip pat buvo sudaryta darbo grupė, kuri vertino architektūrinio konkurso rezultatus. Atsižvelgdama į vertinimo komisijos nuomonę, ši darbo grupė nusprendė nesudaryti projektavimo sutarčių dėl Vasaros estrados su architektūrinio konkurso dalyviais, bet priimti nuostatą, kad konkurso rezultatais būtų pasinaudota tolimesnėje eigoje“, – kolegijai aiškino Klaipėdos savivaldybės administracijos vyriausiasis patarėjas Ričardas Zulcas.
Tačiau jis pabrėžė, jog Vasaros estrada reikalauja sprendimų. Ji yra eksploatuojama nuo 1978 metų. Prieš dvejus metus buvo atlikta Vasaros estrados statinio ekspertizė, po kurios paaiškėjo, kad ji yra avarinės būklės. Už 30 tūkst. eurų nustatyti defektai buvo pašalinti tiek, kad pernai galėtų vykti planuota „Europiada“, kuri vėliau dėl pandemijos buvo atšaukta.
„Nepaisant tos 30 tūkst. eurų investicijos, objektas tikrai yra moraliai susidėvėjęs ir jam iš esmės reikia kapitalinio remonto“, – pabrėžė R. Zulcas.
Todėl kolegijai ir siūlyta apsispręsti, ar Vasaros estradą tik kapitaliai suremontuoti, panaudojant šiuolaikines medžiagas, o tai galėtų kainuoti apie 1,5 mln. eurų, ar į priekį žengti platesniais žingsniais.
Antroji siūlyta alternatyva – Vasaros estradą ne tik kapitaliai suremontuoti, bet ir sutvarkyti jos aplinką, įvedant poilsio, sporto ir rekreacijos infrastruktūrinius elementus, pasiūlytus architektūrinio konkurso metu, bei įrengti automobilių stovėjimo aikštelę, kurioje galėtų būti iki 650 vietų. Preliminariai paskaičiuota, jog automobilių parkavimo aikštelės įrengimas ir prieigų sutvarkymas galėtų kainuoti apie 1,5 mln. eurų, o takų, WC, sporto aikštynų ir želdynų įrengimas – 4 mln. eurų.
„Mūsų siūlymas yra rinktis antrą alternatyvą ir etapais bei dviem projektais įgyvendinti Vasaros estrados ir jos teritorijos sutvarkymą. Šiemet jau būtų galima formuluoti užduotis dviem pirkimams, o kitais metais gauti abiejų projektų statybų leidimus, o tada ieškoti finansavimo ir projektus sugretinti ar vykdyti pamečiui“, – teigė R. Zulcas.
Miesto tarybos kolegijos narė Judita Simonavičiūtė skaičiavo, jog politikai ir valdininkai jau mažiausiai dešimt metų „braido“ aplink Vasaros estradą, ieško įvairiausių variantų, bet vis tiek sugrįžta prie kapitalinio remonto.
„Manau, kad remonto tikrai reikia ir jį būtina atlikti kuo greičiau. Šis laikmetis, karantinas, parodė, jog Vasaros estrada yra lankomas objektas, tai yra vieta, nuo kurios pajudama į Girulių mišką. Ji ir dabar yra traukos centras. Todėl pačią estradą reikia suremontuoti, o aplinkos sutvarkymas yra eiliniai miesto tvarkymo darbai. Architektūrinio konkurso rezultatai rodo vizualizacijas, o ne erdvės įveiklinimą, vadinasi, to įveiklinimo poreikio nėra. Tai reiškia, kad užtenka tik kapitalinio remonto ir tai žinojome jau prieš 10 metų“, – kalbėjo J. Simonavičiūtė.
Kultūros sritį kuruojantis Klaipėdos vicemeras Arvydas Cesiulis, kuris yra ir miesto tarybos kolegijos narys, tvirtino, jog reikia galvoti ir apie ateitį, perspektyvą, todėl Vasaros estradą reikia ne tik kapitaliai suremontuoti, bet ir labiau įveiklinti, įprasminti.
Kolegijos narys Saulius Budinas pasigedo ryžtingesnio žvilgsnio į priekį.
„Sunkiai įsivaizduoju, kad ten reikia 1,5 mln. eurų remontui, galima padaryti ir pigiau, jei neturime fantazijos, ką norime ten matyti. Praėjusią kadenciją politikams nepavyko priimti sprendimo, ką daryti su Vasaros estrada, jau ir šios kadencijos dveji metai praėjo, o sprendimų nėra. Galų gale turime priimti sprendimą ir judėti į priekį. O kol kas palaikysiu remontą“, – teigė S. Budinas.
Tačiau miesto tarybos kolegijos dauguma pasisakė už tai, kad Vasaros estradą reikia ne tik kapitaliai suremontuoti, bet ir sutvarkyti jos prieigas. Tokiai alternatyvai pritarė 9 iš 12 kolegijos narių, o trys palaikė pirmąją alternatyvą, kurioje numatytas tik kapitalinis remontas.
Vizijos neturime. Architektu pasiulymais nepasitikime. Del to stovi Atgimimo aikste. Del to stovi estrada. Del to stovi turgus.
Palopykime. Palikime nuspresti tiems, kas tures vizija.
Si valdzia sugeba tik palopyti supuvusius suolus, uzsakant milijonines studijas, per 10 metu nei vieno naujo reprezentacinio objekto. Si estrada kaip veidrodis visos nustekentos Klaipedos.
Eilinis tarybos tupčiojimas vietoj, pusę milijono į balą Zulcas randa, o sutvarkyti esteados niekaip. Kyla klausimas kam tokie patarėjai iš vis reikalingi.
mūsų miesto politikai, kaip sakoma, su ubagų mentalitetu. Kad tik pigiau, kad tik paprasčiau. Pasidairykite Helsinkyje, Stokholme, Kopenhagoj kaip įrengti ir gali atrodyti visuomeninės paskirties objektai, kurie ir savo išore, ir funkcionalumu yra išskirtiniai. Jeigu tvarkyti Vasaros estradą, tai taip, kad po 5 metų nereikėtų perdarinėti. Nesam tokie turtingi, kad darytume prasčiausią variantą…