Kalnupės gatvė oficialiai taps uosto koridoriumi (27)

Svarbu, Transportas
Virginija Spurytė
2021-04-19

Kalnupės gatvė vadinamajame Žvejybos uosto rajone taps pagrindiniu išvažiavimu iš uosto šioje teritorijoje. Tai numatyta jau beveik patvirtintame specialiajame plane. Ir nors Klaipėdos savivaldybė tokiai alternatyvai nepritarė, ji privalės rekonstruoti šią gatvę ir dar kelias sankryžas. Tiesa, pinigų duoti pažadėjo Uosto direkcija.

Nagrinėtos trys alternatyvos, kaip organizuoti eismą iš centrinės uosto dalies.

Rengia jau penkerius metus

Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto nariai pirmadienį vykusiame posėdyje analizavo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto susisiekimo infrastruktūros plėtros teritorijoje tarp Kalnupės, Minijos, Senosios Smiltelės, Marių gatvių ir Kuršių marių specialiojo plano bendruosius sprendinius. Juos numatoma patvirtinti dar šiais metais, nes didžioji dalis derinimo procedūrų jau yra įveiktos.

Klaipėdos savivaldybės Urbanistikos ir architektūros skyriaus vedėja Mantė Černiutė-Amšiejienė informavo, kad šis specialusis planas pradėtas rengti dar 2016 metais. Planuojama teritorija apima apie 100 hektarų plotą.

„Klaipėdos savivaldybė, galima sakyti, yra žemiausio lygio derinanti institucija, nes kitos yra ministerijos. Specialiojo plano užsakovė yra Susisiekimo ministerija“, – teigė M. Černiutė-Amšiejienė.

2019 metais buvo parengtos ir pristatytos trys koncepcinės alternatyvos, kokia infrastruktūros plėtra turėtų būti šioje teritorijoje.

M. Černiutė-Amšiejienė teigė, jog Klaipėdos savivaldybė pritarė tai alternatyvai, kurioje buvo numatyta, jog sunkiojo transporto eismas turėtų judėti vidinėmis uosto – Nemuno, Nevėžio gatvėmis, o į Minijos gatvę įsilietų tik sankryžoje su Senosios Smiltelės gatve.

Tačiau Susisiekimo ministerija pasirinko kitą alternatyva, kurioje numatyta, kad sunkusis transportas iš uosto teritorijos išvažiuoja Kalnupės gatve, o tada juda Minijos gatve iki Jūrininkų prospekto, o iš jo – į pietinį aplinkkelį. Kol jo vis nėra, sunkusis transportas Jūrininkų gatve važiuos iki Šilutės plento, o juo pasieks Vilniaus plentą.

Šioje alternatyvoje numatyta Kalnupės ir Minijos gatvių sankryžą pertvarkyti į žiedinę, taip pat sutvarkyti sankryžą su Žalgirio gatve, o sankryžą su Minijos gatve pertvarkyti į šviesoforinę, o Senosios Smiltelės ir Minijos gatvių sankryžoje įrengti dviejų lygių sankryžą.

Nepritarė, bet suderino

Anot M. Černiutės-Amšiejienės, specialiojo plano sprendiniuose numatytos ir kompensacinės priemonės gyventojams. Planuojama, jog palei gatves, kuriose padaugės sunkiojo transporto, turi būti pasodinta naujų želdinių, Kalnupės gatvėje turi būti įrengta prieštriukšminė sienutė, o gyventojams pakeisti langai ir įstiklinti balkonai.

„Mes visus šiuos pasiūlymus surašėme Susisiekimo ministerijai, o atsakymai buvo lakoniški. Tada savivaldybės administracija kreipėsi dar kartą ir paprašė įvertinti iš naujo, pažymėjo, kad su tokiais sprendiniais savivaldybė nebuvo sutikusi. Gavome atsakymą, kad visi sprendiniai jau pateikti derinti per teritorijų planavimo informacinę sistemą ir laukia mūsų išvados“, – aiškino M. Černiutė-Amšiejienė.

Derinimo procedūros baigėsi šiemet vasarį. Ir nors Klaipėdos savivaldybė sprendiniams nepritarė, procesas juda toliau.

Klaipėdos savivaldybei pavyko pasiekti tiek, kad specialiajame plane dabar jau nurodytos atsakingos institucijos, kas ir ką turi įgyvendinti, nurodyti ir terminai.

„Kalnupės gatvės rekonstrukcijos vykdytoja turės būti Klaipėdos savivaldybė, o finansavimas skiriamas iš Uosto direkcijos pagal Vyriausybės nutarimą, kai lėšas galima skirti privažiuojamiesiems keliams. Savivaldybė tapo atsakinga ir už Senosios Smiltelės gatvės viaduko įrengimą, o lėšos – iš tų pačių šaltinių. Problema ta, jog iš šio šaltinio negalima finansuoti kompensacinių priemonių – želdinių, fasadų atnaujinimo, balkonų įstiklinimo“, – dėstė M. Černiūtė-Amšiejienė.

Atsisakė, nes per brangu

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovė Dovilė Balsytė aiškino, jog antroji alternatyva buvo pasirinkta todėl, kad kitos yra realiai neįgyvendinamos arba labai brangios, nes planuojamoje teritorijoje numatoma ir geležinkelių plėtra.

„Jei Nemuno ir Nevėžio gatvės būtų pagrindinis koridorius, tai turėtume pamiršti geležinkelių plėtrą šioje teritorijoje. Realiai visą Nevėžio gatvę reikėtų iškelti į antrą lygį. Tada investicijos yra ženkliai didesnės ir turbūt nepakeliamos, todėl buvo atsisakyta šitos alternatyvos, kaip neįmanomos suderinti reikiamos geležinkelio plėtros ir transporto judėjimo“, – tvirtino D. Balsytė.

Be to, ji pabrėžė, jog uosto transportas nagrinėjamose gatvėse nėra dominuojantis. Esą Minijos gatvėje uosto transportas sudaro tik 8 proc. viso srauto, Kalnupės g. – 20 proc., Senosios Smiltelės g. – 12 proc.

Kalnupės gatvę numatoma rekonstruoti taip, kad būtų patogu ne tik uosto poreikiams, bet ir gyventojams. Nemažą jos dalį numatoma apie 15 metrų atitraukti nuo gyvenamųjų namų ir įrengti keturių juostų gatvę, kuria judėtų sunkiasvoris transportas. Šios keturios juostos būtų atskirtos triukšmą mažinančia sienute, o už jos būtų tarsi vidinė gatvelė, kuria galėtų naudotis gyventojai, joje būtų įrengtos parkavimo vietos.

Kalnupės gatvės po rekonstrukcijos vizualizacija.

„Stengėmės atsižvelgti į savivaldybės pastabas. Ir problema gal tik su tam tikru finansavimu, nes želdynams negalime skirti lėšų. Bet kalbėjome su uosto naudotojais, su jais tą klausimą galima išspręsti“, – teigė D. Balsytė.

„Mane šokiruoja įgyvendinimo dalykai, kad toks papildomas krūvis Klaipėdos administracijai nusimato. Realiai visko reikia uostui, bet ir gatvės, ir sankryžos yra mieste, todėl savivaldybė turės ir projektus rengti, ir rangovus išrinkti ir priežiūra rūpintis. Vadinasi, žmones reikės atitraukti nuo kitų projektų“, – savo nuomonę reiškė Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto pirmininkė Judita Simonavičiūtė.

Tačiau komiteto narys Vidmantas Dambrauskas aiškino, jog Kalnupės gatve ir dabar važiuoja sunkusis transportas iš uosto, tad šios gatvės rekonstrukcija gyventojams tik pagerins sąlygas.

„Ir tai daroma už uosto pinigus, tai gal panaudokime savo organizacinius resursus“, – teigė V. Dambrauskas.

Komiteto narė Alina Velykienė atkreipė dėmesį, jog ne visiems gyventojams pagerės gyvenimas, nes, pavyzdžiui, Kalnupės ir Minijos gatvių sankryža lieka toje pačioje vietoje, o prie jos yra daugiabučių namų.

„Gal gyventojams nauji langai ir balkonai būtų patikę prieš 20 metų, tačiau šiais laikais reikia kalbėti apie viso namo renovaciją, kad jame tikrai būtų kokybiška gyventi“, – pabrėžė A. Velykienė.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis pažadėjo ieškoti sprendimų, kad „gyventojams būtų maksimaliai geriau nei yra dabar“.

Kalnupės gatvės rekonstrukcijos techninį projektą ketinama pradėti rengti kitais metais.

Žymos: | | | | | | |

Komentarai (27):

Atsakymai į “Kalnupės gatvė oficialiai taps uosto koridoriumi”: 27

  1. parašė:

    Ten ir taip nera kuo kvepuoti, namai dreba, kodėl
    savivaldybė nesutiko su kitu pasiulimu, Šalia yra dar vienas pravaziavimas kodel nesutiko ten daryti, matomai jiems šitas variantas pigesnis isejo, o ant žmoniu jiems vienodai….

  2. Veronika parašė:

    Keturių eismo juostų Kalnupės g. buvo pastatyta prieš 40 metų , kaip įvažiavimas į žvejybos uostą . Tai ko dabar triukšmą kelti. Juk mašinoms važiuoti neuždrausi, o jei protestuosime prieš prieštriukšmines sieneles , tai jų uostas ir nedarys .
    Paradoksas čia tik tame, kad triukšmą kelia uosto įmonių transportas, o gatvę ir visą infrastruktūra statyti ruošiasi miestas ?

  3. klaipėdiškis parašė:

    Mieli miesto žmonės, mes randami tik kai reikia balsuoti renkant politikus. Pirmiausiai , yra nesąmonė, kad politikas gali būti renkamas į miesto tarybą, jeigu jis deklaruoja savo gyvenamąją vietą mieste. Pažiūrėkite kur jų dauguma gyvena- užmiestyje, o tik deklaravę savo gyvenamąją vietą mieste, kuriai joks labiausiai užteršto miesto poveikis neturi reikšmės. Tie, kurie gyvena miesto teritorijoje gyvena dažniausiai pajūrio teritorijoje ar kitose, kur užterštumas neturi jokios įtakos. O uostininkai , kuriuos irgi išrinko žmonės, dabar skuba susitvarkyti savo verslo reikalus ir žmonių gyvenimo gerovė jiems nerūpėjo ir nerūpi. Todėl miestas tapo labiausiai užterštas šalyje, kuo tolyn, tuo daugiau teršiamas . Jokios infrastruktūros gerinti jau gyvenančių žmonių gyvenimo sąlygas, statyti naujus gyvenamuosius kvartalus. Linkiu visiems, kas tik galite bėgti iš šio miesto, nes dienomis situacija su užterštumu blogėja.

  4. Tomas parašė:

    Nieko,tuoj Vaitkus taps meru, miestas virs uosto sandėlis.

  5. Klaiprdiete parašė:

    Siaubas ka jus darote su vubentojais jau dabar niera kuom alsioti nuo automobiliu tvaiko ir triuksmo mus valfom avinu banda

  6. Husky parašė:

    Koks dosnumas-įstiklins balkonus,pakeis langus…
    Visa tai,tik kaip klizma mirusiam…

  7. Anonimas parašė:

    Nebus matyt jokiu zaliu korodoriu ir aplinkeliu matyt? Nes kai sunmerks tiek pinigu i sankryzas ir kt. Tikrai niekas matyt neinvestuos i aplinkelius? Tai visas srautas keliaus per miestą.

  8. nejuokingai parašė:

    f8ros ir kitoks transportas užgrius žvejybos uostą

  9. S parašė:

    Geda skaityti tokius miesto valdininkų pasiaiškinimus

  10. Romas parašė:

    Kada uostas baigs nuodytį Klaipediečių sveikatą!

  11. Judas parašė:

    Kada patrauksit palapines iš miesto centro ?
    Kada uostas baigs nuodyti miestiečių gyvenimą ?
    Kada uostas baigs grobti miesto teritorija ?

  12. Povilaa parašė:

    Jūs neberaganėkite valdininkai!! Kas čia per fantazijos!?

  13. Dd parašė:

    Visiska subine musu tam kvartaliukui.neparduosi buto uz normalia kaina.šliapadronai!

  14. Strategijos parašė:

    didmeistrė, „šimtametė” tarybos narė Judita Simonavičiūtė jau pamiršo kaip ji pati nuolat gyrėsi prisidėjusi prie net trijų miesto bendrųjų planų ir juose visokius uosto planus ir ypač klaskininkams nuolat mūru ir krutine stūmė. Vis išminties visus mokė, kad čia ne vieta visokiems žalumams ir tobulumams, va ir pati, tik dabar opozicijoje, jau „netikėtai pajuto”sulaukusi uosto pirmų „žiedelių”. Tik čia dar pirmi žiedeliai. Jei kitas meras pasikvies ją „talkon” vėl bus viskas Ok. Priešingu atveju kam jai pirsčioti? Tik tikroji puokštė priešakyje – visi labai norėjo uosto darbo vietų. Šaunūs uosto Vyrai jas ir daro. Ta ministerija taip pat, kaip Dambrauskas ir moko” tik įrankėlis kuriuo reikia dabar „pasinaudoti”. Na, o naivuoliai lai skundus valdžioms rašo ar laukia langų keitimo. Siūlyčiau vienytis, kviestis anstolius užfiksuoti šios dienos oro kokybę, triukšmą, buto kvadratinio metro vidutinę rinkos kainą ir po to , nuvertėjus butui, duoti kolektyvinius ieškinius nuostoliams padengti asmeniškai iš derinusių ir tvirtinusiųjų kišenių ( tik čia labai slidi vieta). Tai taikytina ir visam Baltijos pr.. Procesas ilgas, bet linksmas ir daug vilties, kad laimėsite. Tik, jei susimesite visi- laimėsite, jei kiekvienas tik dėl savo lango burbuliuosite, tai jūsų butus už trečdalį dabartinės kainos pasisiūlys nupirkti pats Tuma ar Dambrauskas ir apgyvendins vergus iš kaimyninių šalių ir nematysite nei naujų langų, nei tų darbo vietų, nei galimybės išbėgti iš savo užgyvento „turto”.

  15. Anonimas parašė:

    Vargšai gyventojai, valdininkų durnumo ir verslinykų chytrumo įkaitai.

  16. Anonimas parašė:

    Kas norit tas emigruokit.

  17. Faktas parašė:

    Gal čia balandžio pirmos fantaxijos

  18. Neteisėtas specialusis planas, netaps teisėtu, parašė:

    Net, jei jį kažkodėl apsvarstys Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto nariai pirmadienį vykusiame posėdyje. Nevarkit, ponai ir ponios. Kaip mėgsta sakyti teisininkai: iš neteisės teisė negimsta. Tai galioja ir šiai Uosto direkcijos ir Susisiekimo ministerijos chaltūrai, kuri skirta, visų pirma, Kaminerai, kuriai labai reikia geležinkelio. O jo nėra. O kai labai reikia, tai ir yra daromas toks spec. planas. Bet, kadangi parengta chaltūrėlė neatitinka ir prieštarauja galiojančio Klaipėdos miesto bendrojo plano sprendiniams, Uosto bendrojo plano sprendiniams, neturi ir negali jis būti suderintas. Neatitinka tas spec.planas ir pačios Klaipėdos savivaldybės administracijos išduotų planavimo sąlygų, nes uostininkai ėmė ir suplanavo miesto teritoriją – Kalnupės bei Minijos gatves. O tos gatvės niekada nebuvo ir nėra uosto teritorijoje. Ir dar: ir derinti „analizuoti” šio spec. plano Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitete, kur jo nariai dambrauskai, simonavičiūtės ir kt. jį”analizavo” pirmadienį vykusiame posėdyje, visiškai nereikia. Nei šis, nei joks kitas miesto tarybos komitetas neturi jokių įgaliojimų derinti („analizuoti”)ar nederinti valstybei svarbaus projekto spec. plano. Jį gali derinti ar nederinti tik savivaldybės administracija – t.y. tik Neniškis. Tai, kas yra dabar daroma – yra tik direktoriaus apsidraudimas. Priminsime, kad tas direktorius ką tik to specialiako pagrįstai ėmė ir nederino. Dabar, po papildomų svarstymų komitetuose su dambrauskais ir simonavičiūtėmis, ims ir suderins. Neišdegs, mielieji, neišdegs. Spec.planas kaip neatitiko jūsų išduotų planavimo sąlygų, taip neatitinka, kaip planavo ne savo, o Miesto teritoriją, taip ir toliau tą daro. Analizuokit toliau, o Kalnupės ir Minijos gatvių gyventojai niekada nesutiks, kad tos gatvės taptų įvažiavimais į Uostą, kaip teigia straipsnelio pavadinimas.

  19. V parašė:

    Beviltiškų valdininkų armija skėščioja rankomis. Absurdas , nevykėlių armija valdo miestą. Prieš tai jie postringavo apie miestiečių gerovę. Šlykštu iki vėmimo jau nuoma jų.

    • Anonimas parašė:

      Pritariu tamstai, kodel valdininkai nepakeicia istatymo vietoje to kad juos vykdytu? Juk tai taip paprasta

    • ezys parašė:

      Gal del to, kad valdininkai nei leidzia, nei keicia istatymus, nei turi teise tai daryti? Itariu, kad cia ironiskas komentaras buvo, nors ka gali zinoti, dar ne tokiu nesamoniu zmones priraso 🙂

  20. Ojojoi parašė:

    O Viešpatėli švenčiausai, ar čia iš tiesų tokie dalykai planuojami?!!??

  21. Zita parašė:

    O kaip bus su namu Žalgirio g 15, kuris stovi ant pačio kampo prie Kalnupės – Nemuno g?
    O ką, šiam namui nei langų, nei balkonų nereikia keisti? Šio namo gyventojai kenčia uo sunkiasvorių mašinų triukšmo taip pat, kaip ir Kalnupės g. gyventojai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Transportas

Statyti naują tiltą ar remontuoti senąjį?

„Klausimas stovi labai aiškiai: kiek laiko mes dar turime? Nes jau bilda jau 5-7 metai… Bilda ir bilda. Sugrius-nesugrius?“ – ...
2025-01-18
Skaityti daugiau

Spyglys

Pradėjo politikuoti tikrasis Klaipėdos meras*

„Aš labai retai užsiiminėju politika, daugiau kalbu, – pareiškė Spyglio mylimiausias deputatas Vidmantas Dambrauskas. – Dažnai kalbu tik kokiais ūkiniais, ...
2025-01-17
Skaityti daugiau

ELTA

Klaipėdos uoste atsiras trys žaliojo vandenilio talpyklos

Tarp „Nord Steel“ ir „MT Group“ pasirašyta 1,4 mln. eurų vertės sutartis dėl žaliojo vandenilio saugyklų gamybos ir tiekimo Klaipėdoje. ...
2025-01-13
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This