Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-04-13 |
Dėl sudėtingos pandeminės situacijos pasaulyje Lietuvos oro uostai per pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su 2020 metų paskutiniuoju ketvirčiu, fiksavo mažesnius skrydžių srautus, keleivių skaičius bei skraidintų krovinių kiekius. Vis dėlto Lietuvos oro uostų pirmojo šių metų ketvirčio pradžioje fiksuotas sąstingis jau kovo mėnesį pradėjo trauktis – fiksuotas tiek skrydžių, tiek keleivių srautų augimas.
Pasak Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovo Aurimo Stikliūno, nuoseklaus aviacijos sektoriaus atsigavimo ir geresnių rezultatų tikimasi pasiekti per antrąjį šių metų ketvirtį, siejamą su vasaros sezono pradžia bei įsibėgėjančia, nors ir lėtai, visuotine vakcinacija.
Trys šalies oro uostai per 2021 metų pirmuosius tris mėnesius aptarnavo 148 tūkst. keleivių – 14 proc. mažiau nei pernai per paskutinįjį ketvirtį. Pirmąjį ketvirtį į Vilnių atvyko ir išvyko 124 tūkst. keleivių – 1 proc. mažiau nei minimu laikotarpiu pernai, Kauną – 19 tūkst. (46 proc. mažiau), Palangą – 5 tūkst. (60 proc. mažiau).
Skrydžių skaičius visuose oro uostuose pirmąjį ketvirtį siekė 4,2 tūkst. – 23 proc. mažiau nei pernai per paskutinįjį ketvirtį, vien Vilniuje jų sumažėjo 18 proc. iki 3,1 tūkst., Kaune – 28 proc. iki 841, Palangoje – 46 proc. iki 274.
Pasak A. Stikliūno, žmonių noras keliauti niekur nedingo, susidomėjimas kelionėmis sparčiai auga.
„Tai rodo ir mūsų keliautojų tyrimai, ir augantys faktiniai skrydžių bei keleivių duomenys balandžio pradžioje. Svarbu, kad Europoje sėkmingai vyktų masinis žmonių vakcinavimas ir šalys palaipsniui švelnintų keliavimo ribojimus. Tai yra esminiai faktoriai rinkos atsigavimui antrajame šių metų ketvirtyje“, – teigia A. Stikliūnas.
Pasak Lietuvos oro uostų atstovo, jau kovo mėnuo šias prognozes patvirtino – skrydžių ir keleivių srautai atitinkamai augo 40 proc. ir 48 proc., lyginant su šių metų vasariu. Be to, kovo mėnesį pasiūlytų vietų lėktuvuose skaičius Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostuose taip pat buvo 27 proc. didesnis nei vasario mėnesį.
Gegužę oro bendrovės Lietuvoje planuoja vykdyti daugiau beveik 70 tiesioginių skrydžių krypčių, o vasarą tikimasi Lietuvos keleiviams bendrai pasiūlyti ne mažiau kaip 82 kryptis.
Per šių metų tris mėnesius, palyginti su 2020 metų ketvirtuoju ketvirčiu, bendrai skraidintas krovininių kiekis trijuose oro uostuose sumažėjo 6 proc. iki 4,87 tūkst. tonų.
Daugiausiai krovinių šiais metais per tris mėnesius skraidinta Vilniaus oro uoste – 3,7 tūkst. tonų, palyginti su pernykščiu paskutiniuoju ketvirčiu krovinių kiekis sumenko 5 proc. Kaune krovinių mažėjo 10 proc. iki 1,14 tūkst. tonų, o per Palangos oro uostą skraidintų krovinių kiekis išaugo iki 20 tonų.
Palangos oro uoste dabar yra likusios tik dvi skrydžių kryptys. Į Danijos sostinę Kopenhagą tęsia skrydžius Skandinavijos oro linijų bendrovė „SAS – Scandinavian Airlines“, į kaimyninės Latvijos sostinę Rygą – „airBaltic“, o nuo gegužės pabaigos į Norvegijos sostinę Oslą vėl turėtų skraidinti „Norwegian Air Shuttle”.
Parašykite komentarą