Baigiamas statyti naujasis Smiltynės perkėlos keltas (1)

Fotoreportažai, Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2021-04-08

Ketvirtadienį Vakarų Baltijos laivų statykloje (VBLS) surengta naujojo „Smiltynės perkėlos” kelto korpuso blokų sujungimo ceremonija. Liepą laivas jau bus nuleistas į vandenį.

6,5 mln. Eur vertės kelto statybos sutartį bendrovė „Smiltynės perkėla“ su Vakarų laivų gamyklos (VLG)  įmonių grupei priklausančia VBLS pasirašė praėjusių metų gegužę, o darbai pradėti rugsėjį. Visą projektą, nuo laivo projektavimo iki jo statybos bei atidavimo užsakovui, atlieka Lietuvoje esančios VLG grupės įmonės.

„Smiltynės keltai yra ypatingi, nes tai – populiariausi, daugiausiai šalies gyventojų plukdantys laivai. Smagu, kad vieną jų pastatė VBLS komanda. Laivų statyba – sudėtingas, globalios konkurencijos verslas ir didžioji mūsų statomų laivų dalis išplukdomi į Skandinaviją, Vokietiją ir kitur. Dėl to kiekvienas Lietuvoje liekantis laivas mums teikia papildomą džiaugsmą“, – pranešime cituojamas VLG įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

„Per marias perkeliamų keleivių srautas nuolat auga, kartu su juo auga ir mūsų atsakomybė prieš keleivius. „Smiltynės perkėlos” paslaugomis per metus pasinaudoja per 2 mln. keleivių, pergabename virš 700 tūkst. transporto priemonių. Naujasis keltas neabejotinai pagerins mūsų paslaugų kokybę“, – įsitikinęs „Smiltynės perkėlos” generalinis direktorius Mindaugas Čiakas.

„Smiltynės perkėlai” VBLS stato 60 m ilgio, 14 m pločio universalų keleivinį-krovininį keltą. Juo bus galima pervežti iki tūkstančio keleivių arba ne mažiau 40 lengvųjų automobilių ir 600 keleivių. Laive bus sumontuota šiuolaikinė, aukščiausius saugos ir priešgaisrinius reikalavimus atitinkanti įranga. Projektas išskirtinis tuo, kad šis keltas yra ne serijinės gamybos, o pagal konkrečius AB „Smiltynės perkėla“ poreikius statomas laivas. Planuojama, kad keltas dirbs tiek Naujosios, tiek Senosios perkėlos terminaluose.

Ketvirtadienį įvykusi tradicinė kylio padėjimo (keel laying) ceremonija žymi naują laivo statybos etapą. Jos metu lentelė, kurioje įrašyti laivo užsakovų bei statytojų pavadinimai, kartu su dvejomis tų šalių monetomis – šiuo atveju eurų monetomis, kurių aversuose pavaizduotas vytis – užvirinamos tarp jungiamų laivo blokų.

Vokietijos pakrančių apsaugos laivą šiuo metu statanti VBLS, anksčiau yra pastačiusi „iki rakto“ Klaipėdos universiteto mokslinių tyrimų laivą „Mintis“, pirmąjį Nepriklausomoje Lietuvoje žvejybinį laivą „Gitte Henning“, 103 m ilgio, vieną pirmųjų Europoje jūrinių vėjo jėgainių statybos ir aptarnavimo laivą „Wind Lift-1“.

Žymos: | | |

Komentarai (1):

Įrašo “Baigiamas statyti naujasis Smiltynės perkėlos keltas” komentarų : 1

  1. Moteris su spuogu ant kaktos parašė:

    Vainoriau, išmokai galerija padaryti normalę? tai gal neesi jau toks ….

Komentuoti: Moteris su spuogu ant kaktos Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Įsibėgėja Singapūrui skirtų patrulinių laivų statyba

Vakarų Baltijos laivų statykloje įvyko pirmųjų dviejų patrulinių laivų, skirtų Singapūrui, kilio padėjimo ceremonija. Iš viso Vakarų laivų gamyklos (VLG) ...
2025-04-08
Skaityti daugiau

Istorijos iš Klaipėdos archyvo, Svarbu

Iš direktorių - į kiemsargius  (2)

Gyvenimas žiemą nešildomuose butuose, ignoruojami prašymai dėl butų remonto – tokios 1952-ųjų Klaipėdos gyvenamojo fondo realijos yra užfiksuotos Vykdomojo komiteto ...
2025-04-05
Skaityti daugiau

ELTA

Neigia mero kalbas apie kapitonų trūkumą (2)

Neringos merui Dariui Jasaičiui kalbant apie itin prastą susisiekimo su Klaipėda situaciją ir dėl to gyventojams kylančius iššūkius, „Smiltynės perkėlos“ ...
2025-02-16
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
undefined
undefined
Loading
Share This