Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2021-03-19 |
Klaipėdos savivaldybė pranešė pasirašiusi sutartį dėl išmaniosios eismo valdymo sistemos diegimo Minijos, Pilies ir Naujojoje Uosto gatvėse.
Martyno Vainoriaus nuotr.
Konkursą infrastruktūros pritaikymui laimėjusi bendrovė „YIT Lietuva“ darbus vykdys 17-oje sankryžų – čia bus įrengiamas apšvietimas, sutvarkoma pėsčiųjų ir dviračių takų danga, saugumo salelės, įrengiami įspėjamieji paviršiai regėjimo negalią turintiems žmonėms, dar 4-ios šviesoforais reguliuojamos perėjos bus įrengiamos naujai. O savivaldybės bendrovė „Gatvių apšvietimas“ įrengs šviesoforinio reguliavimo įrangą bei vaizdo stebėjimo sistemą.
Darbai startuos balandį ir pagal sutartį truks iki 14 mėnesių. Iki šio termino pabaigos sankryžos bus prijungtos ir prie eismo valdymo sistemos.
„Sutartis dėl programinės įrangos pasirašyta jau pernai, tad dabar, turint rangovą ir infrastruktūros pritaikymui, kliūčių startui nebeliko. Klaipėda pasirinko modernius sprendimus, kuriuos įdiegę turėsime naują greito pravažiavimo koridorių palei uostą – nuo Dariaus ir Girėno bei Sportininkų gatvės sankryžos iki pat Jūrininkų prospekto“, – pranešime cituojamas Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
Sutarties su „YIT Lietuva“ vertė 1,57 mln. Eur. Objektas finansuojamas savivaldybės biudžeto ir Kelių priežiūros programos lėšomis. Programinės įrangos įdiegimas ir priežiūra patikėta „SW Baltics AS“. Šio 1,3 mln. eurų vertės sutartis finansuojama iš Europos Sąjungos komisijos programos „Horizon 2020“ projekto PORTIS ir savivaldybės biudžeto lėšų.
„Įdiegę sistemą pirmajame koridoriuje sustoti negalime – neabejotinai tokių greito pravažiavimo koridorių Klaipėdoje reikia daugiau. Minijos, Pilies ir Naujojoje Uosto gatvėse veiksianti sistema bus viena moderniausių šalyje – suteiks galimybę parinkti reikiamą režimą eismo įvykių metu, prireikus skubiai pravažiuoti specialiajam transportui, numatytas ir viešojo transporto prioritetas“, – pranešime cituojamas Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
Taigi taigi „išmanioji eismo valdymo sistema”. Ir visi vairuotojai lengviau atsidūsta, kad pagaliau bus tvarka ir nebereikės kas 200m stoti vėl prie ką tik užsidegusio raudono šviesoforo signalo. Deja ir toliau stosim.
Išmaniosios valdymo sistemos tikslas ne lengvųjų automobilių srautus (stabdymus) suvaldyti, o cituoju „suteiks galimybę parinkti reikiamą režimą eismo įvykių metu, prireikus skubiai pravažiuoti specialiajam transportui, numatytas ir viešojo transporto prioritetas”. Taigi jei mieste ramu sistema dirbs, kad autobusai pravažiuotu, o visi kiti ir toliau stovėsim prie ką tik užsidegusios raudonos šviesos.