Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-03-18 |
Lietuvos Respublikos prezidentui bei Vyriausybės nariams ketvirtadienį su oficialiu vizitu viešint Ukrainoje, susisiekimo ministras Marius Skuodis ir Ukrainos infrastruktūros ministras Vladyslavas Kryklii Kijeve pasirašė ketinimų protokolą dėl bendradarbiavimo keleivių ir krovinių vežimo geležinkelių transportu ir skaitmeninių leidimų vykdyti tarptautinį keleivių ir krovinių vežimą kelių transportu srityse.
Panešama, kad šalys yra pasirengusios bendradarbiauti, pripažindamos Klaipėdos jūrų uostą šiauriniais Ukrainos prekybos vartais. Ukrainos kroviniai 2020 m. sudarė vos 0,9 proc. visų krovinių, kraunamų Klaipėdos uoste.
Ketinimų protokolu Lietuva ir Ukraina sutarė aktyviai remti puspriekabių gabenimą maršrutu Klaipėda–Odesa, ieškoti būdų toliau didinti konteinerių vežimus traukiniais „Vikingas“ ir Baltijos–Ukrainos maršrutiniu traukiniu „Containerships Train“ bei konkurenciją gabenant krovinius Šiaurės–Pietų transporto koridoriumi.
„Noriu pasidžiaugti intensyviu Lietuvos bendradarbiavimu su Ukraina, atrandame vis naujų galimybių šiems ryšiams stiprinti ir plėtoti. Šiandien pasirašytas protokolas sutvirtina siekį pagerinti susisiekimą geležinkeliais tarp abiejų šalių, taip pat paskatinti skaitmeninius sprendimus transporto ir logistikos srityje. Tikiu, kad toliau plėtojant bendradarbiavimą Lietuva ir Klaipėdos uostas gali tapti Ukrainos šiauriniais prekybos vartais“, – pranešime spaudai cituojamas susisiekimo ministras M. Skuodis.
Susisiekimo ministras galėtų prieiti prie žemėlapio ir patyrinėti, kiek pati Ukraina turi uostų. Klaipėda jiems kaip šuniui penkta koja. Jie savo penkiolika uostų turi ir jiems krovinių ieško. O veš per Baltarusiją, kurią kartu kai tik gali, taip koneveikia? Kažkoks politinis iškrypimas. Ar tie kroviniai peršoks Baltarusiją oru?