Didesnis parkavimo mokestis gali ir padėti verslui. Bet yra sąlygų (3)

Nuomonės
Saulius Ružinskas, dviratininkas, miesto centro verslininkas
2021-02-23

Man keista, kad senamiesčio verslininkai priešinasi tam, kad į senamiestį galėtų atvažiuoti daugiau klientų automobiliais. Ir ką gali duoti nemokamas parkavimas pietų metu, jeigu statymo vietos ir taip užimtos? Juk brangesnio parkavimo esmė yra ta, kad kuo daugiau automobilių galėtų pasinaudoti parkavimo vietomis per laiko tarpą! Automobilių dėl didesnio stovėjimo vietų apyvartumo gal net kiek ir padaugėtų, nebeliktų nereikalingo važinėjimo teritorijoje ieškant laisvos parkavimo vietos. Žinodamas, kad atvažiavęs visada rasiu vietą prisiparkuoti ir man ten tikrai reikia važiuoti automobiliu (ir nėra kitų patogesnių alternatyvų), tada ir važiuosiu ten automobiliu.

Aš kaip vienas iš miesto centro verslininkų, kuris naudojasi susisiekimui ne tik automobilį, bet dažnai važiuoju į senamiestį dviračiu arba einu pėsčiomis, pritariu didesniems parkavimo mokesčiams Klaipėdos senamiestyje ir miesto centre, kur tų parkavimo vietų nėra daug ir jų turi būti mažinama, skiriant daugiau vietos dviračių takams ir kitoms darnaus judumo priemonėms.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Tai yra logiškas sprendimas, bet turi būti išpildytos kelios sąlygos, kad žmonės tuo patikėtų ir nesipiktintų, o vietiniai verslai nebūtų žlugdomi:

1. Būtina pasiūlyti alternatyvas greitam susisiekimui (viešasis transportas ir dviračiai/paspirtukai), t.y., senamiestį ir centrą pritaikyti pėstiesiems ir dviratininkams, ko iki šiol nepadaryta (žmonės nėra kvaili ir jie mato, kad čia nėra dviračių stovų, – net atvažiavus į Klaipėdos savivaldybę dviračius tenka rakinti prie laiptų turėklų, o ką daryti savivaldybės darbuotojams, kurie neturi saugios dviračių parkavimo aikštelės?). O akmeninis brukas senamiestyje neskatina čia atvažiuoti dviračiais ar paspirtukais, vaikščioti pėsčiomis. Apie neįgaliuosius su vežimėliais net nėra ko kalbėti (dangų keitimo projektai yra sveikintinas dalykas, bet neteko girdėti apie dangų pritaikymą dviratininkams esamuose ir numatytuose dviračių takuose Tiltų g. ir Turgaus g., todėl dabar pėstieji ir dviratininkai/paspirtukininkai yra suplakti į krūvą siauruose šaligatviuose su granitinėmis plokštėmis).

Gal ir patys restoranai galėtų įsirengti dviračių stovus, jeigu jie nori klientų srauto. Bet miestas turi pasirūpinti, kad į senamiestį būtų saugu, patogu ir miela atvažiuoti dviračiais, o ne dardėti išsiklaipiusiais akmenimis kaip yra dabar ar važiuoti kartu vienoje juostoje su autobusais. Senamiestis turi būti patrauklus jame būti visiems, kad vaikštant su vaikais pėsčiomis nereikėtų bijoti, jog ant tavęs užlėks koks beprotis su e.paspirtuku ar dviratininkas.

2. Reikia pigesnio parkavimo alternatyvos automobiliams prie senamiesčio, pavyzdžiui, „Maxima” tipo stovėjimo aikštelė piliavietėje, kuri iki šiol būdavo pustuštė, o senamiestis prigrūstas automobilių. Manau, kad šioje vietoje miestas galėtų daryti kompromisą ir parkavimo mokestį šioje aikštelėje palikti tokį patį kaip buvo anksčiau (mėlynoji zona), nes kitu atveju ta aikštelė ir toliau bus pustuštė. Tokios parkavimo aikštelės reikalingos tiems, kurie nori priparkuoti automobilį pusdieniui ar visai dienai, bet tokie tokie automobiliai neturėtų užimti vietų brangiose senamiesčio vietose.

3. Būtina mažinti skaičių privilegijuotųjų, kurie turi išimtis ir gali nemokamai parkuoti savo automobilį prie namų ir įstaigų, taip užimdami brangias viešąsias erdves, kurios galėtų būti panaudotos mokamam parkavimui ar dviračių infrastruktūros įrengimui.

Žymos: | | | |

Komentarai (3):

Atsakymai į “Didesnis parkavimo mokestis gali ir padėti verslui. Bet yra sąlygų”: 3

  1. Asai parašė:

    Nieko gero nesiuloma. Didesni mokesčiai dar niekada gyventojams neatsiliepė į gerą, kad ir kaip politikai stengiasi tai taip pateikti.

  2. Tadas parašė:

    Puikūs ir racionalūs pasiūlymai. Dviračių infrastruktūra šiaurinėje miesto dalyje apgailėtina. Važiuojant dviračiu nuo Studlendo link centro išvis neaišku per kur reikia važiuoti, vien kliūtys, senamiestyje išvis patylėsiu.

    Pilies aikštelė visada buvo puiki ir pigi alternatyva nevažiuoti į senamiestį. Tik pritarsiu, jog ši aikštelė ne vasaros metu būna pustuštė, tad neaišku kokie argumentai lemia jos branginimą ne sezono metu.

    Viešasis transportas tikrai visų problemų neišspręs ir tai nėra puikiausia alternatyva, ypatingai tada kai tas transportas yra tik autobusai. Vakarų šalyse visada gyventojai vengia važiuoti būtent autobusais, o renkasi tram’us, metro, uber’ius ir kt. Tad galvoti, kad Klaipėdoje atsisakys visi automobilių ir važinės autobusais juokinga, greičiau su šakėm išneš savivaldybės darbuotojus.

  3. Tomas parašė:

    Puikus ir racionalus pasiūlymas!!!!!
    Gaila, kad Klaipėdos miegančiai administracijai senamiesčio bėdos neįveikiama myslė. Tesugebėjo tik branginimą sugalvot! Gaila, kad vis dažniau pasitaiko neprotingų pasiūlymų iš jų pusės:(
    Dar viena bėda nebuvo paliesta, tai įžulūs TAKSISTAI!!!!
    Jie užkemša gatveles, dažniausiai pažeisdami kelių eismo taisykles ir smardindami orą su, dažniausiai techniškai netvarkingais automobiliais(čia atskira tema). Dar neteko girdėti, kad būtų nubaustas nors vienas dušmanas:( Kitas, svarbus klausimas apie „sumokamus” mokesčius! Daug kam teko važiuoti taksi iš senamiesčio gerokai pavakarojus. Manau kiekvienas, tik įsėdus išgirsdavote jau sumą iš anksto net neįjungus taksometro. Taip, sakysite liepk įjungti taksometrą. Tokiu atveju eisi namo pėsčiomis. Arba ilgai ir nuobodžiai kviesite taksi telefonu. Tad klausimas ar gali tokie „dušmanai” užkimšti ir smardinti senamiestį?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Statant automobilius apmokestintose zonose – nemokama techninė pagalba

Šiemet rinkoje pasirodžiusios programėlės „carOne“ kūrėjai skelbia, jog nuo šiol mokant už stovėjimą per šią mobiliąją aplikaciją, Klaipėdoje ir Palangoje ...
2024-10-16
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Klaipėdoje dygsta nauji parkomatai

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT), uostamiestyje administruojanti automobilių stovėjimo rinkliavą, jau pastatė trečdalį iš 50 įsigytų naujųjų parkomatų. Pasak KKT ...
2024-10-11
Skaityti daugiau

Regionas

Palangoje - sezoniniai parkingo pokyčiai

Palangos savivaldybės administracija primena, kad nuo pirmadienio iki ateinančių metų gegužės 14 d. automobilių statymas kurorto gatvėse tampa nemokamas. Išimtį ...
2024-09-16
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This