Siūlomas įkainis – senamiesčiui gaivinti (5)

Nuomonės
Andrius Samuilovas, laikinasis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovas
2021-02-22

Diskutuojant dėl parkavimo įkainių dažnai mėginu pasiremti kitų miestų pavyzdžiu, bet tas argumentas paprastai nedaro įspūdžio: „Vilnius yra Vilnius, Kaunas yra Kaunas, ten visai kitokie atlyginimai. Ne įkainius reikia lyginti, o į žmonių pajamas pasižiūrėti.“ Ką gi – pasižiūrėjau tas pajamas, vidutinį darbo užmokestį.

2020 metų III ketvirčio vidutinis atlyginimas neto (tai yra – jau po mokesčių, „į rankas“) Vilniuje buvo 1040,1 Eur, Kaune – 945,7 Eur, Klaipėdoje vos didesnis nei Kaune – 958,1 Eur (Statistikos departamento duomenys).

Po to jau nesunku suskaičiuoti „perkamąją galią“, kiek valandų brangiausioje zonoje to miesto gyventojas išgalėtų statyti automobilį už vidutinę savo miesto (savo – ne Paryžiaus ar Alytaus!) algą. Štai tokie yra rezultatai pagal miestiečių perkamąją galią:

Vasario 18 dieną diskutuodami su savivaldybės administracija Klaipėdos verslininkai vis minėjo, kaip blogai bus verslui pabranginus parkavimą senamiestyje. Tačiau artima patirtis rodo, kad parkavimas senamiesčio nekrologu netampa.

Laisvės alėja Kaune, rašoma, „išgyvena renesansą“. Ir tame straipsnyje kalbinti NT ekspertai aiškindami to renesanso priežastis vis pabrėžia: „nėra
transporto“, „beveik nereikia nuosavo automobilio“, „čia nevažinėja automobiliai“.

Ar užteks siūlomo parkavimo pabrangimo, kad ir mūsų miesto centras taptų panašus į Kauno širdį? Nesu tikras, nes ir tada per mažą išlaidų dalį mūsų vairuotojo biudžete sudarys parkavimo mokestis.

Žymos: | | |

Komentarai (5):

Atsakymai į “Siūlomas įkainis – senamiesčiui gaivinti”: 5

  1. Bravo Samuilovui parašė:

    Šaunuolis.

  2. TT parašė:

    Samuilovai, ar nepavargote vos ne kasdien liaupsinti mokesčių kėlimą? Atrodo darėt apklausą, ką apie tai mano klaipėdiečiai ir ten aiškiai atsispindėjo, kad nereikia nei gyventojams, nei verslui jūsų parkavimo pakeitimų. Tad kyla klausimas, kieno interesus atstovaujate? Ko gero itin siaurą gyventojų ratą.

  3. T parašė:

    Juokingas jis man. Kad aš persėšciau į autobusą tai jis turėtų sutot sutojime kuris yra iki 5 min kelio. Ir autobsai turėtų būti komfortiški, su kondicionieriu, dabar privatinku dvokiantys seni trantai, vasarą juose numirt gali, žiemą šalta prirūkyti dažnai. Taip kad, pirmą sutvarkyti viešąjį transportą, o poto svaikit apie mokesčio kėlimą.

  4. rms parašė:

    Samuilovui siūlyčiau padaryti atskira autobuso reisą savivaldybės darbuotojams, ir uždrausti jiems parkuoti automobilius su leidimais. Pradėkite nuo savęs. Kiek leidimų išduota? Kiek sumažėtų tada automobilių? Tegul parkuojasi nemokamose aikštelėse prie miesto, ir toliau autobusu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Senamiestyje - nemokamas parkavimas pietų metu

Klaipėdos miesto savivaldybė praneša, jog skatindama gyventojus ir miesto svečius dažniau lankytis senamiestyje, nuo šių metų sausio 1 d. pietų ...
2025-01-02
Skaityti daugiau

Verslas

Iš mažųjų senamiesčio įmonių ketina atimti lengvatas

Klaipėdos meras siūlo nebeteikti lengvatų istorinėje uostamiesčio dalyje mažoms parduotuvėlėms, ledainėms, prekiautojams tautinio paveldo gaminiais, asmenims, užsiimantiems poilsio ar turizmo ...
2024-12-04
Skaityti daugiau

Mums rašo, Svarbu

Klaipėdos senamiesčio architektūrinių detalių katalogas: iššūkiai ir galimybės  

2023 m. rudenį LASKAO iniciatyva pradėtas rengti Klaipėdos senamiesčio architektūrinių detalių katalogas (KSADEK). Projektu tęsiamas pokalbis apie Klaipėdos architektūrinės aplinkos ...
2024-11-19
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This