Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-02-22 |
Klaipėdos parodų rūmuose nuo vasario 26 d., penktadienio, veiks dvi naujos parodos: Ginto Kavoliūno fotografijos paroda „Nature morte“ ir Sigitos Dackevičiūtės instaliacijų paroda „(Ekologinės) alteracijos“.
Kelios G. Kavoliūno pirmojo ciklo „Ant palangės“ fotografijos uostamiestyje buvo eksponuotos prieš aštuonis metus, o jo fotografinė kūryba Klaipėdoje išsamiai pristatoma pirmą kartą.
Parodoje „Nature morte“ (prancūziškai – mirusi, negyva gamta) autorius pateikia vizualias gyvybės ir mirties interpretacijas gamtoje.
Jis vienodai noriai renkasi tiek gėlių vazonuose tarpstančius augalus, tiek jau silpniau gyvybe alsuojančias nuskintas ir sumerktas gėles ar išrautus ir sunykimui pasmerktus medžių daigus. Į jo dėmesio ir kūrybinių eksperimentų lauką patenka ir žymiai seniau gyvybę praradusių gyvūnų bei paukščių kaukolės, makabrišką šokį lietuje šokusių varlių liekanos. Visais šiais atvejais objektų fiksacijos G. Kavoliūno kūriniuose tampa šamaniška gamtos įkūnijimo galia, magiškai traukiančia prie jos ištakų, kur laikinumas yra akivaizdus, o gyvybė laisvanoriškai sudaro kontraktą su mirtimi.
G. Kavoliūnas gimė 1976 m. Adomynės kaime (Kupiškio r.). Nuo 2003 m. gyvena ir kuria Vilniaus rajone. Nuo 2008 m. – Lietuvos fotomenininkų sąjungos narys, 2009 m. suteiktas meno kūrėjo statusas. Kūrinių yra įsigiję Šiaulių fotografijos muziejus, Tauragės krašto muziejus ir Nacionalinė dailės galerija.
S. Dackevičiūtės instaliacijos vienija keletą išeities taškų. Tai dėmesys procesams (priešingai nekintančioms, įsitvirtinusioms būklėms), „tapsmas kitu“ (bandymas pabūti paribiuose, ar tiesiog „kito kailyje“) bei įprastų hierarchijų kvestionavimas ar ironiškas požiūris.
Alteracijos – tai nedideli, kartais vos juntami išvaizdos, būklės, struktūros pokyčiai, muzikoje – garso pasikeitimas tonu ar pustoniu.
Instaliacijų meninio tyrimo linijos vingiuoja per ekologines temas ir gamtos bei technologijų sandūras. Kūrinių motyvai atsirado iš autorės asmeninių patyrimų, įvairių susidūrimų ekologiškai jautriuose kontekstuose, jutimo intensyvumų ir pokyčių. Kūriniai nepateikia atsakymų, tik bando atskleisti sudėtingą šiuolaikinio žmogaus santykį su gamta.
Atskiri instaliacijų blokai jau buvo eksponuoti ankstesnėse parodose, čia jie išvystyti iki užbaigto projekto.
S. Dackevičiūtė – dailininkė, Lietuvos dailininkų sąjungos narė. 1983 m. baigė Valstybinį dailės institutą, skulptūros specialybę. Kuria skulptūras, instaliacijas, skaitmeninę grafiką, dalyvauja parodose Lietuvoje ir užsienyje (2004–2020 m. darbus eksponavo daugiau nei 60 grupinių skulptūros ir grafikos parodų). 2013–2018 m. surengė kelias personalines parodas ir instaliacijų ekspozicijas dviejų/trijų autorių parodose Vilniuje ir Kaune.
Abi parodos Parodų rūmuose veiks iki kovo 28 d.
Parašykite komentarą