Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-02-10 |
Kai tik leis oro sąlygos, prasidės Naujosios perkėlos terminalo rekonstrukcija, kuri planuojama jau daugiau nei penkerius metus. Viliamasi, kad darbus pavyks baigti iki rudens ir tada iki keltų bus galima nuvažiuoti ne trimis, o net 10-čia eismo juostų.
Naujoji perkėla. Martyno Vainoriaus nuotr.
„Šiomis dienomis rangovams perdavėme statybvietę, tačiau realūs darbai negali prasidėti, kol vyrauja tokie orai. Reikia sulaukti, kol iš žemės išeis įšalas, kitaip darbai bus nekokybiškai padaryti“, – aiškino bendrovės „Smiltynės perkėla“ generalinis direktorius Mindaugas Čiakas.
Sutartis dėl Naujosios perkėlos rekonstrukcijos darbų pasirašyta jau su antrais rangovais. Šįkart sutvarkyti terminalą už 1,5 mln. eurų apsiėmė konkursą laimėjusi bendrovė „Kavesta“.
Šios rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2015 metais. Netrukus įvyko konkursas išsirinkti rangovus, tačiau sutarties su laimėtojais ilgai nebuvo galima pasirašyti, nes antrąją vietą konkurse užėmę statybininkai skundė rezultatus.
Tik 2018 metų rugsėjį „Smiltynės perkėla“ oficialiai paskelbė, jog galiausiai pradedama Naujosios perkėlos terminalo rekonstrukcija. Planuota, kad ji bus baigta iki kitų metų vasaros sezono.
Tačiau jau po kelių mėnesių paaiškėjo, kad konkursą laimėjusi vilniečių kompanija „LitCon“ yra restruktūrizuojama, ji neturi pajėgumų nudirbti prisiimtų darbų, jie pradėjo labai smarkiai vėluoti. Sutartis su šia bendrove dėl jos nevykdomų sutartinių įsipareigojimų 2019 metais buvo nutraukta.
„LitCon“ tokį „Smiltynės perkėlos“ sprendimą apskundė teismui, o šis pritaikė laikinąsias apsaugos priemones – uždraudė išsirinkti kitą rangovą, kol vyksta teisminiai ginčai.
Pernai vasarą Klaipėdos apygardos teismas rangovų skundą atmetė ir nors šie sprendimą apskundė aukštesnės instancijos teismui, laikinosios apsaugos priemonės buvo panaikintos, todėl „Smiltynės perkėla“ galėjo ieškoti naujo rangovo.
Konkursą laimėjo „Kavesta“, su kuria sutartis pasirašyta pernai rudenį, o šiomis dienomis statybininkams jau perduota ir statybvietė.
M. Čiakas pasakojo, jog Naujosios perkėlos terminalo rekonstrukcijos esmė – pertvarkyti keltų link vedančius kelius, kad automobiliai vasarą, kai yra jų kėlimosi į Kuršių neriją pikas, neužkimštų miesto gatvių.
Šiuo metu į keltus galima įvažiuoti trimis eismo juostomis, prie jų veikia ir trys bilietų kasos. Iki birželio 1-osios tikimasi sutvarkyti šias tris juostas iki kasų, o už jų įrengti penkias eismo juostas.
Antruoju etapu, kuris numatomas iki rugsėjo, iki kasų turi būti įrengtos papildomos dvi eismo juostos, tad jų bus penkios, o už kasų turėtų atsirasti dar penkios, tad iš viso iki keltų automobiliai važiuos 10-čia eismo juostų. Antruoju etapu taip pat bus įrengtos ir dvi papildomos bilietų kasos.
Naujosios perkėlos terminale po rekonstrukcijos atsiras net 10 eismo juostų. Techninio projekto brėžinys
„Žinoma, kad mūsų keleiviams nepatogumų tikrai bus, nes darbai vyks vasarą, bus ir dulkių, ir spūsčių, tačiau pokyčių tikrai reikia. Šiuo metu Naujosios perkėlos terminale vienu metu telpa tik apie 25 automobiliai, o visas kitas kiekis lieka miesto gatvėse. Tai ir miestui negerai, ir mums nepatogu planuoti keltų užkrovimą. Po rekonstrukcijos terminale tils apie 120 automobilių, todėl tikrai greičiau pavyks pakrauti keltus, spūstys nesusidarys miesto gatvėse“, – rekonstrukcijos naudą įvardijo M. Čiakas.
Jis skaičiavo, jog praėjusią vasarą užfiksuota, jog ilgiausiai automobiliai eilėje patekti į keltą laukė 1 val. ir 20 min.
„Mūsų siekiamybė, kad kelto nereikėtų laukti ilgiau nei pusvalandį. Nuo liepos Naujojoje perkėloje pradės dirbti naujasis keltas, tad kels nebe trys, o keturi keltai. Jiems pakrauti iškart reikės ir didesnio kiekio automobilių, kurį ir „sukaupsime“ naujose eismo juostose“, – aiškino M. Čiakas.
Iš keltų šiuo metu išvažiuojama tik viena eismo juosta, po rekonstrukcijos atsiras naujas dviejų juostų kelias.
Rekonstrukcijos metu taip pat bus sutvarkyti ir inžineriniai, lietaus nuotekų tinklai, apšvietimas.
M. Čiakas vylėsi, kad šią gegužę jau pavyks paskelbti konkursą išrinkti rangovą, statysiantį naują Naujosios perkėlos administracinį pastatą, kurio techninis projektas baigiamas rengti.
Naujasis pastatas planuojamas palei krantinę, o automobiliai į keltus važiuos po juo, nes pastatas bus „pakeltas” į 7 metrų aukštį.
Projektuotojų vizualizacija
Pats pastatas numatomas keturių aukštų. Keleivių laukimo zona su laukimo sale, sanitariniais mazgais, kavine numatoma pirmame aukšte, čia būtų ir keltų remonto dirbtuvės, sandėliavimo patalpos. Antrame aukšte (pusaukštyje) įrengiamos darbuotojų persirengimo ir poilsio patalpos, sanitariniai mazgai su dušinėmis. Trečiame aukšte – administracijos recepcija su dispečerine, kapitono kambariu, administracijos darbuotojų kabinetai bei administracijos techninės patalpos. Čia būtų ir administracinės patalpos, skirtos nuomai, terasos administracijos darbuotojams. Ketvirtame aukšte projektuojami bendrovės administracijos kabinetai, poilsio erdvė su virtuvėle, pasitarimų salė su kavinės erdve, dar vienos nuomojamos administracinės patalpos. Taip pat šiame aukšte numatoma lauko terasa visuomenės poreikiams bei terasos administracijos darbuotojams.
M. Čiakas vylėsi, jog statybos galėtų prasidėti rudenį, jei rangos konkursas vyks sklandžiai.
„Nors laikai ir nėra lengvi, investicijos yra vykdomos iš skolintų, o ne apyvartinių lėšų, tad suplanuoti projektai neturėtų sustoti. Bankai noriai skolina, dėl paskolos šiam projektui jau esame kalbėję su užsienio bankais“, – teigė „Smiltynės perkėlos“ vadovas.
Statybos, planuojama, truks dvejus metus.
Laukiu nesulaukiu tokio medernaus, grazaus, sviesaus pastato, kad nebeliktu to sovietmecio palikimo.
Galetu buti terasa su kavinuke jaukiam pasedejimui vakarais?dziugu kad keiciasi uosto vaizdas po truputi.
Galu gale besusiproteta. Senai reikėjo tokio pastato. Modernus statinys nebaidys atvykstančių turistų, kaip dabar kad baido toks baisuoklis. Super! Malaciai miesto valdininkai!
Bent protingiau rašytumei bandant smegenis plauti.
Ar tikrai reikia naujo pastato už 20 mln ? Kas čia kuveitas pas mus?
Laukiam, kad greičiau prasidėtų naujo pastato statybos. Gražu, modernu ir būtina šiuolaikiniam terminalui.
Vietoje to, kad pinigus naudoti racionaliai ir pagal realų poreikį , statomi nauji rūmai (vietoje, kad susiremontuoti senąjį pastatą). Tuo tarpu „taupoma” miestiečių sąskaita jau 2 mėn. nekeliant senąja perkėla.
O už tokius pinigus nebūtu racionaliau pastatyti tiltą į Neriją?
Niekam tilto į Neriją nereikia.
nereikia
Už tokius pinigus tik dalį tilto atramų pastatysi
Pagal atliktą studiją tilto kaina siektu 240 mln.