Karantinai transportininko žvilgsniu

Transportas
Andrius Samuilovas, laikinasis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius
2021-02-10

Karantinai viešąjį transportą (VT) paveikia dviem aspektais. Pirma, bendrieji aktyvumo apribojimai sumažina keleivių srautą. Antra, griežtesni saugumo reikalavimai salone mažina leistiną momentinį keleivių skaičių.

Pažangi elektroninio bilieto sistema Klaipėdoje leidžia gauti išsamią informaciją apie keleivių srautų pokyčius ir į juos operatyviai reaguoti.

Martyno Vainoriaius nuotr.

Mūsų duomenys – „mažieji“

Jau daug metų urbanistai ir transportininkai planavimui naudoja nuasmenintus mobilaus ryšio teikėjų duomenis apie įrenginių judėjimą. Tačiau toks didelis duomenų masyvas, ieškant atsakymo į konkrečius klausimus, reikalauja ir sudėtingo programinio apdorojimo. Be šito didieji duomenys – tik didelis duomenų baseinas, teikiantis tik patį bendriausią ir gana chaotišką vaizdą. Be to, iš GPS pėdsako negalima spręsti, ar įrenginys juda lengvuoju automobiliu, ar autobusu, ar dviračiu. Galų gale, visuomenėje taip pat yra mažuma, kuri mobilaus ryšio įrenginio neturi ir tokio pėdsako nepalieka.

Klaipėdos VT sistemoje yra privalomas visų rūšių bilietų žymėjimas įlipus. Tą žymėjimą mes matome laike, stotelėje, maršrute. Lyginant su mobilaus ryšio įrenginių GPS pėdsakais tie mūsų duomenys yra santykinai „mažieji“, rodo tik vieno judėjimo būdo intensyvumą. Užtat jie nereikalauja sudėtingo programinio apdorojimo. Programiniai instrumentai jau yra pačioje sistemoje.

Sąlygos panašios – reakcija skiriasi

Mūsų požiūriu, nuo gruodžio vidurio galiojančio karantino sąlygos yra panašios į pavasarinio karantino. Skiriasi reikalavimai transporto priemonės salono užpildymui, tačiau kiti bendrieji, visą bendruomenės gyvenimą paveikiantys apribojimai yra panašūs.

Tuo tarpu mes stebime, kad naudojimosi VT intensyvumas pavasarį ir žiemą skiriasi.


Sąlygos tos pačios – reakcija kinta

Dar daugiau, stebime judumo intensyvumo pokytį ir šio karantino metu.

Grafike matome, koks buvo naudojimosi VT intensyvumas „švelniojo“ karantino pabaigoje, įvedus „griežtą“ karantiną bei likusią sausio mėnesio dalį ir vasario pradžioje („švelniojo“ karantino kelionių vidurkį imame kaip 100%).

Matome, kad nuo antrosios sausio dekados statistiškai reikšmingai auga naudojimasis VT Klaipėdoje. Nesiimame interpretuoti to augimo priežasčių.

Mums darbe buvo svarbu tai, kad nuo antrosios sausio dekados, siekdami išlikti salono erdvumo parametruose, turėjome atskiruose maršrutuose ir laikuose didinti ridą ar leisti pailgintus autobusus.

Duomenys – ir miesto sprendimams

Mūsų turimas judumo VT duomenų masyvas leidžia jį raikyti įvairiais pjūviais. Tarkim, atskirai matyti visos kainos bilietų žymėjimo dinamiką. Jais naudojasi darbingo amžiaus keleiviai.

Pagal įstaigos steigėjo poreikį esame pajėgūs teikti – ir teikiame srautų analizes, kurios padeda Klaipėdoje priimti sprendimus, leidžiančius geriau suvaldyti epidemijos keliamus iššūkius.

Žymos: | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Sausio 12-ąją autobusai važiuos kitaip

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ praneša, kad dėl sausio 12 dieną vyksiančių renginių sekmadienio vakare autobusai važiuos kiek kitaip. Nuo 13 ...
2025-01-11
Skaityti daugiau

Transportas

Politikai palaimino „zuikio bilietą“

Klaipėdos miesto taryba ketvirtadienį nusprendė, jog nuo sausio 1 d. uostamiesčio viešajame transporte bus galima įsigyti naują kontrolės bilietą. Šis ...
2024-12-19
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Politikus domina ,,zuikio bilieto“ kainodara

„O kas bus, jei neturi negrynųjų pinigų?“ – Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto posėdžio metu rūpinosi jo pirmininkas Kęstutis Bartninkas, ...
2024-12-11
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This