Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-01-29 |
Klaipėdoje automobilių stovėjimo zonos, kuriose privalu susimokėti, bus perstumdytos, atsiras ir naujų, bus keičiamas tarifo dydis ir ilgės rinkliavos rinkimo laikas. Kai kurie pokyčiai, kuriems penktadienį pritarė miesto tarybos kolegija, turėtų įsigalioti nuo šio pavasario, o kiti – nuo kitų metų pradžios.
Daugiausia rinkliavos už automobilių stovėjimą pokyčių numatoma pajūryje ir senamiestyje. Martyno Vainoriaus nuotr.
Apie rinkliavos už automobilių stovėjimo pokyčius Klaipėdoje kalbėta dar pernai – norėta ir ją didinti, ir apmokestinti naujas teritorijas. Tačiau visus planus sužlugdė prasidėjusi ir niekaip neatsitraukianti koronaviruso pandemija.
Tačiau penktadienį miesto tarybos kolegijai pateikti trys variantai, kokie turėtų būti vietinės rinkliavos už automobilių stovėjimą pakeitimai. Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis aiškino, kad pokyčiai būtini ir dėl galimybės įvesti daugiau tvarkos, ir dėl papildomų biudžeto pajamų.
Klaipėdos savivaldybės administracija pasiūlė, jog nuo gegužės 1-osios būtų praplėstos apmokestintos zonos. Numatoma naujovė – raudonąja zona paskelbti visas Audros gatvės Melnragėje aikšteles bei Poilsio parko prieigų teritoriją.
Be to, siūloma nuo gegužės pajūryje žaliąją zoną pakeisti į geltonąją zoną, išskyrus naujai įrengtas aikšteles palei Girulių plentą, kurios išliktų žaliosios zonos aikštelėmis.
Administracija taip pat siūlo nuo gegužės pakeisti raudonosios zonos apmokestinimo laiką – vietoj dabartinio laiko darbo dienomis nuo 8 iki 18 val. nustatyti rinkliavos rinkimo laiką visomis savaitės dienomis nuo 8 iki 22 val.
Šiuo pirmuoju variantu, kuriame išdėstyti šie siūlymai, taip pat numatoma visų rūšių leidimų kainas didinti nuo 2022 m. sausio 1 d. Metinis gyventojų leidimas, kuris dabar kainuoja 2 eurus, turėtų pabrangti iki 10 eurų.
Pakeitus zonas, jas praplėtus, pakeitus ir nustačius naujas leidimų kainas į miesto biudžetą kasmet esą pavyktų papildomai surinkti apie 400 tūkst. eurų. Šiuo metu iš vairuotojų, kurie moka rinkliavą už automobilių stovėjimą, kasmet surenkama apie 2 mln. eurų.
Antruoju variantu Klaipėdos savivaldybės administracija be visų jau išvardytų pokyčių papildomai siūlo nuo kitų metų pradžios praplėsti mokamas stovėjimo zonas Sportininkų rajone iki Malūnininkų gatvės, Vilhelmo Berbomo gatvės ruože iki Kretingos gatvės ir pietinėje miesto dalyje iki Kauno gatvės. Šiose teritorijose būtų mėlynoji zona, kurioje galioja pigiausias tarifas, nes jų tikslas esą yra įvesti daugiau tvarkos, o ne papildomai surinkti mokesčių.
Antruoju variantu taip pat siūloma nuo kitų metų pradžios raudonosios zonos tarifus dvigubai pabranginti – iki 1,8 euro už valandą, kai dabar jis siekia 0,90 euro už valandą.
Skaičiuojama, kad visi šie pokyčiai miesto biudžetą papildytų daugiau nei 500 tūkst. eurų kasmet.
Klaipėdos savivaldybė kolegijai pateikė ir trečiąjį variantą, kuriam ir pasiūlė pritarti. Jos esmė – įvesti visus pakeitimus, nurodytus pirmame ir antrame variantuose bei papildomai nuo šių metų rugsėjo padidinti tarifus visose apmokestintose zonose. Taip esą šiemet papildomai pavyktų surinkti apie 500 tūkst. eurų, o kitais metais – 900 tūkst. eurų.
Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus pabrėžė, jog rinkliavos už automobilių stovėjimą tarifai nėra keisti jau apie 10 metų.
„Trečią variantą siūlome įvertinę rinkliavos misiją, ekologiją, srautų sureguliavimą“, – teigė R. Mockus.
Tačiau kolegijos nariai trečiąjį variantą iškart atmetė, nes jis esą pernelyg drastiškas. Nuomonės išsiskyrė ties kitais dviem variantais, nes kai kuriems politikams pasirodė nelogiška pakeisti zonų spalvas pajūryje, esą netikslinga apmokestinti naujas teritorijas, nes tvarkos reikia siekti kitais būdais. Politikams nepatiko ir tai, jog tuščiame senamiestyje rinkliavos laiką pratęsus iki 22 valandos, jis dar labiau ištuštės.
G. Neniškis tvirtino, jog administracija įvertins visas politikų išsakytas pastabas ir pateiks pakoreguotą miesto tarybos sprendimo projektą, kuris pirmiausia bus svarstomas komitetuose.
Vos vieno balso persvara kolegija pritarė antrajam administracijos pasiūlytam variantui, tačiau pabrėžta, kad jį reikia dar labai patobulinti.
N.G turi sąžinės kaip lietuvis ,turėtum turėti gėdos geriau parašytum tau pensininkai surinks tau ir žmonai ir vaikams jug esi Klaipėdos gyventojas , ir taip sunku o tu nori tapti vargšų karalius ???
… jei netyčia giminė.
Bliacha, buvo geras spotas, tai ne, reikėjo visokių kavinių, parkų pristatyti… O dabar dar ir prisiparkavimas kosmosas bus.
Ir kažkaip įtariu kad Neniškio surf schoolas turės klientams nemokamas vietas, miesto maloningai suteiktas.
Taigi turi savivaldybė savo aptvertą aikštelę ir vargo nemato…. kaip avinai užtverti
Pradėsim važiuoti su dviračiais, kito kelio nėra. Ir biudžetui pinigu nesurinks kiek svajoja.
Is surinktu pinigu pastatykim raudu siena ir zinoma apmokesdinkime visus prie jos raudojancius.Isgarsesim ant viso svieto kaip maziausei verkenti gopniku tauta.
Jau pradėjo lįsti ir į gyventojų kvartalus su savo mokesčiais… klaipėda jau senai baudų ir mokesčių miestas
Baisu. Per tuos mokesčius ir vaikai nebegali aplankyti senų tėvų.,nors gimę ir užaugę tėvų name. Ne visi gali susimokėt tokias sumas. Kad juos perkūnas trenktų, be sąžinės ir gėdos.
Asilai nemoka skaiciuoti. Jei verslas mirs, nebus nei automobiliu, nei mokesciu. Nei asilu atlyginimu.
Ir prie ko cia Mockus?
„Numatoma naujovė – raudonąja zona paskelbti visas … bei Poilsio parko prieigų teritoriją.” Be žodžių …
Pietinį rajoną apmokęstinkit iki pat Jūrininkų prospekto, ten realios problemos su mašinų parkavimu.
Sveiks Dūdoriau, sugalvojau dar vieną būdą kaip pasididinti Tamstoms algas.Įveskite mokestį piestiesiems ,pristatykite užtvarų ir melžkite klaipėdiečius .Paėjėjai kilometriuką-mokėk euriuką o svečiams dvigubai.Nėr čia ko vaikštinėti po svetimą senamiestį, nes šaligatvių plytelės labai dyla.Geras ar ne……
Taip, düdorius sėdi ir nieko daugiau nemoka, tik sėdėti mero kėdėje ir galvoja, kur galės dūdą pusti
Netiesa, vienintelis rūpestis – kaip dar pinigų pasidaryti.
Antzmogiai jie. Sabakos paskutines. Zmones ir taip ne lengva jjie dar galvoja kaip privogti.. Oraplesti zonas kur ne ne miesto centras.. Is kur tokie lenda i tas institucijas gnidos… Gaila kad lietuva ta tauta kuri visa gyvenima viska kencia ir kentes toliau..
Galvojant apie didesnį mokesčių surinkimą dar galėtumėt apmokestinti visus turinčius šunis. Žinau, kad ne į temą, bet irgi reikia tramdyti. Mokesčiai – išeitis
Net sportininkų prisireikė dar reikia ir įlysti ten į tą užkampį.
Vokietijoj sekmadieniais parkingas nemokamas.
Reik algas miesto ponam pasikelt, neproblema. Ipisim didesnusmokescius ir bus mum miesto ponam algu pakelimas.
Ko ten vaziuoti i ta nuskurdusi senamiesti, kojas gali issisukti eidamas grindiniu, kaimo vieskeliai daug lygesni, eidamas turi zvalgytis, kad koks tinkas neuzkristu, Klaipeda likusi visiska gluduma. Kuo daugiau branginsite, tuo maziau surinksite.
Tik vienas tikslas papildyti biudžetą. Visokie srautų sureguliavimai, „daugiau tvarkos”, fikcija. Reikia kažkaip apsiginti. Nekalbu apie senamiestį. Nuo senamiesčio iki Sausio 15osio g. Taikos pr. Galinio pylimo, Bangų gatvėse verslas merdi. Dabar mūsų išrinktieji nori, kad Klaipėdos dalis merdėtu iki Kauno g. Tam dėja įtakos turi ir automobilio stovėjimo vietų apmokestinimas. Sekmės
Ir viskas tik dėl to, kad surinkti kuo daugiau pinigų ir papildyti miesto biudžetą, t.y. Užkariauti biudžeto skyles. Siūlau viena paprasta sprendimą, kuris biudžetą papildys nuo 60 iki 100 tūkst. Nemokėkit abejotinų metinių premijų darbuotojams metų gale. Ale tipo iš sutaupytų algoms pinigų. Tada nereiks apiplėšinėti vairuotojų. Nedėkokit.
Man labai gaila, jog skubama didinti mokesčius, o apie tai kas bus padaryti už surinktus pinigus nė žodžio. Ir kas padaryta už per 10 metų surinktus pinigėlius taip pat neviešinama. Yra neteisinga senamiestyje gyvenančių ir mokančių už stovėjimą žmonių atžvilgiu. Aikštelių daugiau nėra, o ir kurios yra kieme dažnai grįžus randi užimtas. Ar nemanote jog miestietis gyvenantis senamiestyje yra diskriminuojamas, nerandi vietos kur pastatyti nors čia gyveni ir moki, Astao svečiai atvykę susistato ir ilsisi o tu parvykęs iš darbo suki ratus ir statai kažkur… Ar apie tai kas pagalvos
KMSA pirgalvojo nesamoniu 2020 m. pavasari ir patvirtino ANTIKOVID strategija ir ten kazkokiu lengvatu visiems pridalino, o kad pinigai negrizo tai tik veliau suprato, nors visame pasaulyje buvo rasoma, kad atvirksciai reikes didinti mokescius, tai dabar didina.
Кazkokiu lengvatu? Ir kuris is kazkokiu?
o kodėl į senamiestį reikia automobiliu važiuoti? Ir jeigu juo atvažiavus reikia mokėti už stovėjimą, tai reiškia, kad senamiestis miręs?
Senamiestis buvo miręs, o dabar bus dar ir palaidotas. Mokėti už stovėjimą nuo 8 iki 22 val po 1,80….. 15 valandų x 1,80 eur = 27 eur uz dieną.. Manau turistai ir miesto svečiai aplenks labai dideliu lanku senamiestį… ???
Dviratukas būtų gerai…bet takų nėra…o kels tai kukliai…5kartus …algas iš sau kelti
Ir va čia vieno dunduko išrinkto į savivaldybę, kuris gyvena senamiestyje noras biški ramiau pagyventi. Ar ne tiesa?
gal pakaks kriokti, komentatoriai? Nuvažiuokite į šalia esančią Palangą pradžiai, net ne kalbu apie Kauną ar Vilnių. Kokios kainos yra ten už stovėjimą? Nežinote
O čia gi kriokti reikia kaip čia Klaipėdoje viskas blogai, brangu, kokie čia dundukai valdo. Jei čia taip blogai, tai kodėl vis dar čia? Gal jau laikas išvažiuoti ten kur geriau? Ups, bet jūs gi ir taip rajone gyvenate 
Taip, cia dundukai valdo. Pritariu. Aš juos maitinu nuo pirmojo verslo, nuo 1989 m.
Jauti diskomfortą kai kažkas mašiną po langu palieka ir tik eurą susimoka – važiuok gyventi į užmiestį. Ups – neturi vairuotojo pažymėjimo… Nėra ko lyginti Kauno, Vilniaus ar Palangos – su tokiom parkavimo kainom pas mus tik į Akropolį atvykėlį bepriviliosi.
Amen senamiesčiui! Gi jis ir taip merdi ir tuščias, kai reikės mokėti už stovėjimą pasivaikščioti tikrai niekas nebevažiuos.
Supratau .tikslas surinkti daugiau.tik tiek,viską branginti,laiką ilgint,čia ir durnius tai gali padaryt.
Neisgirdau kur des tuos surinktus 500k eurų.jei aikštelės gyvenamuose raj.irengines,puiku,jei tik
surinkti ir nežinia kur pinigai nueis,ir statymo problema pietiniam išliks,tai nieko gero
Teisingas savivaldybės sprendimas, seniai jau laikas didinti rinkliavas ir zonas. Automobilių per tuos 10 metų mieste padvigubėjo, atitinkamai ir kainos turi keistis.
Ačiū, paimk pyragą iš lentynos.
Pavargau dirbti nuotoliniu būdu?
Ar patiko metus dirbti nuotoliniu būdu? Paprašykite už tai padidinti atlyginimą, ir mes sumokėsime.
kodel transporto skyriui vadovauja zmogus, neturintis teisiu ir nevairuojantis automobilio, manau yra neetiska vadovauti zmogui, kuris nesusijes su transportu ir kuriam automobiliu eismas ir vairuotoju bedos yra svetimas dalykas, o be to, tikriausiai vazineja nuolatiniu, isduotu uz savivaldybes pinigus….
Valstybinės šiukšles nebesugalvoja kaip dar pasipelnyti is žmonių savo varkems
Blet nebesvaikit.
Mokesčius prie jūros renka , tai galėtų pagerinti ir patekimą prie jūros , dabar pastatai automobilį naujuose įrengtose aikštelėse antrojoje Melnragėje ir neįgaliųjų , o eini tarp automobilių , pėsčiųjų tako jokio nėra, tarp automobilių reikia „nardyti” ir žiūrėti kad nenutrenktų
Pritariu!
Viso gero, senamiestis!
Ačiū asilams!
Taigi nebebus atvaziuojanciu i pajuri ir taip mieste mazai vietos ir nelabai ka yra veikti atvaziavus biski dideli tarifai as kaip buves klaipedietis atvaziaves i miesta randu vieta prekybos centro aiksteleje ir jei ten pastatys slagbaumus tai pasidarys uzdaras miestas toks pat kaip dabar per karantina
Iš kur iššoko šis Mockus? Rimantai, eik užsidirbk pats! O gal galite suskaičiuoti tik kažkieno kišenėje?
„Siūlome įvertinę rinkliavos misiją, ekologiją, srautų sureguliavimą”.Lažinuosi, kad Mockus net nesupranta ką tie žodžiai reiškia.
Visai nupušo…
Dudorius žadėjo daugiau parkingo vietų prie daugiabučių, kada tas netikėlis pradės tesėt pažadus?