Vilnius – Klaipėda geležinkeliu pervežama apie 40 proc. keleivių ir per 60 proc. krovinių

Transportas
Avatar photoAtvira Klaipėda
2021-01-27

Baigus elektrifikuoti geležinkelio ruožą tarp Vilniaus ir Klaipėdos, kroviniai ir keleiviai bus vežami su nuline CO2 emisija, o į aplinką bus išmesta apie 150 tūkst. tonų mažiau teršalų. Palyginimui – skaičiuojama, kad visos Vilniaus transporto priemonės per metus į aplinką išskiria beveik 108 tūkst. tonų teršalų.

„Geležinkelis yra ekologiškiausia transporto priemonė. Net naudojant dyzelinius riedmenis, pervežant toną krovinio geležinkeliu išmetama 3,5 karto mažiau CO2 nei vežant kelių transportu. Įvertinus tai, kad LTG grupės įmonės naudoja tik žaliąją, iš atsinaujinančių išteklių gaunamą elektros energiją, mūsų CO2 išmetimai bus nuliniai“, – pranešime spaudai pažymi „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Geležinkelio ruožą nuo Vilniaus iki Klaipėdos, kuris yra tarptautinio IXB transporto koridoriaus dalis, planuojama elektrifikuoti iki 2023-ųjų pabaigos. Skaičiuojama, kad baigus įgyvendinti projektą, geležinkelių tinkle veikiantiems vežėjams kuro sąnaudos sumažės ne mažiau nei 30 proc.

Šiuo metu geležinkelio ruožas nuo Vilniaus iki Klaipėdos yra intensyviausiai naudojamas Lietuvos geležinkelis. Juo pervežama daugiau kaip 60 proc. geležinkeliu gabenamų krovinių bei apie 40 proc. keleivių srauto. Keleivinis maršrutas Vilnius-Klaipėda – vienas populiariausių traukinių maršrutų, kuriuo norint važiuoti vasarą, bilietus dažnai reikia įsigyti iš anksto.

„Elektrifikuojant geležinkelį aplinkosaugos veiksnys yra ne mažiau svarbus nei ekonominis naudingumas. Jau kelis metus LTG grupės įmonės naudoja tik iš atsinaujinančių šaltinių gaunamą elektros energiją. Būtent tokią ketiname naudoti ir traukiniams elektrifikuotame ruože, tad tikimės, jog užbaigus projektą ne tik prisidėsime prie aplinkos taršos mažinimo, bet ir padarysime reikšmingą įtaką žaliosios elektros energijos gamybos augimo procesams“, – sako K. Sankovski.

Šiuo metu Lietuvoje naudojami elektriniai traukiniai per metus sunaudoja apie 15 GWh elektros energijos, o užbaigus elektrifikavimo projektą šis poreikis išaugs iki 280 GWh per metus.

INFORMACIJA

Šiuo metu Lietuvoje yra elektrifikuoti trys geležinkelio ruožai: Vilnius-Kaunas, Lentvaris-Trakai ir Vilnius-Kena-Valstybės siena su Baltarusija. Įgyvendinant geležinkelio ruožo tarp Vilniaus ir Klaipėdos elektrifikavimo projektą papildomai bus elektrifikuotas geležinkelio ruožas nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos bei geležinkelio aplinkkelis prie Vilniaus per Vilniaus intermodalinį terminalą. Iš viso numatoma elektrifikuoti 731 km ilgio išplėstinį ruožą.

Žymos: |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Įpusėjo geležinkelio Vilnius–Klaipėda elektrifikavimas

Vienas didžiausių geležinkelio infrastruktūros modernizavimo projektų Lietuvoje – geležinkelio ruožo Vilnius–Klaipėda, įskaitant vadinamąjį Vilniaus mazgą, elektrifikavimas, priartėjo prie pusiaukelės, praneša ...
2023-08-22
Skaityti daugiau

Kriminalai ir nelaimės

Vaikų žaidimai su akmenimis ant geležinkelio bėgių baigėsi byla

Klaipėdos apylinkės teismo Klaipėdos miesto rūmuose išnagrinėta civilinė byla pagal bendrovės „Lietuvos draudimas“ ieškinį dėl turtinės žalos atlyginimo. Teismas ieškinio ...
2023-03-31
Skaityti daugiau

Politinė reklama

Arvydas Vaitkus: „Mūsų tikslas – Klaipėda be transporto spūsčių"

To neįmanoma nepastebėti: pervažiuoti automobiliu nuo vieno Klaipėdos krašto iki kito – kasmet vis sudėtingiau. Įvažiavimai į miestą kemšasi, eismas ...
2023-02-04
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This