Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2021-01-11 |
„Spinter tyrimų“ atliktos reprezentatyvios apklausos duomenimis, bemaž devyniems iš dešimties gyventojų rūpi, kad Lietuvos geležinkelių transportas mažiau terštų aplinką ir keltų mažesnį triukšmą. Anot „LTG Infra“ pranešimo, šių tikslų bus pasiekta elektrifikavus geležinkelio ruožą tarp Vilniaus ir Klaipėdos.
Lapkritį atlikto nuomonių tyrimo duomenimis, net 85 proc. gyventojų svarbu, kad Lietuvos geležinkelių transportas mažiau terštų aplinką ir keltų mažesnį triukšmą. Šį klausimą nesvarbiu laiko tik 10 proc. apklaustųjų.
„Pagal tyrimo duomenis galima daryti prielaidą, kad Lietuvos geležinkelių transportas, kaip didžiausias nacionalinis transporto institutas, svarbus ne tik juo besinaudojantiems ar šalia gyvenantiems asmenims, bet ir platesniam visuomenės ratui. Gyventojams rūpi, kad Lietuvą reprezentuojanti bendrovė būtų kuo modernesnė ir draugiškesnė aplinkai. Akivaizdu, kad tokie mūsų ilgalaikiai strateginiai planai kaip geležinkelio elektrifikavimas visiškai atitinka šalies gyventojų lūkesčius“, – pranešime cituojamas „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.
„Spinter tyrimų“ apklausos metu taip pat buvo klausiama gyventojų nuomonės, ar geležinkelio linijos tarp Vilniaus ir Klaipėdos elektrifikavimas yra reikalingas Lietuvai.
Pritarimą išreiškė net 71 proc. respondentų, šį projektą ypač palaiko jauniausio amžiaus, aukštesnio išsimokslinimo, didžiausių pajamų asmenys. Skeptiškai geležinkelio elektrifikavimo klausimu nusiteikę vos 9 proc. respondentų, o dar 20 proc. gyventojų šiuo klausimu neturi aiškios nuomonės.
Geležinkelio ruožą tarp Vilniaus ir Klaipėdos, kurio ilgis siekia 731 km, numatoma elektrifikuoti iki 2023 m. Šiuo geležinkelio ruožu keliauja 40 proc. traukinių keleivių ir pervežama 60 proc. geležinkeliu transportuojamų krovinių.
Baigus ruožo elektrifikacijos projektą, Lietuvoje bus elektrifikuota 30 proc. geležinkelio linijų. Šiuo metu elektrifikuota tik 9 proc. geležinkelio.
Skaičiuojama, kad elektrifikavus geležinkelio ruožą tarp Vilniaus ir Klaipėdos, į aplinką išmetamų teršalų kiekiai sumažės 150 tūkst. tonų per metus, nes elektriniai traukiniai bus varomi elektros energija, pagaminta iš atsinaujinančių išteklių.
„… į aplinką išmetamų teršalų kiekiai sumažės 150 tūkst. tonų per metus, nes elektriniai traukiniai bus varomi elektros energija, pagaminta iš atsinaujinančių išteklių.” Labai įdomu, kaip išskirsite iš bendro elektros srauto elektrą, pagamintą iš atsinaujinančių šaltinių , ir antra, nemeluokite, kad sumažės tarša- elektrinės, kaip dirbo, taip dirbs toliau, nes joms reikės pagaminti elektrą ir jūsų elektrovežiams.
gyvenu šalia geležinkelio, šilumvežiai tikrai kelia mažiausiai problemų, ypač modernesni. Baisiausia yra kilometriniai rusiškų / baltarusiškų vagonų sąstatai kvadratiniais ratais..
Kaip sąstatas gali kelti mažiau triukšmo, jei lokomotyvas bus ne dyzelinis bet elektrinis?
Triukšmą kelia gi vagonai, jų svoris, greitis bei lokomotyvo mašinistas (signalizuodamas).