Geležinkelio Vilnius-Klaipėda elektrifikacija: prasidėjo realūs darbai

Transportas
Avatar photoAtvira Klaipėda
2020-12-09

Siekiant elektrifikuoti pagrindinį ir labiausiai apkrautą šalies geležinkelių kelią Vilnius-Klaipėda, jau prasidėjo realūs projekto įgyvendinimo darbai. Geležinkelių infrastruktūrą valdanti bendrovė „LTG Infra“ praneša, jog ruože įsibėgėję topografiniai bei geologiniai tyrimai – šie duomenys padės tiksliai įvertinti situaciją bei konkrečius techninius poreikius.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Projektą pradėjome laiku, todėl jei ir toliau viskas klostysis sklandžiai, šis ypač svarbus ruožas bus elektrifikuotas numatytu terminu – iki 2023 metų spalio. Elektra varomi traukiniai mažiau terš orą ir leis optimizuoti poveikį gamtai bei aplinkai, nes labiausiai apkrautas Lietuvos geležinkelių ruožas, kuris yra ir tarptautinio IXB koridoriaus dalis, bus pritaikytas nulinės emisijos elektriniams riedmenims. Dėl sumažėjusių keleivių bei krovinių vežimo sąnaudų padidės Lietuvos geležinkelių tinklo teikiamų paslaugų efektyvumas ir konkurencinis pranašumas prieš kaimyninių šalių krovinių vežėjus“, – pranešime cituojamas „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Maždaug per trejus metus ketinama elektrifikuoti geležinkelio liniją, kurios ištisinis bėgių ilgis siekia 731 km. Projektas bus įgyvendinamas trimis etapais, vykdomais lygiagrečiai: pirmame etape bus elektrifikuotas 114 km ilgio Vilniaus geležinkelio mazgas, antrame etape – 261 km ilgio ruožas Kaišiadorys–Radviliškis, trečiame – ruožas Radviliškis–Klaipėda (Draugystės st.), kurio ilgis yra 356 km.

Elektrifikavimo sutartį praėjusių metų pabaigoje „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė su ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą konkurse pateikusių Ispanijos bendrovių „Elecnor“ ir „Instalaciones Inabensa“ konsorciumu.

Bendra visų projekto darbų vertė sieks 363,1 mln. eurų. Projekto įgyvendinimui gauta ir 201 mln. eurų Europos Sąjungos fondų parama.

Įgyvendinus projektą elektrifikuota šalies geležinkelių tinklo dalis, kuri šiuo metu yra viena mažiausių Europoje ir siekia vos 9 proc., padidės iki 30 proc.

„Kelias Vilnius–Klaipėda yra viena intensyviausiai naudojamų atkarpų Lietuvos geležinkelių tinkle. Juo transportuojamų krovinių apimtys sudaro daugiau kaip 60 proc. geležinkelių transportu Klaipėdos uosto kryptimi gabenamų krovinių srautų, o vykstantys keleiviai sudaro apie 40 proc. bendro keleivių srauto dalį. Prie maksimalios projekto įgyvendinimo sėkmės prisideda pasitelkti profesionaliausi pačios įmonės darbuotojai ir geriausi tarptautinę patirtį turintys specialistai“, – tikina K. Sankovski.

Skaičiuojama, kad įgyvendinus projektą į aplinką išmetamų teršalų kiekiai sumažės 150 tūkst. tonų per metus, o dėl mažesnių energijos sąnaudų ir pigesnės riedmenų priežiūros sutaupymai bei ekonominė nauda sieks 505 mln. eurų.

Svarbų Lietuvos geležinkelių infrastruktūros ruožą padedanti elektrifikuoti Ispanijos bendrovė „Elecnor“ veikia nuo 1958 metų ir yra įgijusi daug patirties dideliuose infrastruktūros projektuose, kuriuos įgyvendino 55 pasaulio šalyse. Grupėje dirba apie 14 tūkst. darbuotojų, jos apyvarta siekia 2,3 mlrd. eurų.

Žymos: | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Uosto tarybos posėdyje - ne tik žaliųjų iniciatyvų klausimai

Penktadienį vykstančiame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto tarybos posėdyje dėmesys sutelktas į žaliąsias iniciatyvas ir tvarumo projektus, kurie lems uosto ateities ...
2024-11-08
Skaityti daugiau

ELTA

„Belaruskalij“ dar nepateikė ieškinio Lietuvai

Baltarusijos kalio trąšų gamintojai „Belaruskalij“ praėjusių metų spalį inicijavus arbitražo procesą prieš Lietuvą dėl trąšų tranzito draudimo, bendrovė ieškinio dar ...
2024-09-12
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Pėsčiųjų perėja per geležinkelį - dar už kalnų (1)

Kai beveik prieš 10 metų „Lietuvos geležinkeliai” užsimojo Klaipėdoje uždaryti pėsčiųjų perėją per geležinkelio bėgius Pušyno gatvėje, prasidėjo pasitarimų, susitarimų, ...
2024-07-15
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
undefined
undefined
undefined
Loading
Share This