Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-11-16 |
Du kartus Dangėje skendęs laivas „Ole Wilassen“ institucijoms sukėlė tikrą galvos skausmą, nes iki šiol svarstoma, kaip jį saugiai nutempti į doką.
1948 metais pastatytas laivas „Ole Wilassen“ pastarąjį kartą Dangės upėje skendo lapkričio 8 dieną. Jau kitą dieną po inicidento Klaipėdos savivaldybėje įvyko pasitarimas, kuriame konstatuota, jog laivas iš Dangės turi būti pašalintas. Tačiau jis ir toliau stovi prišvartuotas prie krantinės, netoli įplaukos į Pilies uostą, o Klaipėdos savivaldybėje pirmadienį vyko jau eilinis pasitarimas dėl laivo ateities.
„Miesto pozicija tikrai nesikeičia – laivas turi būti pašalintas iš Dangės upės. Programa minimum – pakelti laivą nuo dugno ir identifikuoti, kodėl jis skendo, jau yra įgyvendinta. Bet ties tuo nesustojame. Kategoriškai pareikalavau, pasirašiau potvarkį, kuriuo įpareigojau „Klaipėdos paplūdimius“ ir „Klaipėdos laivų remontą“ spręsti situaciją“, – po pirmadienį vykusio pasitarimo teigė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
Anot jo, esminė problema dabar yra gauti visus reikiamus leidimus nutempti laivą į doką įmonėje „Klaipėdos laivų remontas“. Laivo savininkai esą mato prasmę jį remontuoti ir galbūt ateityje vėl eksploatuoti.
„Tačiau aišku, kad buksyravimo operacija yra labai rizikinga, todėl ir vyksta nelengvas derinimas. Šitame procese dalyvauja ir Lietuvos transporto saugos administracija, ir Uosto direkcija. Visi nori būti įsitikinę, kad buksyruojant laivą jis ties Kruizinių laivų terminalu nenugarmės į dugną, nes iškelti iš 10 metrų gylio būtų labai sudėtinga. Tad visi lyg ir pasiruošę buksyravimo operacijai, bet laukiama leidimų“, – teigė V. Grubliauskas.
Jis vylėsi, kad „Ole Wilassen“ į doką bus ištemptas šiomis dienomis.
„Visi suinteresuoti, kad laivas būtų kuo greičiau nutemptas į doką, bet visi ir nuogąstauja, ar jis atlaikys tokią kelionę, kuri šiam laivui prilygsta kaip Kolumbui iki Amerikos nuplaukti“, – kalbėjo Klaipėdos meras.
Parašykite komentarą