Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-11-10 |
Penkerius metus trukusioje Bastionų tilto projektavimo istorijoje padėtas galutinis taškas – Klaipėdos savivaldybė su projektuotojais jau nutraukė sutartį. Ir nors pripažįstama, kad naujas tiltas per Dangę yra reikalingas, bet artimiausius trejus metus naujas statinys nebus projektuojamas.
Klaipėdos savivaldybė dar 2015 m. spalio 26 d. pasirašė paslaugų sutartį, kurios objektas – Bastionų g. su nauju tiltu per Danės upę projektavimo ir projekto vykdymo priežiūros paslaugos. Sutartis buvo pasirašyta su UAB „Kelprojektas“, jos vertė – beveik 860 tūkst. eurų. Sutartyje buvo numatyta, jog techninis projektas turi būti parengtas per 20 mėnesių.
Tačiau šiemet balandį Klaipėdos savivaldybėje vykusiame pasitarime nuspręsta sutartį nutraukti, nors paslauga ir nėra galutinai suteikta.
„Esminis dalykas tas, jog techninį projektą mums turi pateikti su statybos leidimu. Tikrai įvertinome situaciją, kai projektuotojai dėl kilusio gyventojų nepasitenkinimo, kitų reikalavimų turėjo papildomų darbų – padaryti Poveikio aplinkai vertinimo programą ir ataskaitą. Neoficialiai mums žinoma, jog net kelios institucijos nederins tokio projekto, koks yra parengtas, nes jis esą gadina senamiesčio infrastruktūrą, kelia triukšmo grėsmę gyventojams. Pozicija dėl nederinimo yra neoficiali, bet reikia ieškoti kitų sprendimų. Klausimas jau ir taip stumdomas į kairę ir į dešinę. Matome, kad projektas nebus suderintas, todėl siūlome projektavimo sutartį nutraukti šalių sutarimu. Sakome, jog reikia atsisakyti brangaus sprendimo, bet pati jungtis yra reikalinga. Tik reikia suprojektuoti tokį sprendinį, kuris būtų priimtinas ir gyventojams, ir derinančioms institucijoms. Šiuo metu sutartis dar nėra nutraukta, ieškome būdų, kaip tai padaryti, kad visoms šalims būtų kuo mažiau skausminga“, – Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto nariams šiemet birželį informaciją pateikė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
Tuo metu rangovams už projektavimo darbus jau buvo sumokėta beveik 452 tūkst. eurų. Nuo tada su „Kelprojekto“ atstovais vyko derybos dėl likusio apmokėjimo. Projektuotojai pageidavo, kad savivaldybė jiems sumokėtų dar daugiau nei 200 tūkst. Tačiau rastas kompromisas, jog savivaldybė sumokės 194 tūkst. eurų.
Todėl spalio 29 dieną buvo pasirašytas papildomas susitarimas prie paslaugų teikimo sutarties, o jame nurodoma, kad sutartis nutraukiama šalių susitarimu, sumokant „Kelprojektui“ 194,2 tūkst. eurų.
Kitaip tariant, projektuotojams iš viso sumokėta apie 80 proc. sutartyje numatytos sumos. Likę 20 proc. nesumokėti, nes liko neparengta Poveikio aplinkai vertinimo ataskaita, neatlikta bendroji ekspertizė ir neišimtas statybą leidžianti dokumentas.
„Projektas, už kurį sumokėta, dabar yra savivaldybės nuosavybė, tačiau realiai jis niekur nebus panaudojamas, nes tokio tilto, koks suprojektuotas, tikrai nestatysime. Mintys yra apie mažesnį tiltą, tačiau jo projektavimo trimečiame strateginiame plane nėra numatytas“, – teigė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Andrius Dobranskis.
„Noriu padėkoti už drąsą, kad toks sprendimas priimtas, nes kiekvienam blaiviai mąstančiam žmogui buvo aišku, kad nereikia keturių eismo juostų tilto, kuris įsilieja į dviejų juostų gatves. Taip, prarasime kažkiek pinigų, bet sprendimas teisingas“, – sprendimą nutraukti sutartį dar birželį gyrė Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto narys Vidmantas Dambrauskas. Jis pabrėžė, jog Bastionų tiltas reikalingas, tačiau prioritetas turėtų būti skirtas kitoms jungtims.
G. Neniškis tąkart patikino, jog pirmiausia Klaipėdoje bus statoma estakada nuo Vilniaus plento iki Baltijos prospekto, antroje vietoje – estakada Taikos prospekte.
„Kol kas atviras klausimas, kas yra trečioje vietoje – estakada Minijos gatvėje ar Statybininkų prospekte. Šioms jungtims ieškoma sprendimų ir finansavimo, o Bastionų tiltas pagal funkcinę paskirtį yra pagalbinė jungtis, jo funkcija yra žymiai mažesnė nei šių keturių infrastruktūros objektų“, – birželį teigė direktorius.
INFORMACIJA
Buvusius Grūdų produktų kombinato pastatus Gluosnių gatvėje įsigijusi Norvegijos investicinės ir nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Verdispar“ ketino čia statyti apie 50 000 kv. m gyvenamosios paskirties ir apie 10 000 kv. m komercinės paskirties pastatų ir pagal patvirtintą detalųjį teritorijos planą ne tik turėjo sutvarkyti prie jų sklypo esančias Dangės krantines, bet ir parengti naujos keturių eismo juostų Bastionų gatvės projektą bei naujojo Bastionų tilto techninį projektą.
Tačiau galiausiai tą daryti ėmėsi pati savivaldybė. 2015-ųjų spalį buvo pranešta, jo Klaipėdos savivaldybės skelbtą Bastionų gatvės ir tilto projektavimo konkursą laimėjo bendrovė „Kelprojektas“ kartu su partneriais – Nyderlandų projektavimo ir konsultavimo bendrove „Royal HaskoningDHV“ ir architektų biuru „Andrijauskas ir partneriai“. Jie darbus įsipareigojo atlikti už 859,4 tūkst. Eur.
2017-ųjų birželį Klaipėdos savivaldybė su „Kelprojektu“ pasirašė 16 tūkst. Eur vertės sutartį dėl Bangų g., įskaitant žiedinę sankryžą, rekonstravimo projektinių pasiūlymų parengimo.
Dar 2015 m. gruodį daugiau nei 100 Liepų, Danės gatvių ir Laivų skersgatvio gyventojų centrinės ir vietos valdžios institucijoms nusiuntė raštą, kuriame išreiškė protestą prieš Bastionų tilto statybą numatytoje vietoje.
Planuota Bastionų gatvė turėjo būti 522 m ilgio, keturių eismo juostų, su 1,5 m pločio pėsčiųjų takais abiejose pusėse ir 3 m pločio dviračių taku vienoje pusėje. Planuoto tilto ilgis – 55,5 m, plotis – 19,8 m. Jo važiuojamosios dalies aukštis turėjo būti 4,91 m virš jūros lygio.
Ojo, pastato maziuka daikciuka, paskui nusprendzia, kad pastate per maza, tada vel nauji projektai, islaidos, statybos. Vietoj to to, kad pastatytu is karto keturiu juostu tilta zvelgdami i ateiti.
Idomai su kelprojektu vis gaunasi, suprojektavo tuneli vietoj šilutės pl. Ir vilniaus pl. žiedo už kosmine kaina, tada valdzia atsisake ir nusprende viaduka statyt, aisku vel kelprojektas laimejo. Daba su bastionu tiltu panasi situacija..
Man neprriimtina, kad nauja valdžia marina senus projektus.
atėjo, savivaldybę išdraskė, nei vieno projekto neparengė, o senus bando numarinti…konservatorių statytiniui sunkiai sekasi…
iš pat pradžių tas tiltas miestui buvo visai nereikalingas.Negana kad ,,atbulom rankom” darytas bet ir sugrūstas į Bastionų zoną kuri yra Paveldas. O kaip sugaminti išvažiavimai į Šilutės g.? O kad nuo namo važiuojamoji dalis rodoma tik 1 metro? Nieko tokio? Žmonės nuo pat pradžių(ne tik tų skersgatvių gyventojai, bet viso miesto aktyvūs piliečiai) priešinosi šitai nesamonei, kaip kalbama, sugalvotai liberalų šustriakų sau pinigams imt. (Čia tas pats kaip Gentvilas prie Šventosios jūroj už 3 limonus griovį kasė..:D).Kuo didesnis ir nereikalingesnis projektas tuo daugiau nubyra tiems kas prie jo prikiša nagus. __________Norėtūsi sužinot kokiu šonu ir kieno stoguojamas yra tas kelprojektas? 🙂
Kai meras ,,ūkininkas,, ,tai ir rezultatai tokie….. ,,Dėkoti,, reikia TIEMS ,kurie SAVO balsus atidavė už p. V. Grubliauską ir TIEMS ,kurie iš viso neatėjo balsuoti (ar ne apie 80 tūkstančių rinkėjų ). Prisiklausę konservatorių propagandos PRIEŠ p. A. Vaitkų , virš 25 tūkstančių rinkėjų irt išrinko miestui MERĄ . KOKIĄ politinę atsakomybę prisiėmė (ne)liberalai UŽ pinigų ištaškymą ? Gal bent KITĄ kadenciją tokių ,, ūkininkų,, NEBUS ?!
O kokia pinigų sumą savivaldybė atidavė už namo Bangų 11 gyventojų iškeldinimą? Kas žino? Gal garbioji Špučienė gali parašyti?
Gal Autorė pasidomėtų Bangų gatvė 11 namu? Koks jo likimas, ar jį griaus?
o dabar konservatoriai su administracija jau 40 mln EUR neįsisavino, bus skandalas o toks profkinis vienas vis giriasi viešai, kokie jau jie ūkiški…
Andrijausko cheers nuplove pinigus
Tramvajų studija , 4 juostų Bastionų tiltas į „tupiką” iš abiejų pusių… Belieka kosmodromas. …. Bukagalvių valdžia.
Taip,Jūs teisus,kas atsakys už istaskytus pinigus,kur personalinė atsakomybė?
Tilta ten butina pastatyti ir per senamiesti eisma uzdrausti senamiesti tik piestiesiaims ir dviraciams palikti ir atrenuovoti visus namus nuo Tiltu gatves pradzios. Beprotybe kai per senamiesti per akmenini grindini rieda autobusai kokia vibracija esantiems namams…
Kad tiltas čia reikalingas, abejonių jokių. Tik pakeliamas jis ar ne, dar klausimas. Vistiek ir klaipėdiečiai, ir miesto valdžia pamils vertingiausią miesto dalį- Senamiestį, sugrįš čia žmonės, o su jais ir investicijos. Taigi, neišvengiamai Tiltų gatvė virs pėsčiųjų zona ir tiltas neišvengiamas čia. Ar būtinai toks, koks suprojektuotas, klausimas. O dėl norvegų, pamirškite juos- čia naujus daugiabučius, ir ne tik, projektuoja ir statys lietuviai, gal neužilgo žinių sulauksime.
Vasiukų projektas – ir gerai kad sustabdė.
860 tūkst. Savivaldybės išleista projektui ir dar kurį patys norvegai turėjo daryti, tikrai jau puse pesčiųjų ir dviračių tilto galima buvo sukonstruoti. Galėtų juk padaryti Bastionų gatvelę pėstiesiems jungiančią Bangų gatvę skersai per tą lauką, kur neaišku kada ten tie norvegai ką statys ir naują pesčiųjų tiltą iki Liepų gatvės ir apželdinimą palei tą gatvę, tų rajonų gyventojai tikrai džiaugtusi. Galima būtų pavadinti Dangės pėsčiųjų žaliuoju tiltu.
Reikia pabaigti tai ka pradejote, o ne grizti atgal.geda uz jus.su pagarba
Juk tilto pr. užsakovas savivaldybė užsakė tokį platų 4 juostų tilto projektą! ,niekam nereikalingą, iš anksto žinodami kad jis per platus, žodžiu ištaškė mokesčių mokėtojų pinigus ir padėjo į stalčių. O KELPROJEKTAS sėdi savivaldybės kišenėj ir laukia eilinio kasnio! Juk ir RUMPIŠKĖS kvartalą projektavo, žinoma taipat nevykusiai! O jei sudėt visus savivaldybės pasitaškymus už mūsų pinigus,( visokios tramvajų studijos, mėnulių aikštės, džiažai,senasis turgus ir ttt….) senai galėjo atrestauruot ir senajį paštą ir daug ko padaryti Klaipėdiečių labui.!!!
Projektas dabar teisme. O Kelprojektas slapstosi nuo teismu…..Ar gal Kelprojektas yra labai savi savivaldybėje.?saviems atiduofami pinigai?
Padarykit pėsčiūjų ir dviračių tiltą
puiki mintis
Tobula mintis! Visi būtų „už” be abejonės
Vėl lenda buvusios administracijos sprendimai, kurie iš esmės nieko neišsprendė, bet už tai savivaldka turės susimokėti projektuotojui 600 tūkts. eur. kaip sakant – pinigai į šiukšlių dėžę. „Ačiū” buvusiai administracijai už miestiečių pinigų švaistymą.
O dabartiniam merui nenorit padėkot? 😀 kas blogai, visas kalta administracija. Politinės atsakomybės nulis
Miestą valdo kopūsto galva. Ir pinigai vėjais ir senamiečiui kaput
Tiesa. Grubliauskas ne savo vietoj jau daug metų sėdi
Isleido pinigus ir nutrauke. Kas grazins 860 tukst. mokesciu moketoju pinigu? Po treju metu bus naujas konkursas, nauja solidi suma, projektuotojui tereiks tik pakoreguoti sprendinius. Taip buvo projektuojamas sventosios uostas, kokius 5 kartus. Ir uz mokesciu moketoju pinigus kai kas neblogai gyvena. Negalima pykti, jei moka suktis tai moka…
nes Biržos tiltą reikia atiduoti piestiesiems ir uždaryti iš vis transporto eismą, tada bus normali pėsčiųjų zona, o ne benzingalvių
Sukišo pinigus ir nutraukė. Tai šios savivaldybės vizitinė kortelė.