Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-11-09 |
Jau antrą kartą Dangės upėje skendęs laivas „Ole Wilassen“ iš jos turi būti pašalintas, o kitų prišvartuotų laivų būklė profilaktiškai patikrinta ir įvertinta, kad tokie incidentai nepasikartotų.
Taip konstatuota pirmadienį vykusiame pasitarime dėl laivų švartavimo Dangės upėje. Toks pasitarimas surengtas, nes sekmadienį upėje paskendo 1948 metais statytas laivas „Ole Wilassen“. Jis skendo ir prieš mėnesį.
„Nusprendėme, kad tokiems plaukiojantiems objektams Danės upėje yra ne vieta, kad tokių objektų upėje neturi būti, kad turime dėti visas pastangas, jog jų nebūtų. Pirminė užduotis yra iš laivo išpumpuoti vandenį ir jį pakelti nuo dugno, o paskui jau įgyvendinti tolimesnius planus“, – po pasitarimo teigė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
Jis pabrėžė, jog savo laivu privalo pasirūpinti jo savininkas.
„Tikiuosi, kad savininkai kategorišką miesto poziciją išgirs ir supras, o jei ne, tai padėsime jiems suprasti. Pirmas uždavinys yra laivą pakelti nuo dugno, kad jis taptų plaukiojančiu. Kita vertus, praėjusį kartą, kai jis skendo, savininkai laivu pasirūpino – išpumpavo vandenį, užlopė skyles, tad laivas vėl buvo prišvartuotas. Ir jis atrodė visai neprastai, bet pasirodo, tai buvo laikina. Trečio karto tikrai niekas nesiruošia laukti. Laivas iš Danės upės turi būti išgabentas, tik tai sudėtinga padaryti, daug sudėtingiau nei „Meridianą“ ištempti“, – teigė V. Grubliauskas.
Jis tvirtino, jog šią savaitę dar vyks išplėstinis pasitarimas su Lietuvos transporto saugos administracija, perėmusia Saugios laivybos administracijos funkcijas, Uosto kapitono tarnyba, Danės krantinių valdytojais.
„Aptarsime konkrečią situaciją ir tuo pat metu sutarsime dėl tam tikro konsiliumo, kad būtų atlikta analizė tų laivų, kurie šiandien yra Danės upėje. Žiūrint logiškai, atrodo, kad tie, kurie atplaukia, turi turėti techninę būklę lydinčius dokumentus. Bet pasirodo, kad ne visais atvejais turi. Aišku tik tai, kad plaukiojančių objektų Danės upėje neturi būti, kad jie nekeltų pavojaus laivybai, jau nekalbant apie ekologinę grėsmę“, – pabrėžė V. Grubliauskas.
Tai nesupratau kieno lešomis bus iškeltas ir isperdolintas tas laužas
Saugios laivybos administracija dar egzistuoja????gal LTSA???
Ačiū, kad pastebėjote. Pataisėme.