Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-09-28 |
Kitais metais turi prasidėti Taikos prospekto ir kitų svarbių miesto gatvių pritaikymas naujai viešojo transporto rūšiai – greitiesiems elektriniams autobusams. Planuojama, jog pirmiausia vyks projektavimo darbai, o projektuotojai turės išspręsti galvosūkį, kaip išvengti automobilių spūsčių.
Naujos viešojo transporto rūšies (BRT greitieji autobusai) diegimui uostamiestyje prieš pora mėnesių pritarė miesto taryba.
Numatyta, jog miesto gatvės, kuriomis kursuoja viešasis transportas, turės būti pritaikytos greitiesiems elektriniams autobusams – įrengta atskira A juosta, kuri nuo kitų juostų turėtų būti atskirta borteliais. Ta juosta važiuoti galės išskirtinai tik viešasis transportas, greta jos bus įrengtos stotelės keleiviams bei pakrovimo stotelės autobusams.
Taip pat numatyta, jog Klaipėda iki 2030 metų turi įsigyti 49 didžiuosius elektra varomus autobusus, kurių pirmuosius dešimt – jau kitais metais.
Miesto taryba Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorių įpareigojo parengti veiksmų planą, kaip mieste bus įdiegiama nauja viešojo transporto rūšis.
„Tas planas jau rengiamas. Aišku, kad kitais metais turi vykti BRT juostų projektavimo darbai ir autobusų pirkimo procedūros, nes po sutarties pasirašymo jų gamyba truks dar apie metus“, – teigė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
Numatoma, jog BRT juostos bus tik Taikos prospekte, Tiltų, Manto, Liepojos gatvėse, nes jomis važiuoja daugiausia viešojo transporto ir pervežama daugiausia keleivių.
Planuojama, jog Manto gatve nuo Liepų g. iki S. Daukanto g. galės važiuoti tik viešasis transportas, dviratininkai ir leidimus turintys vairuotojai, o visiems kitiems eismas šiuo ruožu bus draudžiamas. Taip pat numatoma, jog Manto g. ruože nuo S. Daukanto g. iki Liepojos g. išorinės eismo juostos būtų pertvarkytos tik BRT transportui, o kitam eismui liktų po vieną juostą kiekviena kryptimi.
Problemine vieta išlieka ir Taikos prospektas nuo Kauno g. iki Paryžiaus Komunos g. Nors čia ir dabar yra viena A juosta, ja labai dažnai važiuoja ir kiti automobiliai, nes šioje dalyje kone visą dieną formuojasi didžiulės spūstys.
Saugaus eismo komisija prieš kelis mėnesius sutarė, jog verta išanalizuoti galimybę šiame ruože suformuoti papildomą reversinę juostą, kuria rytinio piko metu vairuotojai važiuotų į vieną pusę, o vakarinio piko metu – į kitą pusę.
„Tikslinga būtų šią galimybę išnagrinėti kompleksiškai su BRT juostų projektavimu. Akivaizdu, kad projektuotojai turės atsakyti į daugybę klausimų, todėl projektavimo darbams ir nusimatome ilgą terminą – apie metus. Problema yra ne tik tas Taikos prospekto ruožas, bet ir Tiltų gatvė, Biržos tiltas, nes juo nerekomenduojama važiuoti autobusams“, – teigė G. Neniškis.
Jis pabrėžė, jog BRT viešasis transportas mieste diegiamas tik todėl, kad būtų patogiau klaipėdiečiams.
„Jei viešasis transportas važiuos dar greičiau, gal vis daugiau klaipėdiečių naudosis juo, o ne savo automobiliais. Žinoma, nesitikime, kad visi vairuotojai atsisakys savo transporto priemonių. Tačiau jei viešąjį transportą pasirinktų bet vienas iš dešimt automobilių vairuotojų, tai jau būtų laimėjimas, nes sumažėtų ir miesto tarša, o ir spūsčių būtų mažiau“, – kalbėjo G. Neniškis.
Dar vien VASIUKAI. Projektas lygus stovejimo aikstelei prie miesto ligonines. Dabar bus ne tik nieniskio aikstele, bet is A juostos. Gal N jujosta?
Laukiam BRT juostų ir naujų dviračio takų…
Būtų puikus sprendimas, kadangi dėl vairuotojų, užkemšančių A juostą nuo Akropolio iki Avitelos, tenka vėluoti į darbą. Šiuo metu su mašina darbą pasiekti galima tikrai greičiau, ypač įlindus į A juostą…