Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-09-22 |
Internete jau daugiau nei 2100 parašų sulaukė peticija, kuria reikalaujama atšaukti jūreiviams po reiso privalomą izoliaciją.
Visgi Lietuvos jūrininkų sąjungos (LJS) vadovas Petras Bekėža siūlo neskubėti karščiuotis ir gerai apsvarstyti tokius reikalavimus.
Minėtoji peticija yra paskelbta specialiame interneto puslapyje peticijos.lt. Antradienį popiet ją jau buvo pasirašę 2 102 žmonės, iš kurių 871 yra Klaipėdos gyventojas.
„Jūreiviai, grįžę iš reiso, kur išbuvo neturėdami kontaktų virš 2 savaičių, neturėtų būti verčiami saviizoliuotis grįžę namo! Jūreivių gyvenimas sustojo kovo mėnesį, nes nuo tada vienas šeimos narys visuomet turi arba dirbti, arba izoliuotis nuo šeimos, nuo kitų žmonių. Daugelyje ES šalių jūreiviai iš darbdavio gauna pažymą apie darbą laive, ir jiems neprivaloma saviizoliuotis. Prašome peržiūrėti saviizoliacijos tvarką jūreiviams, grįžusiems iš reiso”, – rašoma Sveikatos apsaugos ministerijai skirtoje peticijoje.
Su „Atviros Klaipėdos“ žurnalistu bendravę jūreiviai sakė, jog, jų nuomone, tvarka dėl privalomos izoliacijos turėtų būti taisoma ir europiniu lygiu, nes dauguma atvejų ekipažo nariai negali išeiti iš laivų, o grįžę susiduria su analogiška situacija – dvi savaites negali susitikti su šeimomis, artimaisiais ir draugais, o tai turi neigiamos įtakos dvasinei žmonių būsenai.
Kai kurių peticiją komentuojančių žmonių nuomone, kvaila reikalauti priverstinai izoliuotis jūreivius, kurie viso reiso metu dirba uždarame kolektyve, kontaktuoja su ribotu skaičiumi asmenų.
Tuo metu Lietuvos jūrininkų sąjungos pirmininkas Petras Bekėža mano, kad nereikia skubėti karščiuotis. Jo nuomone, klausimas turi būti išdiskutuotas, nes nėra jau toks vienareikšmis, kaip gali pasirodyti.
„Koronaviruso pandemija kol kas niekur nedingo, dabar kaip tik visame pasaulyje užsikrėtusiųjų skaičius auga. Lietuva yra patvirtinusi sąrašą šalių, iš kurių parvykus privalu izoliuotis, bet yra ir valstybių, iš kurių grįžus jūreiviams nereikia to daryti. Visgi aš suprantu, kodėl keliamas šis klausimas. Pavyzdžiui, įgulos nariai uostuose juk neišeina iš laivų ir čia jau būtų galima diskutuoti. Tokiais atvejais gal ir nereikėtų izoliuotis, nes laivas – tai uždara erdvė su uždara komanda. Ten pabendraujama nebent su laivo agentu”, – kalbėjo P. Bekėža.
Pašnekovas pabrėžė, kad jo vadovaujama LJS glaudžiai bendradarbiauja su partneriais iš kitų šalių. Izoliacijos tema taip pat diskutuojama.
„Mes klausimą keliame Europos transporto darbuotojų federacijos lygiu, paruošta eilė priemonių, naudojamų keičiant įgulas. Kai kurios šalys pratęsia kontraktų galiojimus – būna, kad jūreiviai reise jau dirba metus ir ilgiau. Europos Sąjungos lygiu būtina sukurti aiškiais sąlygas, reglamentavimą. Yra įvairų galimybių keisti įgulas – būna, kad prie laivo privažiuoja autobusas ir visi iškart nugabenami į užsakytą lėktuvą <…> Мes gerai bendradarbiaujame, pavyzdžiui, su DFDS”, – kalbėjo P. Bekėža.
Jis pabrėžė, jog tikrai nesilaiko kategoriškos nuomonės, kad izoliacija jūreiviams yra nereikalinga, nes esą negalima vertinti šios situacijos tik pagal kriterijų „juoda-balta”. Anot P. Bekėžos, viską reikia atsakingai apsvarstyti ir rasti kompromisinį sprendimą.
„Мes jau spėjome šį klausimą apsvarstyti Taryboje. Tęsime pokalbius ir ieškosime galimų variantų”, – sakė kapitonas.
Lietuvoje šiuo metu yra apie 7000 jūrininkų. Apie 5000 jų nuolat darbuojasi užsienyje.
Bekėža, jūs, senas trantale, su kuo jūs glaudžiai bendraujate? Ar jūs bent anglų kalbą mokate? Reikia diskutuoti, reikia daryti, reikia apgalvoti ir taip visą laiką. Ateina tik agentas? Jūs bent suprantate apie ką šnekate, nes ateina ne tik agentas. Esmė tokia, kad ekipažas ir nepalieka laivo, bet laivas su įgula funkcionuoja toliau, todel ateina į jį dauk žmonių. Aplamai jūsų šita bliatsva yra neveiksnumo pavizdys kaip ir dauguma kitų šalyje veikiančių kontorų, kurios vaidina, kad gina kažkieno interesus, bet smagiai pasidaro sąlygas gauti algą. Jūs nieko nepadarėte per dauk metų dėl jūrininkų interesų, shame on you