Klaipėdos uosto bangolaužių rekonstrukcija: atskleidė, kada ant molų bus draudžiama vaikščioti (4)

Fotoreportažai, Svarbu, Uostas ir jūra
Virginija Spurytė
2020-09-11

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Amžiaus projekto pavadinimą jau gavusi Klaipėdos uosto pietinio ir šiaurinio molų rekonstrukcija penktadienį buvo oficialiai pradėta. Teigiama, kad su šiuo projektu Klaipėdos uoste prasidės proveržis, o gyventojai tiek per rekonstrukciją, tiek po jos nepraras savo mėgiamos pasivaikščiojimų vietos.

Molų rekonstrukcijos pradžia paskelbta iškilmingoje ceremonijoje. Martyno Vainoriaus nuotr.

„Esame amžiaus įvykio liudininkai, nes skelbiame pradžią projekto, kuris svarbus uosto plėtrai ir ateičiai. Jis svarbus ir visai Lietuvai, nes tai yra viena iš priemonių, kuri užtikrins uosto konkurencingumą. Tai sudarys galimybes įmonėms dar daugiau plėsti savo veiklą, o tai yra įnašas į valstybės biudžetą bei visų žmonių gerovę“, – kalbėjo molų rekonstrukcijos pradžios ceremonijoje penktadienį dalyvavęs susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas tvirtino, jog esminė molų rekonstrukcijos nauda ta, kad į uostą galės įplaukti kur kas didesni laivai. „Baltijos jūroje kiekvieną minutę, jei pažiūrėtume iš viršaus, matytume 2000 laivų. Bet deja, dalis jų, kurie būtų labai reikalingi Klaipėdos uostui, negali į jį įplaukti. Tai yra didieji laivai, kurie krauna ir veža krovinius į Braziliją, Kiniją. Rekonstrukcijos metu bus išplėstas ir pagilintas įplaukos kanalas, todėl galėsime priimti ir pačius didžiausius laivus. Tad konkurencinėje kovoje šis faktorius nieko nebelems“, – pabrėžė A. Latakas.

Anot jo, molų rekonstrukcija Klaipėdos uoste leis pradėti daug kitų projektų, kurių nemaža dalis bus finansuojama iš DNR programos.

„Su šituo projektu Klaipėdos uoste turi įvykti didelis proveržis“, – tikino A. Latakas.

Rekonstruojami molai, pasak Uosto vadovo, savo pozicijos nepakeis, jie liks toje pačioje vietoje, tik „pastambės ir paaugs“.

„Pietinis molas sulauks daugiau dėmesio, jis bus paaukštintas iki 5,5 metro. Dabar yra didelė problema, nes dažnai turime 4-5 metrų dydžio bangas, jos ritasi per pietinį molą, todėl reikia stabdyti laivybą. Kad šito nebebūtų, turime aukštinti molą. Žmonėms, kad nenukentėtų jų interesai, ant rekonstruoto pietinio molo bus įrengtos dvi apžvalgos aikštelės, į kurias bus galima užlipti ir iš aukščiau pažiūrėti į uosto akvatoriją ir jūrą“, – kalbėjo A. Latakas.

Pasivaikščiojimams skirta promenada liks ir ant šiaurinio molo, tik ji bus sutvarkyta.

Paklaustas, kada molų rekonstrukcija bus baigta, A. Latakas teigė, jog laisvės dėl pabaigos termino nėra.

„Tai yra 2023 metų balandžio 13 dieną. Laiką skaičiuojame dienomis, nes projektas yra finansuojamas ES lėšomis, intensyvumas yra 85 proc., ir bet koks pavėlavimas neleistų panaudoti pinigų. Sutartis su rangovais buvo pasirašyta rugsėjo 4 dieną, šiandien (penktadienį) ji oficialiai perduota rangovui, o dabar liko procedūriniai dalykai – sutarties daudimas, civilinis draudimas, darbo projekto parengimas. Tikėkimės, kad komandą, kuri realiai pradės rekonstrukcijos darbus, pamatysme kitų metų sausį ar vasarį“, – teigė A. Latakas.

Uosto bangolaužių rekonstrukcijos viešąjį konkursą laimėjo Vokietijos bendrovės „Hecker Bau GmbH & CO. KG.“ ir Belgijos bendrovės „Herbosch – Kiere N.V.“ konsorciumas. Bangolaužių rekonstrukcijos darbų vertė – apie 49 mln. Eur (su PVM).

Rangovų atstovas Algirdas Žukauskas teigė, jog statybviete tapsiančius molus turi perimti spalio pradžioje. Tuomet statybvietė turi būti aptverta, uždaryti patekimai į ją.

„Bet mes žiūrėsime lanksčiai. Yra du molai, jie atskiri statiniai, tad kai dirbsime prie vieno molo, kitas bus atidarytas. Aišku, bus tam tikri etapai, kai molus reikės uždaryti. Manome, jog bendroje sumoje gyventojai nepatogumų turės apie pusantrų metų – maždaug po pusmetį dėl kiekvieno molo“, – teigė A. Žukauskas.

Nuo jūros bangų uostą saugantys bangolaužiai – pietinis ir šiaurinis molai buvo pastatyti prieš 150 metų. Šiaurinio molo ilgis yra 733 metrai, o pietinio – 1374 m.

Penktadienio vakarą šios rekonstrukcijos proga Uosto direkcija ties šiauriniu molu klaipėdiečiams padovanojo grupės „The roop” koncertą.

Martyno Vainoriaus nuotr. 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”155531,155532,155530,155528,155535,155542,155540,155539,155545,155541,155538,155537,155536,155544,155543,155533,155546,155534,155666,155667,155668,155669,155670,155671,155672,155673,155674,155675,155676,155677,155678″ img_size=”gallery”][/vc_column][/vc_row]

Žymos: | | | | | |

Komentarai (4):

Atsakymai į “Klaipėdos uosto bangolaužių rekonstrukcija: atskleidė, kada ant molų bus draudžiama vaikščioti”: 4

  1. Anonimas parašė:

    Kad jau tokia proga, ar negalima padaryti priėjimo žvejams, kad nereikėtu aukų skaičiuoti?

  2. Antanas parašė:

    Taigi ant pietinio molo nėra žmonių !Apžvalgos aikštelė turi būti Ant šiaurinio molo .Ar ir vėl ne tai nužiūrėjo

  3. G parašė:

    Tai visgi pabandykite būti aukštesnio lygio nei „delfi”. Ar atsakyta į pavadinimo klausimą „kada ant molų bus draudžiama vaikščioti”? Jei atsakymas tuomet, kai jie bus uždaryti – tai labai liūdna tai skaityti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Klaipėdos uostas – Centrinės Azijos verslo ir logistikos parodoje

Klaipėdos uostas šiomis dienomis pristatomas Kazachstane vykstančioje tarptautinėje transporto ir logistikos parodoje „TransLogistica. Kazakhstan 2025“. Šioje didžiausiu transporto ir logistikos ...
2025-10-01
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Dėl įtartino laivo – institucijų tyla

Tiek Lietuvos, tiek Danijos teisėsaugininkai susilaiko nuo komentarų apie tai, kas buvo daroma su į Klaipėdos uostą atplaukusiu laivu, kuris ...
2025-10-01
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Pradedami Smiltynės perkėlos pirso remonto darbai

Pasibaigus aktyviajam turizmo sezonui ir sumažėjus keliaujančiųjų Smiltynės perkėlos keltais srautams, krantinėse įsikuria statybininkai – pradedamas Naujosios perkėlos krantinių, prie ...
2025-09-30
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
undefined
Loading
Share This