Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-07-29 |
Prie Klaipėdos uosto kratinių gali švartuotis vis didesni laivai, nes pastaruoju metu nemažai investuota į jų gilinimą. Priimti didžiausius Baltijos jūroje plaukiojančius laivus Klaipėdos uostas galės, kai iki 17 metrų bus išgilintas įplaukos kanalas.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas pasidžiaugė, jog ir per karantiną darbai nesustojo, todėl per pirmąjį pusmetį buvo baigti keturi stambūs infrastruktūros projektai, dar penki vykdomi, o netrukus bus pradėti ir du nauji.
Šiemet į infrastruktūrą Uosto direkcija jau investavo 23,27 mln. eurų, kurių 4,7 mln. eurų yra ES parama.
Tarp svarbiausių jau baigtų projektų A. Latakas minėjo Malkų įlankos akvatorijos gilinimą iki 14,5 metrų. Antruoju etapu buvo iškasta daugiau nei 2 mln. kubinių metrų grunto, kuris išvežtas į grunto saugojimo aikšteles jūroje. „Šio projekto reikšmė labai didelė. Iki šiol į Malkų įlanką negalėjo įplaukti „Panamax” tipo laivai, dalis krovos kompanijų negalėdavo pakrauti laivų iki pilnos grimzdos, todėl reikėdavo laivus išsiųsti nepilnai pakrautus ir pabaigti prie kitų krantinių, o tai, žinoma, buvo papildomos sąnaudos. Dabar to daryti nebereikės“, – pabrėžė A. Latakas.
Klaipėdos uoste jau gali švartuotis ir didesni jūriniai keltai. Uosto direkcijos lėšomis buvo pailgintos ir išgilintos dvi Centrinio Klaipėdos terminalo krantinės. „DFDS įsigijo 230 metrų ilgio keltų, o terminalo kratinės buvo tokios, kad prie jų buvo galima švartuoti tik laivus iki 200 metrų ilgio. Pabaigus krantinių rekonstrukcijos projektą, jos buvo pailgintos 50 metrų, pagilintos iki 12 metrų, todėl dabar prie jų galima švartuoto ir 230 metrų ilgio keltą“, – teigė A. Latakas.
Per pirmąjį šių metų pusmetį rekonstruotos ir kelios Klaipėdos jūrų krovinių kompanijų „Bega“ bei „Klasco“ krantinės. „Begos“ dvi krantinės išgilintos iki 14,5 metro, todėl prie jų atsirado galimybė švartuotis „Panamax” tipo laivams. „Klasco“ dvi krantinės išgilintos iki 16 metrų. „Uosto įlaukos kanalą numatome išgilinti iki 17 metrų, tuomet pas mus galės atplaukti ir prie „Klasco“ krantinių švartuotis patys didžiausi Baltijos jūroje plaukiojantys laivai – „Postpanamax „tipo“, – dėstė A. Latakas.
Šiuo metu Klaipėdos uoste rekonstruojamos Vakarų laivų gamyklos, Klaipėdos konteinerių terminalo, „Klaipėdos naftos“ krantinės.
„Netrukus turi prasidėti ir labai didelis bei svarbus projektas – uosto vartų rekonstrukcija. Šis projektas dabar yra konkurso baigimo stadijoje. Turėtume iki 2023 metų projektą pabaigti, o tai reiškia, jog bus rekonstruoti molai, praplėstas įplaukos kanalas ir jis pasuktas į šiaurę 12 laipsnių kampu. Paraleliai numatoma kanalą išgilinti iki 17 metrų, toks gylis būtų iki pirmojo apsisukimo rato. Abu šie projektai duos impulsą didinti krovą ir saugiai į uostą įvesti didesnius laivus“, – informavo Uosto direkcijos vadovas.
Parašykite komentarą