Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-07-28 |
Klaipėdos valdžios noras, kad miesto gatvėmis riedėtų kuo daugiau elektrinių autobusų, gali kirsti per automobilių vairuotojų kišenes, nes investicijų ekologiškam transportui žadama gauti padidinus parkavimo mokestį.
Miesto tarybos skubiai prašoma leisti Klaipėdos savivaldybės valdomai bendrovei „Klaipėdos autobusų parkas“ teikti paraišką gauti ES finansavimą įsigyti 10 naujų elektra varomų autobusų. Vieno jų kaina yra apie 500 tūkst. eurų, tad už juos reikėtų sumokėti apie 5 mln. eurų.
„Klaipėdos autobusų parkas“ paraišką iki rugsėjo 1-osios turi pateikti Aplinkos projektų agentūrai. Jei paraiška laimėtų konkursą, jai būtų skiriama 55 proc. prašomos sumos, o 45 proc. finansavimą turi užtikrinti pats paraiškos teikėjas. Kadangi „Klaipėdos autobusų parkas“ yra savivaldybės įmonė, miesto tarybos prašoma nuspręsti, kad tie 45 proc. arba 2,25 mln. eurų būtų skiriami iš miesto biudžeto. Jie „Klaipėdos autobusų parkui“ būtų perduodami padidinus bendrovės įstatinį kapitalą – išleidus papildomą akcijų emisiją.
Pabrėžiama, kad pinigų reikėtų tik maždaug 2022 metais, nes iki to laiko vyktų procedūros dėl elektrobusų įsigijimo.
Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdyje, kuriame pirmadienį buvo svarstomas šis klausimas, pabrėžta, jog pinigų investicijoms į ekologišką transportą tikimasi gauti, kai bus padidinta rinkliava už automobilių stovėjimą.
10 naujų elektrobusų įsigijimas esą būtų pirmasis realus žingsnis įgyvendinti idėją, jog mieste didžioji dauguma viešojo transporto būtų elektra varomi autobusai. Šiandien „Klaipėdos autobusų parkas“ turi du elektrobusus „Dancer“, o vienas, pagamintas Kinijoje, kol kas yra skirtas bandymams.
„Ekologiško transporto tikslas yra miesto ekologija, miestas kelias tikslus, kad viešasis transportas būtų ekologiškas, todėl miestas ir turi finansiškai prisidėti, nors tai ir yra iššūkis. Tikimės, kad užteks valios ir Klaipėdos mieste atsiras tokie mokesčiai, kurie skatins naudoti ekologiškai švaresnį transportą, o kita vertus, bus tas šaltinis, iš kurio galėsime tuos sprendinius finansuoti. Turime iš esmės peržiūrėti mūsų parkavimo rinkliavos tarifus ir dydžius“, – teigė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
Komiteto pirmininkė Judita Simonavičiūtė siūlė pasvarstyti, jog galbūt tikslinga yra būsimą akcijų emisiją daryti ne uždarą, o atvirą ir taip į „Klaipėdos autobusų parką“ pritraukti privačių investuotojų.
„Lengviausias kelias yra pinigų paimti iš miesto biudžeto, bet iš jo daug kur reikės prisidėti. Dabar perkame 10 elektrobusų, bet jų reikia nupirkti 10 kartų daugiau. Todėl ir reikia galvoti apie kitas priemones, o ne biudžeto lėšas. Paprastuoju būdu pasakyti, kad padidinsime parkavimo mokestį ir surinksime pinigų, yra neatsakinga. Dėl mokesčio padidinimo turi nuspręsti miesto taryba, o be to, ten tikrai nėra tiek pinigų“, – kalbėjo J. Simonavičiūtė.
Komiteto narė Alina Velykienė teiravosi, ar įmonė „Klaipėdos autobusų parkas“ išanalizavo visus variantus, kur pati galėtų rasti pinigų, pavyzdžiui, gal turi parduoti nenaudojamo turto.
„Turėtume parduoti pusę savo turimų autobusų, kad galėtume padengti 2 mln. eurų prisidėjimą prie projekto. Mūsų pagrindinis turtas yra autobusai, kurių dalis yra pirkti išsimokėtinai. Elektriniai autobusai yra inovacija ir ekologija, mes nesame pajėgūs įsigyti tokios brangios technikos, o įstatymai eina pirmyn, todėl tą ekologišką transportą reikia turėti. Nežinau, ar galime parduoti Autobusų stoties antrą aukštą, bet ir tai neužtektų pinigų“, – teigė bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.
Komiteto narys Vidmantas Dambrauskas siūlė kol kas neskubėti pirkti elektrinių autobusų, nes yra tikimybė, kad jų kainos gali kristi, o technika patobulėti. „Gal meteliams ar dviem reikėtų užtraukti rankinį stabdį. Ar tikrai turime skubėti, o gal turėtume palaukti patikimos technikos, nes kas pusmetį vis būna kokių nors naujovių?“ – klausė V. Dambrauskas.
V. Ramanauskas patikino, jog per pusmetį kainos ženkliai tikrai nenukirs, be to, perkant šiuos 10 eletrobusų, 55 proc. sumos padengs ES.
„Prisimenu visų rinkimuose dalyvavusių partijų ir komitetų programas, kuriose buvo įrašyta, kad pereisime prie ekologiško transporto, tai ir turime daryti, o lėšų galima rasti. Štai, nedarykime galimybių studijos ir jau turėsime 400 tūkst. eurų, nereikia Skulptūrų parko aptverti tvorą ir turėsime dar 700 tūkst. eurų“, – skaičiavo V. Dambrauskas.
Komitetas pritarė, kad „Klaipėdos autobusų parkas“ teiktų paraišką gauti ES finansavimą įsigyti 10 elektrobusų, pritarta ir tai, kad 45 proc. reikiamos sumos būtų skirti iš savivaldybės biudžeto. Paskutinį žodį, ar miestas įsigys ekologiškų autobusų, tars šią savaitę posėdžiausianti miesto taryba.
Baikit smardinti su tais dyzeliais. ateoties nesustabdysi.
Negi miesto valdziai neaisku kad tramvajus yra tikrasis proverzis.ji atrodo apgailetinai.
Aš vistiek už paspirtukus kurie važiuoja priešais eismą autobusų juosta
Nesuprantu, kodėl reikia važiuoti sunkiu tuščiu autobusu 20km/val kai lygiai tokiu pat greičiu ir su vėjeliu nuskrisiu paspirtuku, 350eur ir bilietas iki 1 eur kasdien metams į kiekvieną pusę iki 30km, kuo ne alternatyva, pigiau autobuso, energijos suvartojimas bereikšmis. Geriau pradėtų paspirtukų kelionės nuomos verslą už tą pačią bilieto kainą.
Kaip tie 10 elektrobusų pagerins oro kokybę mieste?
Kada per dieną miestą kertą šimtai sunkiasvorių mašinų, nekalbų apie mūsų švariąją pramonę..
Kokia prasmė?
Ar kitaip paklaust, kam tas naudinga?
Nesuprantu kam tie aurobusai vis perkami?Žmonių vis mažiau ir mažiau Klaipėdoje,autobusai važiuoja pusiau tušti.Išskyrus rytais ir vakarais grįžimas namo.Kažkaip pildosi mūsų ponulių norai iš savivaldybės apie tuos el.autobusus.Skaičiuojame kokius % kas sumokės,o gali kas paskaičiuoti kokį % atkatų gaus mūsų vyrai,pavardes patys žinote nerašysiu.
Kad žmonių mažėja, tai nereiškia kad neturi būti patogumas viešajame transporte. Ir gerai kad perka, nenumirsit.
Miesto valdininkai masto kaip diletantai. Nei vienas komercinis keleivių vežėjas transporto priemonių neperka iš turimų pinigų, tokiems reikalams imamos paskolos, naudojami kiti finansiniai instrumentai. Sumos išdėliojamos keliems metams, o su savivaldybės garantija, paskolą galima būtų išbarstyti ir 15-ai metų. Ko gero tiek turėtų tarnauti elektrobusas. Tad nesunku paskaičiuoti, kad atsipirkimui vienas toks daiktas turi pervežti per dieną tik apie 100 keleivių. Čia su sąlyga, kad bilietai nebrangs visą tą laikotarpį. Tad jei elektrobusas per dieną tiek keleivių neperveža, reiškia jis nesprendžia miestiečių transportavimo klausimo ir yra nereikalingas. Jei perveža – reiškia atsiperka pats. Už pusę milijono kainuojantį vežimą su batareika gamintojas turėtų duoti garantiją visam tarnavimo laikotarpiui, tad remonto klausimas miestui neturi rūpėti. Ir nereikia čia tam reikalui kelti jokių mokesčių ir nebus galimybės gauti jokių atkatų. Visi bus nepatenkinti išskyrus miestiečius.
Šaunuoliai tie mūsų Tarybos nariai, rūpinasi miestiečių sveikata, šaunuoliai !
Čia į jūsų kišenę papildomų pinigų lenda ieškot, o jūs džiaugiatės kaip geležėlę radęs. Tai reiškia, kad rinkliava didės, automobilių parkavimas papildomai brangs, nors ir taip miestui yra mokami mokesčiai.