Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-07-24 |
Taikos prospekto ruože tarp Kauno ir Paryžiaus Komunos gatvių siūloma nutiesti reversinę eismo juostą, kuri esą išspręstų čia nuolat susidarančių spūsčių problemą. Saugaus eismo komisija pritarė, jog reikėtų rengti galimybių studiją, kuri ir atsakytų į klausimą, ar tokią juostą galima įrengti, ar ji būtų naudinga.
Taikos prospekto ruožas tarp Kauno ir Paryžiaus Komunos gatvių vairuotojams jau seniai yra tapęs tikru kantrybės išbandymu. Šioje gatvėje ypač piko metu susidaro didžiulės spūstys – automobilių eilė nusidriekia nuo Kauno gatvės iki Paryžiaus Komunos gatvės. Kamšatys susidaro, nes šiame ruože centro link yra vos dvi eismo juostos, kurių viena skirta važiuoti tik viešajam transportui.
Siūlymą šiame ruože įrengti reversinę eismo juostą Saugaus eismo komisijai pateikė Klaipėdos miesto tarybos narys Audrius Petrošius.
„Šita priemonė yra pamiršta, bet čia ji iš esmės išspręstų problemas. Tiesa, ties Taikos pr. 48 namu yra medžių, kurie trukdytų įrengti papildomą juostą. Bet jus galima ne nukirsti, o perkelti į kitą vietą. Tuomet šioje Taikos prospekto atkarpoje būtų galima suprojektuoti penkias eismo juostas – dvi iš jų būtų skirtos viešajam transportui, dvi įprastam transportui, o viena būtų reversinė. Tuomet būtų galima įvertinti, kuria kryptimi eismas turėtų judėti ta reversine juosta, kad nebebūtų spūsčių. Siūlau svarstyti šį klausimą, įtraukti į projektavimą ir pabandyti nestandartiškai pasidarbuoti“, – Saugaus eismo komisijai siūlė A. Petrošius.
Tokia idėja ne itin sužavėjo Klaipėdos Kelių policijos vadovą Mindaugą Džermeiką. Anot jo, tikrai ne visi vairuotojai yra pribrendę reversinei juostai.
„Jaunesnė karta gal ir pasiruošusi tokiam sprendimui, bet vyresnieji vairuotojai – ne. Tikrai nediskriminuoju nė vienos grupės, bet verta gerai pagalvoti, ar toks sprendimas tikrai išspręs problemą. Mes, Kelių policija, pasisakėme prieš, kai gimė sprendimas ir šiame Taikos prospekto ruože vieną eismo juostą kiekviena kryptimi atiduoti viešajam transportui. Šita atkarpa tikrai yra labai sudėtinga ir mes palaikytume sprendimą naikinti A juostą. Tuomet visas transportas galėtų važiuoti dviem juostomis ir spūstys sumažėtų. Kalbant apie reversinę juostą, susilaikyčiau. Manau, jog tik galimybių studija atsakytų, ar ta reversinė juosta pasiteisintų“, – kalbėjo M. Džermeika.
Visuomenės sveikatos centro Klaipėdos departamento atstovė Saugaus eismo komisijoje taip pat pritarė, jog vertėtų panaikinti A juostą, o ne įrenginėti reversinę. Anot jos, jei atsirastų reversinė juosta, tuomet dar labiau padidėtų transporto srautai, o tai reikštų, jog padidėtų ir taip didelis triukšmo lygis.
Tačiau A juostą gynė viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ laikinasis vadovas Andrius Samuilovas.
„Kol nebuvo A juostos, šiame ruože spūstyse stovėjo ir autobusai. Kai tokia juosta atsirado, autobusai gali judėti greičiau, nes kiti vairuotojai daugmaž laikosi taisyklių ir į tą juostą nelenda. Be to, viešuoju transportu pervežama gerokai daugiau keleivių nei automobiliais. Todėl gyventojams turime palikti alternatyvą patogiau keliauti iš pietinės miesto dalies į šiaurinę, o tai padaryti ir padeda A juosta. Jei yra galimybė šiame ruože įrengti penktą eismo juostą, tikrai reikia tai išsiaiškinti, reikia įvertinti naudą. Jei paaiškėtų, kad ir dėl reversinės juostos triukšmas nesumažės, pralaidumas nepadidės, tuomet ir bus atsakyta į klausimą, ar ta reversinė juosta reikalinga“, – savo nuomonę reiškė A. Samuilovas
Planavimo dokumentuose numatyta, jog Taikos prospektas šioje vietoje gali būti šešių juostų, todėl kai kuriose šios atkarpos vietose jau yra ir trys eismo juostos viena kryptimi pietinės miesto dalies link.
Saugaus eismo komisija bendru sutarimu nusprendė, jog būtina kuo greičiau atlikti analizę, ar yra galimybė įrengti reversinę juostą, kaip tai padaryti, kokia būtų jos nauda.
kol didieji Klaipėdos savivaldybės administracijos ir kelių policijos asiliukai nepadarė tos kvailos A juostos. Ta saugaus eismo komisija tai didžiausias miesto degradavimo pavyzdys. O kadangi ir mero jau beveik 20 metų nėra, tai ir durniui aišku, kad miestas pūva.
Ir labai gerai kad padarė A juosta, reikia su VT važinėti į centrą. Buduliai su savo grabais ir senamiestį sulygintu, kad tik geriau pravažiuoti būtu.
Grazinkit zalia rodikle
Taigi jau dešimt metų kai Klaipėdos miestas yra paverstas auto kamščių kalapsų. 1. Jakų žiedo įvažiavimo-išvažiavimo esatakada nebaigta; 2. Šilutės pl.-Baltijos pr.; 3.Baltijos pr-Taikos pr.; 4. Taikos pr.-Baltijos pr; 5. Šilutės pl.-Tilžės g.; 6. Šilutės pl.-Smiltelės g.-Rimkai; 7. Jūrininkų pr.-Rimkai; 8. Minijos g.-Jūrininkų pr. ir t.t. . Kamščių kamščiai. Apie kokias buko bukumo studijas toji Saugaus eismo komisija dar kalba? Eilinis lėšų švaistymas. Ir taip 500 tūkst. Eur. sukyšo į utopinią studiją, o rezultatas ZERO. Kai tuo tarpu dar 2015 m. VGTU buvo atlikusi detalią studiją ir kas svarbiausia, tai tiesiog ne priėmė domėn.
Tai gerai griaunam senamiestį, nes ponuliams su savo grabais pravažiuoti ir tiesiami autostrada.
Manau kad reikėtų uzmiesty statyti daugiau automobilių statymo mokamų aikštelių. Ir į važiuojantiems į Klaipėdos miestą uždrausti į patį miestą važiuoti nuosavu transportu. Reikejo senai žmonės mokinti persėsti į miesto transportą. Mašinos liks uzmiesty, o gyventojai važinės miesto transportu ir problema bus išspręsta. Dabar visi grūdai į miestą nes nėra kur statyti nuosavo transporto. Ir dar, galėtų bileteliai būti pigesni, tai irgi padėtų žmonėms rinktis miesto transportą.
Autobusu į miestą? Ir kavos atsigerti? Ne, niekada. Mano kibiras turi būti matomas ir prie manęs.
Jei mieste tik 3 gatvės, tai dėl pralaidumo reikia jas platinti, jei yra kur arba keisti miesto valdžią !
Pasaulinėje miestų transporto planavimo praktikoje senai prieita prie išvados, kad gatvių platinimas nesprendžia transporto problemos. Remiamasi tuo, kad kuo platesnės gatvės, kuo didesnis automobilių pralaidumas, tuo daugiau skatina miestiečius persėsti į automobilius ir užpildyti tas gatves. Ir po kurio laiko tos gatvės vėl tampa per siauros. Gaunasi užburtas ratas. Todėl į šią Taikos pr. atkarpą reikia žvelgti ne fragmentiškai, o visos miesto transporto sistemos kontekste. Jei žvelgsime ypač radikaliai, siekiant persodinti daugumą gyventojų iš automobilių į viešajį transportą, kas yra teisingo šiuolaikinio miesto požymis (aišku viešasis transportas turi veikti nepriekaištingai, švarūs elektrobusai ar net tramvajai ir t.t), tai dauguma miesto gatvių turėtų būti tokios kaip dabar yra ta svarstoma atkarpa. T.y. prioritetas autobusams, po to dviračiams, po to pėstiesiems ir paskutinėje eilėje automobiliams.
Nieniški, bandai pateisinti savo nevįkusį sprendimą šioje atkarpoje dvi juostas atiduoti viešajam transportui?
Taip! Matosi, kad žmogus žino, kas yra urbanistika
Visiškai teisingai.
Kas cia per argumentas del vyresnio amziaus vairuotoju? Arba esi tinkamas vairuoti arba ne, juo labiau niekas juk nevercia naudotis ta reversine juosta gali vaziuoti laikydamasis desines ir nesukti galvos. Argumentas del padidejusiu srautu ir triuksmo irgi ne ka geresnis, gal nuo to, kad papildoma juosta bus irengta Klaipedoje stebuklingai padauges automobiliu? Va kamsciai ir oro tarsa tai tikrai sumazetu, nes padidetu pralaidumas.
Manau, kad labai gera mintis, o galimybiu studijos nereikia – uztenka pasiziureti i nuotrauka 🙂
Šioje atkarpoje spūstys susidaro dėl 3 priežasčių:
1. Šilutės pl. rekonstrukcija dėl kurios dalis vairuotojų pasuko į Taikos pr. (tai yra laikina);
2. Žalios rodyklės nuėmimas (nieko nėra pastovesnio už laikinumą; čia akmuo į neveiksnios savivaldybės daržą);
3. A juosta.
Ir dar – eikti jūs velniop su savo pornografinėm galimybių studijom.
Pritariu 100% 🙂 Šis paūmėjęs priešrinkiminis kai kurių tarybos narių aktyvumas tik erzina, tiesą pasakius. O „galimybių studija” išvis jau tapo pinigų švaistymo ir korupcijos sinonimu.
Kai sudirbo visus sviesoforus Klaipeda tapo didmiesciu nes kamsciu atsirado.
Nieko panašaus! Reikia bent penkių galimybių studijų ir trijų projektų su 20% atkatais. O reversinė juosta ar bus, ar nebus, -kamščiai niekur nedings.
Ir vėl studijos. Sprendimas – pertvarkyti sankryžą su Paryžiaus Komunos g., įrengiant papildomas juostas kairiesiems posūkiams iš Taikos pr. ir perprogramuojant šviesoforus taip, kad daugiau laiko būtų skiriama važiuojantiems Taikos pr. tiesiai.
Manau, kad jau pavėluota su šia galimybe, čia jau baigiamas įrengti dviračių pėsčiųjų takas ir jį naikinti būtų truputį nepadoru !
Bet yra kita galimybė : minimame ruože perkelti gatvės centrinę ašį per vieną juostą į vakarus, nes pietų kryptimi yra 3 juostos iš jų viena praktiškai nenaudojama !
Būtų ir pigu ir naudinga. Manto/Lideikio g. sankryžoje panašiai yra.
Taigi lėšas už būsimą studiją prašom pervesti į mano sąskaitą, nes esu apsiforminęs individualią veiklą (tokia praktika Lietuvoje jau yra).
Laukiu !
ar tikrai del papildomos juostos reiktu naikinti dviraciu taka? Juk iki jo 17 metru 😉
Ar nekainuos ta studija brangiau nei pats irengimas?