Sendinti „Skrajojančio olando“ rūbai tiks bet kokiems orams

Veidai
Avatar photoAtvira Klaipėda
2020-07-20

Rugpjūčio 1-ąją Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pristatomoje Richardo Wagnerio operoje „Skrajojantis olandas“ bus galima išvysti daugiau nei šimtą dizainerės Sandros Straukaitės sukurtų kostiumų.

Asmeninio archyvo nuotr.

 Anot S. Straukaitės, tiek operos „Skrajojantis olandas“ kostiumuose, tiek scenografijoje leitmotyvu taps laikmetis ir pats elingas.

„Spektaklio rūbai ir scenografija pabrėš 1940-uosius, įsibėgėjančio Antrojo pasaulinio karo laikmetį: juo grindžiama pastatymo estetika. Moterų rūbų linija turi savo spalvinį kodą: kostiumuose vyrauja šviesios, švelnios spalvos, nors moterys ir vilki vyriškais darbiniais rūbais. Vyrai jūreiviai – rūstūs, tad jų rūbų linija tamsesnių spalvų, tarsi pabrėžianti kuriamų personažų charakterius. Išskirtiniai solistų rūbai akcentuoja veikėjų siužetinį įvaizdį: pavyzdžiui, Zenta – šviesi, skaisti, jai  konstrastuojantis Olandas – juodas, niūrus. Tamsios ir Olando komandos baidyklės, bet jos turi savo atskirą „virvinių“ rūbų liniją. Kiekvienas spektaklio siužeto vingis pabrėžiamas spalviškai. Patys rūbai – istoriški, bet ir fantazijos elementams juose palikta erdvės. Rūbų sendinimas kurs subtilų vaizdinį su daugybe atspalvių bei leis įsijungti vaizduotei, išvysti viską savaip. Bet rūbai pabrėš niūrią operos herojų kasdienybę“, – pasakoja Muzikinio teatro atstovės pakalbinta kostiumų ir grimo dailininkė S. Straukaitė.

Sendins lyg „Černobylyje“

Pasak kūrėjos, Klaipėdos senasis elingas ne tik įkvepia, bet ir neleidžia atsipalaiduoti. Opera bus pristatyta atvirame lauke, o pajūrio orų tiksliai numatyti neįmanoma.

„Gali tvieksti saulė, bet gali būti liūtis. Mano kuriami rūbai turi tikti kiekvienu atveju: teks įsiteikti visiems orams. Sudėtinga, bet labai įdomu. Kuriame atsižvelgdami į gamtos stichijas, kurios susilies su galinga R. Wagnerio muzika bei padės ją atskleisti. Juk ši muzika ir gimė akivaizdoje su Baltijos jūra, kad simboliška, kad opera pristatoma prie vandens“, – akcentuoja S. Straukaitė.

Opera „Skrajojantis olandas“ – didžiulis projektas, kuriam prireiks daugiau nei 100 kostiumų. Specialiai rūbų sendinimui pakviesta kostiumų dailininkė Neringa Matuzaitė, kurią rekomendavo garsi kostiumų kūrėja Daiva Petrulytė. Jos buvo Lietuvoje filmuoto HBO mini serialo „Černobylis“ kūrybinės grupės narės – kostiumų dailininkės Odile Dick-Mireaux iš Didžiosios Britanijos asistentės. Šis serialas pelnė 10 „Emmy“ apdovanojimų, o buvo nominuotas net 19-ai. Kostiumų dailininkų komanda taip pat atsidūrė tarp nominantų.

„Vienas svarbiausių „Skrajojančio olando“ režisierių prašymų buvo toks, kad kostiumai būtų sendinami, neatrodytų kaip ką tik pasiūti. Rūbų daug, tad pluša visa Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro siuvykla. Noriu pagirti, kad jos darbuotojai dirba atsidavę, tad dirbti čia vienas malonumas. Prireiks ir daugybės batų, aksesuarų. Vyksta spartus ir didingas kūrybinis procesas“, – visų paslapčių nelinkusi atskleisti S. Straukaitė.

Opera – laisvė fantazijai

„Dramoje kartais įdomiau, nes ten vaidinantys aktoriai paslankesni, mobilesni. Bet dramos teatre dabar dažniau sukama į realistinį natūralumą: niekas nebenori kūrybinių eksperimentų. Todėl operose dažniau galiu sau leisti fantazuoti, pasireikšti kaip kūrėja. Opera mane žavi ir savo apimtimi: reikia daug kostiumų ir jie turi būti labai išraiškingi. Literatūra, pagal kurią dirbame, mane inspiruoja ir pakylėja, sužadina kūrybines galias. Visgi mano darbas reikalauja taikytis prie režisieriaus ir atliepti jo sumanymus“, – pripažįsta S. Straukaitė.

Kūrėja tikina, kad operos „Skrajojantis olandas“ premjeros laukia su dideliu nekantrumu ir pakilia nuotaika.

„Norisi savo darbą pristatyti kuo plačiau. Mums, kūrėjams, reikia publikos, o publikai, net neabejoju, – mūsų. Būtina susitikti, pasirodyti, bendrauti. Visiems jau nusibodo televizija ir įrašai. Norisi gyvo garso, realios aplinkos, tuoj tuoj užgimsiančio stebuklo laukimo. „Skrajojantis olandas“ bus įspūdingas – atviroje aikštelėje su puikiu vaizdu ir įstabiu garsu. Jaudulys, laukiant operos, yra nežinia, bet viską nugali džiaugsmas ir jo labai daug“, – sako menininkė.

Žymos: | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Veidai

Tomas Ambrozaitis: „Teatrą reikia pripildyti kūrybos“

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis, kalbėdamas apie orkestro muzikantų darbą sako, kad kiekviena muzikinė interpretacija reikalauja ...
2024-12-09
Skaityti daugiau

Kultūra

„Legenda“: apie laisvę, istorinę atmintį ir judesio grožį

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) pirma šokio spektaklio premjera naujuose rūmuose savaitgalį grožėjosi gausus meno gerbėjų būrys iš pajūrio, Lietuvos ...
2024-12-01
Skaityti daugiau

Kultūra, Svarbu

Baletas „Legenda“ - tai „politinis veikalas“

Tuo įsitikinęs Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre debiutuojantis šalyje žinomas kompozitorius Antanas Jasenka, pagal kurio muziką baleto spektaklį „Legenda“ sukūrė teatro ...
2024-11-27
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This