Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-06-26 |
„Net ir norėdamas tokio leidimo negalėčiau duoti. Pirma, tai prieštarautų mano įsitikinimams, antra, tai prieštarautų miesto Tarybos ir žmonių valiai“, – apie kaltinimus, kad neva, davė sutikimą iškirsti Girulių mišką Klaipėdos savivaldybės išplatintame pranešime teigia jos administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
Jis tikina besidžiaugiantis, kad tvirtą poziciją dėl Girulių miško išsaugojimo išsako vis platesnis ratas aktyvių Klaipėdos ir visos šalies žmonių, vienbalsiai tam pritaria ir miesto Tarybos nariai.
Pasak jo, prisidengdami sena miesto svajone – sumažinti geležinkelio eismą miesto centre, sostinės valdininkai nusprendė tai daryti iš esmės Girulių miško sąskaita. Jų parengtame Vyriausybės nutarime tai esą įrašyta nedviprasmiškai.
„Matydami tokias nelabas užmačias derinant Vyriausybės nutarimą, mes siūlėme analizuojant situaciją žvelgti plačiau – neapsiriboti Giruliais, bet nagrinėti didesnę teritoriją, įvertinti krovinių vežimą autotransportu, planuojamas autotransporto jungtis, kad būtų kompleksiškai įvertinta viso Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtros apimtis bei aiškiai apsispręsta dėl jungčių vystymo prioritetų“, – sako G. Neniškis.
Kita vertus, pasak jo, uždrausti ką nors Vyriausybei savivaldybė neturi galios, o nepritarti Vyriausybės planams analizuoti geležinkelio infrastruktūros tobulinimo galimybes esą būtų neracionalu, nes geležinkeliečiams užsispyrus tokią studiją tektų atlikti pačiai savivaldybei. Tai ne tik papildomai kainuotų, bet ir gerokai užtęstų miesto bendrojo plano, kuris yra absoliutus savivaldybės administracijos veiklos prioritetas, patvirtinimą.
Anot savivaldybės, kol nėra naujo miesto bendrojo plano, tol negalima vykdyti tokių projektų kaip šv. Jono bažnyčios atstatymas, multifunkcinio sporto komplekso, senelių globos namų statybos ir pan.
Teigiama, kad Savivaldybės administracija pritaria, jog būtų analizuojamos geležinkelio krovinių iš centrinės miesto dalis iškėlimo alternatyvos ir siūlo tikslinti teritorijos ribas, analizuojant ir Klaipėdos, Draugystės, Rimkų geležinkelio stotis, ir teritoriją rajone prie Kopūstų kaimo.
„Bandymą pritempiamai interpretuoti savivaldybės administracijos poziciją pagal iš konteksto ištraukto vieno iš raštų pusės sakinio, nepasakant, kad tame pačiame rašte yra ir antra sakinio dalis, kurioje kalbama apie platesnį geležinkelio alternatyvų vertinimą bei neįvardinant jau keletą metų vykstančio susirašinėjimo tarp Klaipėdos miesto savivaldybės ir Susisiekimo ministerijos bei AB „Lietuvos geležinkeliai“, G. Neniškis vertina kaip pigų politikavimą norint susireikšminti prieš artėjančius Seimo rinkimus”, – rašoma pranešime.
,,Dėkojame visiems, suprantantiems situacijos rimtumą ir tikimės, kad Vyriausybė atsižvelgs į mūsų lūkesčius. Neabejoju, kad susitelkę kartu mes rasime optimaliausius sprendimus. Jei tik nepradėsime rietis, kuris esame geriausias kovotojas už Girulių mišką“, – teigia G. Neniškis.
INFORMACIJA
Klaipėdos miesto bendrajame plane, patvirtintame 2007 m. rašoma apie galimybes plėsti Klaipėdos miesto geležinkelio kelyną, naujas stotis planuojant priemiestyje, Klaipėdos rajone prie Kopūstų kaimo įrengiant aplinkkelį už miesto. Perspektyvinį Pauosčio stoties, Melnragės kelyną planuoti nekertant miško. Pietinėje miesto dalyje, lygiagrečiai „Draugystės“ geležinkelio stoties kelynui – perspektyvinį geležinkelio kelyną, sujungtą su aplinkeliu. Laipsniškai mažinti centrinės geležinkelio teritorijos ir stoties plotus ir veiklą juose. SPAB „Lietuvos geležinkeliai turi paruošti miesto vidinio kelyno mažinimo galimybių studiją.
Teigiama, kad panašios nuostatos yra ir naujo Klaipėdos miesto bendrojo plano projekte.
Seimo 2013 m. birželio 18 d. nutarimo „Dėl rytų–vakarų transporto koridoriaus Lietuvos dalies projekto (Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, kelių, geležinkelių infrastruktūros komplekso) pripažinimo ypatingos valstybinės svarbos projektu“ 17 p. yra nurodyta: „Klaipėdos geležinkelio mazgas (Klaipėdos, Rimkų, Draugystės geležinkelio stotys, joms priklausantys kelynai, jungiamieji ir privažiuojamieji keliai)“.
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. liepos 20 d. nutarimo „Dėl Klaipėdos apskrities teritorijos bendrojo (generalinio) plano patvirtinimo“ 30.5.1.1 p. ir 33.5 p. nurodyta, kad rezervuojamos teritorijos geležinkelio infrastruktūros plėtrai prie Kopūstų kaimo.
Būtų gerai, jeigu AK įkeltų Neniškio pasirašytą dokumentą, kuriame juodu ant balto parašyta, kad pritaria Vyriausybės projektui. Kitas sakinys, kuriuo siūloma tikslinti planuojamos teritorijos ribas po sutikimo yra bevertis. Nes prie vyriausybės nutarimo projekto pridėta vizualizacija, kurioje nurodyta tik Klaipėdos savivaldybės teritorija. Taigi, Neniškis išsisukinėja ir meluoja.