Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-06-18 |
Iš kur atsiranda pinigai? Kodėl reikia taupyti? Kas yra mokesčiai? Tai tik nedidelė dalis klausimų, į kuriuos jau nuo rudens atsakymus įdomiu būdu sužinos Klaipėdos rajono pradinukai – Savivaldybės iniciatyva pradedama įgyvendinti programa mokinių finansiniam raštingumui stiprinti.
Jau šį mėnesį per 50 Klaipėdos rajono pedagogų dalyvaus finansinio raštingumo mokymuose, kuriuose įgytas žinias pagal programą „Mano bendruomenė“ nuo naujų mokslo metų taikys praktikoje.
Programą vykdančios organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ vadovė Andželika Rusteikienė teigia, kad Klaipėdos rajono savivaldybė džiugina siekiu finansinį raštingumą diegti plačiausiu mastu.
„Esate savivaldybė, kuri veržliausiai imasi pedagogų mokymo. Dar nė viena savivaldybė nemokė daugiau nei pusšimčio mokytojų iš karto. Džiugu, jog sistemiškai siekiate daryti pokyčius ir finansinį ugdymą diegti visoms mokykloms ir visiems mokiniams, kad visi jie turėtų lygias galimybes“, – pranešime spaudai cituojama Andželika Rusteikienė.
Klaipėdos rajono meras Bronius Markauskas įsitikinęs, kad finansinio raštingumo įgūdžius būtina formuoti jau nuo mažų dienų.
„Tai ne ką mažiau svarbu nei mokymasis rašyti ar skaičiuoti, nes finansinio raštingumo žinios taip pat reikalingos kasdien ir visą gyvenimą. Ypač svarbu, kad vaikai ateityje gebėtų priimti tinkamus sprendimus bei mokėtų atsakingai elgtis su pinigais. Todėl jau šią savaitę 54 pradinių klasių mokytojai iš rajono mokyklų dalyvaus mokymuose, o vėliau – ir likusieji. Planuojame nesustoti ir kitais metais finansinio raštingumo žinias diegi ir aukštesnėse klasėse“, – tvirtina Klaipėdos rajono meras Bronius Markauskas.
Programoje vaikai mokysis apie bendruomenę, profesijas, darbą nedidelėje įmonėje ir kaip iš vienų rankų į kitas keliauja pinigai. Ir visa tai jie sužinos per praktinę patirtį, pavyzdžiui, vaidindami profesijas, kurdami ir projektuodami savo miestą.
VšĮ „Lietuvos Junior Achievement“ vadovė tvirtina, kad programos „Mano bendruomenė“ tikslas yra atnešti į mokyklas turinį, kuris taptų ilgalaike ugdymo proceso dalimi.
„Finansinis raštingumas užtikrina vaikų savarankiškumą ir didesnį pasitikėjimą savimi, gebėjimą suprasti bent jau pamatinius ekonomikos dėsnius jų aplinkoje. Mes visi priimame finansinius sprendimus jau nuo mažų dienų. Ir labai trūksta praktinio vaikų ugdymo, nes tokių dalykų kaip finansai ir verslumas negalima išmokti vien iš knygų“, – sako Andželika Rusteikienė.
Parašykite komentarą