Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-06-09 |
Klaipėdos uosto bangolaužių rekonstrukcijos konkursas, kurį Uosto direkcija paskelbė dar sausį, po keturių pasiūlymo teikimų terminų atidėjimų pagaliau įvyko.
Uosto direkcija informavo, kad antradienį atplėšti konkurso dalyvių vokai su pasiūlymais. Kol vyksta vertinimo procedūros direkcija teigia negalinti atskleisti tikslaus dalyvių skaičiaus. Teigiama, kad jų yra daugiau nei vienas ir konkurencija bus užtikrinta. Pasiūlymų vertinimo procedūros gali trukti apie mėnesį.
Laikinasis Uosto direkcijos vadovas Vidmantas Paukštė buvo sakęs, kad šiuos rekonstrukcijos darbus būtina užbaigti iki 2023 m. birželio, nes tada baigiasi Europos Sąjungos finansavimo laikotarpis, iš kurio lėšų skiriama parama ir šiam projektui – sutartį dėl 48,8 mln. eurų tokios paramos skyrimo direkcija pasirašė gegužės viduryje.
Klaipėdos uosto taryba dar 2018 m. vasarį buvo priėmusi sprendimą, kurį iš galimų uosto vartų rekonstrukcijos variantų rinktis – buvo nutarta tvarkyti dabartinius molus jų neilginant ir nekeičiant padėties. Vėliau tam pritarė ir Uosto plėtojimo taryba.
Teigta, kad šis beveik penkis kartus pigesnis variantas nei kita rimčiausiai narinėta alternatyva, taip pat leis į uostą įvesti pačius didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti laivus (15,2 m grimzlės), o laivų eismo ribojimo parų skaičius per metus sumažės beveik trečdaliu. Be to, šis variantas be jokių kliūčių leistų plėtoti ir išorinio uosto projektą. Tada skelbta, kad toks rekonstrukcijos variantas gali atsieti apie 41,8 mln. eurų. Susisiekimo ministerija, šių metų pradžioje platindama pranešimą spaudai apie būsimas investicijas į uosto plėtrą, minėjo jau 57,4 mln. eurų sumą, kurios gali prireikti molų rekonstrukcijai.
Anot Uosto direkcijos, esama Klaipėdos uosto įplaukos infrastruktūra užtikrina, kad ramaus oro sąlygomis uosto įplaukos kanalo techniniai parametrai yra tinkami visiems laivams saugiai įplaukti į uostą. Tačiau esant didesniam bangavimui, siekiant užtikrinti saugumą, laivų įplaukimams į uostą yra taikomi apribojimai, ypač didiesiems laivams.
Kadangi pastaraisiais metais į uostą atplaukia vis daugiau didesnių parametrų laivų, dėl nepalankių meteorologinių sąlygų ilgėja laivų eismo ribojimo laikas, tad atitinkamai ilgėja visos krovinių logistikos grandinės laikas. Planuojama, kad po rekonstrukcijos turėtų sumažėti dienų, kai dėl oro sąlygų ilgesni kaip 250 metrų laivai negali patekti į uosto akvatoriją – taip padidės ir laivybos uoste saugumas, ir logistinės grandinės efektyvumas.
Kad po rekonstrukcijos saulėlydžius jūroje žmonės galėtų stebėti patogiau, yra numatyta ant pietinio molo įrengti ir apžvalgos aikšteles.
Šiaurinis molas buvo statomas nuo 1834 iki 1884 m., o pietinis – nuo 1847 iki 1861 m. Dabartinis pietinio bangolaužio ilgis – 1 374 m, o šiaurinio – 733 m. Antstato konstrukcija įrengta iš akmenų, supiltų tarp medinių polių. Viršvandeninė dalis sumūryta iš akmenų, vėliau apibetonuota.
Dar viena pinigu plovykla. Kai Palangos tilta suremontavo pradėjo plauti pliažus. Jai čia isikys idiotai tai Klaipėda išplaus
Eik issiblaivyk ir tada komentuok