Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-05-26 |
Klaipėdos miesto savivaldybei priklausantis UAB Klaipėdos autobusų parkas (KAP) praėjusius metus baigė su rekordiniu 35 proc. išaugusiu pelnu, bet per penkis 2020 m. mėnesius dėl šalyje paskelbto karantino drastiškai smukus keleivių pervežimams miesto ir tarpmiestiniuose maršrutuose, visiškai nelikus autobusų nuomos bei užsakomųjų reisų, papildomos išlaidos bendrovei jau atnešė ketvirčio milijono eurų dydžio nuostolius.
„Finansiškai 2019 metai buvo kaip niekad geri, augo pagrindinių ir kitų veiklų pajamos, pagal bendrovei akcininko keliamus ekonominius rodiklius viršijome beveik visus lūkesčius“, – pranešime spaudai cituojamas Vaidas Ramanauskas, KAP generalinis direktorius.
Pernai KAP pasiekė rekordinę 9 153 016 eurų apyvartą ir uždirbo 248 207 eurų grynojo pelno. Taip pat 2019 m. bendrovė atnaujino transporto priemones – miesto keleivių pervežimui įsigijo 18 naujų ekologiškų dujinių ir 2 elektrinius autobusus, laimėjo konkursus uostamiesčio gatvių valymui ir privežamiesiems priemiesčio maršrutams, kurių aptarnavimui irgi įsigyti nauji mažieji 23 vietų autobusai.
„Esame ne tik savivaldybės kontroliuojama, bet ir į miesto bendruomenės lūkesčius įsiklausanti įmonė. Todėl nesiekiame tik maksimalaus pelno. Pavyzdžiui, investuoti į naujus dujinius ar elektrinius autobusus bendrovei nėra ekonomiškai naudinga, tačiau visi žinome, jog transportas yra vienas iš didesnių miesto oro teršėjų, todėl perkame naują brangią, bet ekologiškiausią techniką“, – aiškina V. Ramanauskas.
Dėl kruizinių laivų atšaukimo ir sustabdytų kelionių į užsienį autobusų nuomos rinka šiemet bus labai menka, bet bendrovei vilties teikia atsigaunantis tarpmiestinių pervežimų sektorius. Kaip ir pernai, KAP vėl laimėjo „Lietuvos geležinkelių“ sezoninės paslaugos konkursą keleivių pervežimui į Palangos ir Neringos kurortus.
Pagal daugiametes tendencijas KAP finansiškai pelningiausi būna 2 ir 3 ketvirčiai. Per pirmą šių metų ketvirtį bendrovė patyrė daugiau nei 104 000 eurų nuostolį.
Pernai KAP aptarnavo 19 miesto, 5 priemiesčio, 23 tolimojo susisiekimo ir 3 tarptautinius maršrutus. Bendrovės autobusų parką sudarė 125 autobusai, kurių vidutinis amžius – 9 metai. 2019 metų bendrovės autobusų rida – 8,686 mln. km (2018 metais – 8,374 mln. km).
Perkame brangiausius rinkoje esančius autobusus, nes norime išvežti Naujėko ir “Vėjo projektų” biznį?