Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-05-25 |
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) kūrybiniai darbuotojai jau prieš metus ėmė mokytis virtualiai, nes statydami spektaklius naudojo mūsų šalyje dar neįprastas medžiagas ir technologijas. Ne veltui apdovanojimas „Metų iššūkis“ atiteko baleto „Spragtukas“ kūrybinei komandai bei buvo įteiktas baleto meno vadovei ir pastatymų organizatorei Jelenai Lebedevai.
P. Čaikovskio „Spragtuko“ premjera, kurią Klaipėdoje sukūrė garsus rusų choreografas Kirilas Simonovas, 2019-ųjų pabaigoje buvo pristatyta Vilniaus ir Klaipėdos miestų arenose. K. Simonovas, dirbantis su Sankt-Peterburgo Marijos teatru, „Spragtuką“ yra statęs garsiausiuose Rusijos ir Europos teatruose.
Rengiantis premjerai, pasitempti buvo priversti ne vien šokėjai. Šiam pastatymui sukurtos įspūdingos, arenų erdves atitinkančios dekoracijos, sukurtos net 35 įspūdingos kaukės ir daugiau nei 100 scenos kostiumų.
Maskvietės scenografės ir kostiumų dailininkės Jekaterinos Zlajos kartu su kolega Aleksandru Barmenkovu kurti „Spragtuko“ kostiumai buvo unikalūs ir atspindėjo netikėtą tradicinės pasakos interpretaciją. Pirmame veiksme Klarą ir Spragtuką supo veikėjai didelėmis galvos kaukėmis. Joms sukurti prireikė lengvų, šokėjų judesių nevaržančių medžiagų, kurių nebuvo Lietuvoje: teko gabentis jų iš užsienio.
„Norint išmokti su jomis dirbti, mūsų specialistams teko mokytis virtualiai. Dabar tai visiems įprasta, bet mes tai darėme dar rudenį. Naujovės mus pasiekė greičiau“, – juokiasi KVMT baleto meno vadovė Jelena Lebedeva.
Teatro meistrams reikėjo dailininkės butaforės Grasielos Kriaučiūnaitės pagalbos. Visos kaukės buvo pagamintos rankomis, nenaudojant technikos, tačiau remiantis naujausiomis butaforijos gamybos technologijomis.
Specialių permatomų medžiagų su architektūros printu prireikė ir kuriant didžiulę namo sienos imitaciją, jau nekalbant apie Kalėdų eglės ir Spragtuko kareivių armijos gamybą.
O kaip padaryti, kad namo siena scenoje išdygtų muzikos ritmu, kad didžiuliai 3,5 m aukščio pripučiami kareiviai stotų iš tamsos priešais žiūrovų akis? Tokių sistemų Lietuvoje dar nebūta: teko kai ką užsakyti Maskvoje, kai ką – Vakarų Europoje.
Vien KVMT siuvėjos nebūtų spėjusios parengti daugybės „Spragtuko“ kostiumų, nes tuo pačiu metu teatre buvo ruošiamasi ir Eduardo Balsio operos „Kelionė į Tilžę“ premjerai. Meistrų, galinčių padėti, teko gerai paieškoti. Tad premjeros kostiumus Vilniuje ir Klaipėdoje siuvo aštuoni siuvėjai, kuriems talkino du sukirpėjai. Taip pat pasitelkti meistrai, siuvę batus ir aksesuarus. Milžiniškam spektakliui buvo sudėtinga rasti daugybę metrų įvairiausių medžiagų, o ypač – leopardo ir tigro kailio imitacijų, kurių reikėjo ypatingiems šokėjų švarkams.
Spektaklio brėžiniams skaityti KVMT Pastatymo tarnybai teko išmokti naudotis nauja, specifine kompiuterine programa. Iššūkiu tapo ir tai, kad premjeros buvo rodomos didžiulėse arenose, kuriose nuolat vyksta renginiai. Tad scenos pasiruošimui tebūdavo kelios dienos: per tiek laiko reikėjo atvežti ir sumontuoti scenografijos dekoracijas, pakabinti, užprogramuoti ir suderinti šviesas, vaizdo projekcijas ir garso įrangą. Siekiant geriausio rezultato, daugybė neįtikėtinos galios įrangos „Spragtukui“ buvo išnuomota ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.
„Man patinka burti komandą ir kartu su ja siekti didelių tikslų. 2019 m. turėjome naujų, įdomių pastatymų. Stengiamės, kad mūsų baletas užaugtų iki mažos europietiškos trupės, turinčios savo „veidą“, o taip pat žiūrovų pripažinimą ir tarptautinę perspektyvą.„Spragtuko“ pastatymas buvo didžiulis iššūkis visam teatrui, bet mes sugebėjome per labai trumpą ir įtemptą laikotarpį įgyvendinti sunkiausią pastatymą. Mes esame puiki komanda“, – sako J. Lebedeva.
INFORMACIJA
„Pagauk bangą“ – tai KVMT inicijuoti teatro apdovanojimai, kasmet rengiami pasitinkant Tarptautinę teatro dieną.
Parašykite komentarą