Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-05-06 |
Vilniuje registruota bendrovė „Puiki investicija” plynėje tarp Dangės upės ir „Lindenau” laivų statyklos elingo ketina statyti penkių naujų pastatų kompleksą, kurį sudarytų komercinės patalpos ir butai.
Projektu taip pat numatoma išsaugoti esamą pastatą Priešpilio g. 6, nors Klaipėdos miesto nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo taryba pernai gruodį jam ir nesuteikė teisinės apsaugos.
Paskelbtus projektinius pasiūlymus parengė paėjusių metų pavasarį architektūrinį konkursą laimėjusi Architektūros studija „Plazma”.
Kruizinio laivų terminalo ir jo bei piliavietės prieigose esančius sklypus ilgą laiką nuomojosi AB „Klaipėdos laivų remontas” (dabar – Kruizinių laivų terminalas).
2013 m. rugsėjį pavirtinus teritorijos tarp Pilies gatvės, AB Vakarų Baltijos laivų statykla, uosto akvatorijos ir Dangės upės detalųjį planą buvo pertvarkyti žemės sklypai, vietoje buvusio įvažiavimo kelio į kruizinių laivų terminalą suplanuota Priešpilio gatvė, naujai suformuoti žemės sklypai Priešpilio g. 4 ir Priešpilio g. 6.
Beveik 54 arų ploto sklypą Priešpilio g. 6 nuo 2018 m. spalio nuomojasi jame stovintį pastatą įsigijusi UAB „Puiki investicija”. Nuo pernai spalio ji nuomojasi ir didžiąją dalį – 2,03 ha – gretimo sklypo Priešpilio g. 9, kuriame stovi ir elingas, o likusios jo dalies – beveik 9 arų nuomininkas yra Kruizinių laivų terminalas.
Sklypo Priešpilio g. 6 architektūriniam konkursui pernai buvo pasiūlyti penki darbai. Juos vertino komisija, kurią sudarė Klaipėdos savivaldybės administracijos tarnautojai Kastytis Macijauskas ir Almantas Mureika, UAB „Puiki investicija” direktorius Žydrūnas Andriukaitis, Alytaus savivaldybės vyriausias architektas Mindaugas Matažinskas bei architektai Lukas Rekevičius, Vigilija Paulionienė ir Linas Tuleikis.
Jie geriausiu darbu pripažino UAB Architektūros studija „Plazma” pateiktą projektą, pavadintą „Lindenau galerija”. Jos architektai Rytis Mikulionis, Dalia Treinytė bei Martynas Lukas ir parengė dabar visuomenei pristatomus projektinius pasiūlymus.
Projektiniuose pasiūlymuose rašoma, kad kompleksas formuojamas iš penkių naujai projektuojamų tūrių, kuriuos „vizualiai ir funkciškai jungia pirmas aukštas – dengta galerija”.
Esamas pastatas Priešpilio g. 6 įkomponuotas į naują urbanistinę struktūrą. Nors Klaipėdos miesto nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo taryba pernai gruodį ir nesiūlė jam suteikti teisinės apsaugos, jis saugomas, siūloma rekonstruoti tik rytine ugniasienę, neturinčią vientisos architektūrinės išraiškos.
Pirmajame komplekso aukšte būtų įrengiamos visuomeninės – komercinės, maitinimo paskirties – patalpos. Projekto vizijoje siūlomos įvairios nedidelės kavinės, restoranėliai.
Antrame, trečiame aukštuose projektuojami 75 įvairaus ploto 2-4 kambarių butai. Viršutiniame 4-ajame aukšte įrengiami didesnio ploto butai – apartamentai su mansardiniais aukštais. Kiekviename bute numatyti balkonai, prancūziški balkonai ir arba terasos.
Sklypo rytinėje dalyje formuojama pusiau uždara aikštė su pagrindiniu įėjimu į pasažą. Įrengiama požeminė automobilių saugykla. Įvažiavimas į ją – sklypo rytinėje dalyje, iš Žvejų gatvės. Požeminėje automobilių saugykloje numatytos 85 vietos automobiliams – perpus mažiau nei reikalauja reglamentai, bet jų sumažinti leidžia dar 2015 m. spalį priimtas Klaipėdos miesto tarybos sprendimas.
Komercinės patalpos būtų aptarnaujamos iš pietinėje sklypo pusėje esančios Žvejų g. dalies.
„Naujos architektūros siluetas, tūriai, užstatymo linijos, kompozicija, masės, mastelis ir fasadų medžiagos suderintos su tradicinėmis, sudaro pusiausvyrą su kontekstu, jam nepakenkia. Pastatų išdėstymas, mastelis ir aukštingumas leidžia įplaukiant į Danę apžvelgti pilies bastionus ar fosas, taip pat užtikrinama galimybė fragmentiškai matyti „Lindenau“ laivų statyklos elingo statinį. Kuriama architektūra būdinga Klaipėdai – statiniai dvišlaičiais, laužytais stogais, su medžio ir plytų fasadų apdaila bei stilizuotais erkeriais. Kontekstualios tradicinės apdailos medžiagos (raudonos plytos, čerpės, medis) naudojamos kartu su šiuolaikinėmis – metalu ir stiklu. Pagrindiniams pastatų tūriams numatyta kelių rausvų atspalvių plytų apdaila, šoninius fasadus formuoja tamsaus, pilko medžio – termomedienos – apdaila. Medinė struktūra, interpretuojanti fachverko konstrukciją, derinama su stiklo plokštumomis suteikia galimybes pastatams, daugiausia orientuotiems šiaurės – pietų kryptimis, turėti daug šviesos iš visų pusių. Be to konstrukcija apsaugo pastatų balkonus nuo vėjo. Dengtas pirmo aukšto pasažas kuria visuomeninę erdvę; ant pasažo stogo formuojamos lauko terasos antro aukšto gyventojams. Centrinė stogo dalis – įstiklinama”, – rašo projekto autoriai.
Anot jų, planuojant užstatymą maksimaliai užtikrinimas pėsčiųjų srauto pralaidumas nuo Žvejų gatvės iki Kruizinių laivų terminalo. Pėsčiųjų srautai dalijami į dvi dalis: išorinį, nukreipiantį pėsčiuosius aplink kvartalą – Danės krantine ir palei „Lindenau“ elingą, ir vidinį, per pasažą, į kurį būtų patenkama per pagrindinius įėjimus sklypo rytinėje ir vakarinėje dalyse, bei per šoninius įėjimus nuo krantinės ir Žvejų gatvės.
Rytinėje sklypo dalyje numatoma galimybė įrengti vaikų žaidimų aikštelę, skirtą kvartalo gyventojams. Iš vakarų pusės formuojamas antras įėjimas į pasažą nuo Kuršių marių krantinės.
Pagal detalųjį planą sklype numatomas viešasis tualetas. Dėl estetinių priežasčių projekte siūloma viešąjį tualetą įrengti ne konteinerinio tipo kaip nurodyta detaliajame plane, bet statinyje.
Projektiniuose pasiūlymuose rašoma, kad rengiant juos buvo atsižvelgta į minėtojo architektūrinio konkurso metu gautas pastabas.
Vertintojai buvo akcentavę, kad penki tūriai turėtų įgauti tam tikrus individualius bruožus, nes vientisi kvartalai nebūdingi Klaipėdos senamiesčiui. Dėl to projekto autoriai juos nusprendė atskirti fasadų apdaila, naudoja skirtingus stogų kampus, o vieną iš korpusų vizualiai skaido į du mažesnius tūrius. Spalviškai tūriai skaidomi po du.
Sumažintas buvo ir užstatymo intensyvumas (pagal detalųjį planą jis leidžiamas <2,3, projektuojamas – 1,6) , vienas iš korpusų pažemintas, suskaidytas į du tūrius.
Projektą įgyvendinanti UAB „Puiki investicija” nėra pateikusi Registrų centrui naujausio savo akcininkų sąrašo. Iki 2016 m. rugsėjį vienintele jos akcininke buvo Simona Debeikytė. Tų pačių metų lapkritį Registrų centrui pranešta, kad nuo rugsėjo įmonė jau turi ne vieną savininką. 2018 m. įmonė buvo gavusi tik 5 587 eurus pajamų ir patyrė 184 tūks. eurų nuostolio.
S. Debeikytė teigė negalinti pasakyti, kada bus pradėtas įgyvendinti šis projektas – detalesnę informaciją, anot jos galėtų suteikti bendrovės direktorius Žydrūnas Andriukaitis. Tačiau pastarasis irgi negalėjo suteikti konkrečios informacijos – esą kada bus pradėtos statybos neaišku, investicijų poreikis paaiškės tik parengus projektą. Preliminariai manoma, kad būtų statomas iškart visas kompleksas.
Paklaustas, kokie yra bendrovės planai nuomojame sklype Priešpilio g. 9, jis teigė, jog čia norima pastatyti „gražiausią Klaipėdos mini rajonėlį, skirtą žmogui”.
„Istorinis laikas apsispręsti”
Arvydas Vaitkus, miesto Tarybas narys, buvęs Uosto direkcijos vadovas
Visada žaviuosi tais, kurie kuria. Tais, kurie stato, o ne griauna. Tačiau šis Kruizinių laivų terminalo užstatymo projektas kelia priešingas emocijas. Kodėl? Klaipėdos mieste nėra ypatingai daug erdvių, kuriose galėtų vienu metu susirinkti apie 10 000 žmonių. Yra Klaipėdos universiteto aikštė, kuri kol kas kukliai naudojama studentų šventėms ar karinių junginių pagerbimo rikiuotėms. Yra Atgimimo aikštė, kurioje ateina įvairių progų eisenos. Ši aikštė senai nematė šeimininkiškos rankos. Aplinkiniai pastatai taip pat turėtų puošti čia esančią aplinką, tačiau taip nėra.
Ir pagaliau, turime Kruizinių laivų terminalo teritoriją, kurią Uosto direkcija, Susisiekimo ministerijai sutikus, dar 2000 metais išėmė iš uosto teritorijos ribų ir perdavė miestui. Prasmingas žingsnis – sudaryta galimybė atkurti istorinį ansamblį bei kultūrinį ansamblį su prieiga prie vandens. Tai yra tai, ko taip senai trokštama.
Čia piliavietė, kurios atstatymas galėtų būti kiek spartesnis. Čia pramoginiams laivams ir jachtoms skirtas fosos. Klaipėdiečiai pamėgo šią teritoriją, kurioje vyksta džiazo festivalis, kur tradiciškai ateina Jūros šventės eisena ir vyksta šventinis renginys. Tuo metu vien eisenos dalyvių šioje miesto dalyje yra daugiau nei septyni tūkstančiai. Čia vyksta tarpiniai „The Tall Ships Races“ regatų sustojimai, pritraukiantys smalsuolius ne tik iš miesto, bet ir iš visos Lietuvos ar net užsienio. Klaipėdai suteikta teisė šią unikalią regatą priimti 2021 metais. Savaime suprantama, šioje uostamiesčio dalyje švartuojasi kruiziniai laivai, su NATO misija atvyksta karinių laivų eskadrilės. Aptarnaujant šiuos laivus marširuoja autobusai, vežantys kruizinius turistus grožėtis Klaipėdos miesto ir regiono vaizdais, lankant istorines vietas. Važiuoja tokius laivus aptarnaujantis transportas.
Tai vieta, kur jau susiformavo naujos ir senos tradicijos. Jos suburia dideles mases žmonių. Čia miesto kūrybingi architektai svajojo ir tebesvajoja apie Didžiojo Elingo įveiklinimą. Tai neabejotinai išskirtinė miesto galimybė turėti naują didelės traukos ir kupiną žavesio objektą.
Žiūrint į šios vietovės šiuo metu teikiamą vizualizaciją, matome pakankamai didelį šios erdvės galimą užstatymo intensyvumą ateityje, kur atsirastų nauji penki pastatai su gyvenamosiomis ir komercinėmis patalpomis. Nors teigiama, kad užstatymo intensyvumas sumažintas nuo leistinų normų, bet lieka klausimas kas tas normas nustatė ir kodėl jos tokios?
Suprantama, kad šia teritorija operuoja privati kompanija, siekianti pelno. Bet tai išskirtinė vieta Klaipėdoje. Mano asmenine nuomone, išvysčius planuojamą namų kompleksą, ši erdvė pasikeis kardinaliai. Ar bus dar galimybė šia erdve ir čia esamais istoriniais pastatais naudotis taip, kaip buvo galima iki šiol, ar išliks galimybė rengti čia didelio masiškumo sulaukiančias šventes, priimti regatas, žavėtis praplaukiančiais laivais ir saulėlydžiais? Rimto pamąstymo prašantys klausimai. Istorinis laikas apsispręsti.
INFORMACIJA
Su projektiniais pasiūlymais galima susipažinti iki gegužės 21 d. Priešpilio 9 darbo dienomis, darbo valandomis iš anksto susitarus telefonu 8 615 59981 arba internetinėje svetainėje www.klaipeda.lt
Pasiūlymus galima teikti iki gegužės 21 d. raštu T. Ševčenkos g. 16A, Vilnius, arba el. p. [email protected]
Viešas susirinkimas vyks gegužės 22 d. 15 val. adresu Liepų g. 11, 137 kab., Klaipėdoje, arba nuotolinės vaizdo transliacijos būdu. Vaizdo transliacijos nuoroda bus paskelbta Klaipėdos savivaldybės tinklalapyje likus 5 darbo dienoms iki transliacijos pradžios.
1. Laivas SŪDUVIS stovės prie Pilies tilto, Dangės kairėje krantinėj.
2. Laivas „SŪDUVIS” bus „UŽKONSERVUOTAS”, o ne „NURAŠYTAS”.
Tiems, kas skaito komentarus tinklaraštyje ir jau žino kur Smiltynėje stovi „NURAŠYTAS” laivas „KOLYMA”,
rekomenduojame nuvykti dar į Klaipėdos geležinkelio stotį ir apžiūrėti „UŽKONSERVUOTĄ” juodą garvežį…
Labai geras projektas. Aš UŽ!! Ir ten, ir ”Memelio miestą” reikia vystyti, nes ten gali virti kultūrinis ir pramogų gyvenimas, kuris nebus varžomas. Butai ten aišku nebent nuomai, tačiau kavinėms, barams, naktiniams klubams geresnės vietos Kl. mieste nėra ir nebus. Senamiestyje nuo seno yra gyvenamojo ploto pakankamai daug kuris tiesiog negali būti panaikintas, o Terminalas ir Memelio miestelis laukia audringų vakarėlių mėgėjų ir turistų.
Nyku ir nusivylimas. Seniai laikas Mureiką spirti iš miesto architekto pareigų. Senieji pastatukai graudžiai atrodo prie šalia projektuojamų išsipūtusių monstrų kultūristų. Miesto centre neturėtų būti leidžiama statyti aplinkai neproporcingų dydžių pastatų, užgožiančių senuosius ir užgriozdinančių aplinką. Senamiesčio teritorijose turėtų būti draudžiama projektuoti analogiškos architektūros pastatus. Žodžiu, Homo sovieticus , Bangladešas auksinėje miesto vietoje.
Pritariu…visas miestas atrodo kaip belekaip išmėtytų lego krūva, be jokio ryšio…
Kas butu pasakes , kad cia bus gyvenamieji namai tai buciau parodes pirsta prie smilkinio. Ir kam cia tokia mintis atejo , kas autorius idomu butu paziureti i akis.
O ka pavydi?
kur? Kur mūsų didysis ir amžinas viso ko saugomo Pavaduotojas, visur skubantis ir visur pavėluojantis visos fortifikacijos ir sandėliukų gelbėtojas? Aūūū.Kur Tu? Čia gi pati pačiausia miesto fortifikacijos pastato teritorija. Gal koronas paguldė? Gal ir visus valodzkininkus su senamiesčio gelbėtojais surietė? Žiauri liga ta koronijaD
O kas toje vietoje saugomo? Ar tau kaip buduliui ir zvyruotos aiksteles miesto centre yra vertybe? Dabartine vieta atrodo tragiskai ir prasosi uzstatymo.
Ir dar atsiranda proto bokstu kurie pateisina si projekta,.nejaugi Klaipedoj neatsiras blaivaus proto veikeju kurie sugebetu pasakyti ne ,nejaugi visi jau nupirkti,ar gal ja pazadetas butelis tam komplekse,ZMONES netylekit,gelbekit Klaipeda nuo vilniaus kauno parazitu,Grumbliauski kur tu ziuri kam uz tave balsavom,ar ir tau jau paskirtas butelis su balkonu,zalia ruta,nenuzmogekit…
blaivus protas todėl ir blaivus, kad žino kada apsimoka patylėti
Kas per nesąmonė su gyvenamosiomis patalpomis? Gi tik įsikraustę naujieji gyventojai pirmąją pretenzija pareikš, kad jokių čia renginių ir triukšmo. Jei jau numarintas senamiestis tai lai čia kaip tik būna zona, kur veiksmas vyktų 24h. Barai, restoranai, klubai, turizmo informacija, viršutiniuose aukštuose nebent hosteliai, kur dėl triukšmo nieks nepergyvena.
Kazi, ar zinai kas yra hostelis. Gal tada geriausia vieta soc bustui
Sutinku, kad senamiesčiui reikia nauju pastatų ir naujų vietų kurios žmones trauktu, bet tai tikrai ne gyvenamieji namai.. Cmon.. Vieta tai auksinė, gyvenamieji namai nepritraukia žmonių. Administraciniai pastatai turi kilti, paslaugų sektoriu… O ne storiems ponams pilvus išvertus miegot, kas toliau teritorijos apsitvėrimas, aikšrelės jiema projektavimas. Tai vieta klaipėdiečiams ir jos svečiams, o ne išskirtiniams ponams.
A visai nuo proto nusokot,regionini draustini prie juros uzsratet,dabar jau ir centre kotedzai,zmones atsitokekit,kur vasaros renginius iskelsit,juk grietinele megsta tyla ir ramybe,nei praeit nei privaziut nebeleis,.na beliko ti smiltynej sklypus isdalinti ir ramybe.ZMONES netylekit,grumbliauski ar visai tave jau nupirko ar tu KLAIPEDA dar myli,ar tau tik tavo gerove rupi,busi prakeiktas ateities kartu jei leisi igyvendinti tokius projektus,GEDA.
Vėl sušikti vilniečiai lenda
Svetimam mieste vln’ieciam sikt negeda…
manau kad nereikėtų naujų pastatų aukštesnių nei esami aplinkui
Tokioje vietoje jokios gyvenamosios statybos neturėtų būti. Čia tinka tik komerciniai ir administraciniai pastatai, susiję su uostu, renginiais ir turizmu. Tokią gerą erdvę triukšmingiems renginiams miestas turi, o naujų butų savininkai ilgai netrukus pradės reikšti pretenzijas dėl triukšmo po 22 val.
Negalvočiau, kad tai tavo reikalas. Nusipirkt tą sklypą reikėjo ir ten butų nenumatyti.
Tai jau ! Miestas tiesiog atsisako erdvių atvertū viėšiėms dažnesniėms renginiams prie marių! Viena ranka atveria kita užveria! Valio plačiom kišenėm!
O kokią erdvę užims būsimi statiniai? Ar sunku kad ir vizualizacijose įžvelgti užstatymo tūrį?
Pritariu 100 procentų, jei čia leis statyti daugebucius, tai renginiams galim pasakyti ate. Tikrai bus kaip teatro aikštėje, nebevyks jokie rimti renginiai. Į apskritai jei čia bus gyvenamieji namai, manų sumažės galimybė ten lankytis vėlai vakare.
Aplink Piliaviete turi būti gyventojai. Dabar ten dykynė. Tik tada atsiras muesto vibracijos. Aš labiau už.
Labai gerai. Tik pirmyn!
Tualetas bl… koks durnius siūlo tualetą tokioj vietoj??
Klaipėda niekada nebuvo Hanzos miestas. Pasidomėkite istorija. Bandoma išspausti ploto, negrabiai vizualiai mažinami tūriai. Tame pseudo konkurse tikrai buvo geresnių darbų, kuriuos atliko „statisto” vaidmenius atlikę performeriai.
Gal galima konkrečiau, kuris projektas patiko
Iš visų konkurse dalyvavusių projektas verčiausias. Tikėkim, visos negandos žmoniją užklupusios nesustabdys nei šio, nei Memelio miesto statybų pradžios, skirtingai nuo Salamanderio pastato. Lėtai, kaip lėtai iš komos Senamiestis bando atsigaut
Grėmėzdai, primenantys tuos š ,kurie pastatyti tarp senųjų sandėlių Žvejų gatvėje.
Gražu. Primena senus hanzietiškus sandėlius.