Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-05-04 |
Klaipėdos uosto direkcija savo paskyroje socialiniame tinkle „Facebook” tęsia pažintinį ciklą „Kryptis – jūra! ŽMONĖS“. Šįkart ji supažindina su viena garbingiausių profesijų jūrinio transporto sektoriuje – kapitonu, ir pristato jau 40 metų jūroje dirbantį jūrų kelto kapitoną Henriką Žalandauską.
Dėl pasaulyje įsisiautėjusio COVID-19 viruso daugelyje šalių paskelbus karantiną sausuma ir oru tapo keliauti sudėtinga. Išsigelbėjimu, norintiems grįžti į tėvynę, tapo jūrų keltai.
Henrikas jūroje dirba jau 40 metų, o ant kapitono tiltelio „DFDS Seaways“ keltuose jis stovi 25 metus. Nuo vaikystės kapitonu svajojęs tapti Henrikas per savo karjerą bent po vieną kartą yra aplankęs daugiau nei 100 įvairių pasaulio jūrų uostų.
Pirmus 15 metų dirbo miškovežiuose, balkeriuose, generalinių krovinių laivuose – tuomet jūroje tekdavo praleisti maždaug po 8 mėnesius per metus. Paskutinius 25 metus jis dirba jūriniuose keltuose ir jūroje kasmet dirba po 6 mėnesius. Įprastai kapitono darbo diena trunka 10 valandų.
Darbas jūroje kupinas iššūkių ir pavojų, tačiau tai, kas vyko pastaraisiais mėnesiais dėl įvesto karantino, kapitonui įstrigs ilgam. Karantinas sukėlė nemažai sumaišties ir savotiško chaoso – valdžios institucijų leidžiami įsakymai keitėsi kone kasdien, teko sukurti daug naujų procedūrų – vienos jų lietė įgulų saugumą ir aprūpinimą apsaugos priemonėmis, kitos buvo susijusios su keleiviais ir vairuotojais.
Kapitonas sako, jog natūralu, kad pačioje pradžioje jautėsi įtampa ir tarp keleivių, ir tarp įgulos narių – su tokia situacija susidurta pirmą kartą gyvenime. Valstybei ir jos institucijoms taip pat buvo sunku.
Dabar atplaukiant į uostą, laivą pasitinka būrys pareigūnų, kiekvienas įplaukimas į uostą kupinas įvairių procedūrų ir patikrinimų. Kadangi organizuojant keleivių išlaipinimą ir krovinių iškrovimą įsijungė papildomos tarnybos – Visuomenės sveikatos centro, savivaldybės specialistai, pasienio, policijos tarnybos, reikėjo harmonizuoti tinkamos informacijos pateikimą institucijoms, suderinti papildomas patikros procedūras taip, kad laivai būtų pakrauti ir iškrauti laiku, kad galėtų išplaukti pagal numatytą grafiką. Žinoma, buvo svarbu toliau tęsti ir kokybiškai atlikti svarbią Lietuvos žmonių ir krovinių pervežimo misiją.
Nemažai sunkumų kilo ir keičiant įgulas, kurios grįžusios į krantą privalėjo karantinuotis 14 dienų. Teko įgulos nariams parūpinti viešbučius, mat ne visi galėjo izoliuotis namuose.
„Man gera dirbti keltuose, kuriuose plazda Lietuvos vėliava, kuriuose dirba lietuviškos įgulos. Šis visą pasaulį supurtęs etapas mums visiems duos daug neįkainojamos patirties. Norisi tikėtis, kad netrukus vėl viskas susidėlios į savo vietas“, – sakė Henrikas.
Šiuo metu su Lietuvos vėliava plaukiojančiame „DFDS Seaways“ laivyne dirba 731 darbuotojas, iš jų 604 yra jūrininkai. Keltuose dirba 24 kapitonai, iš jų 19 – Lietuvos piliečiai.
Parašykite komentarą