Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-04-30 |
Lygių galimybių kontrolierės Agnetos Skardžiuvienės atlikta apžvalga rodo, kas Lietuvos savivaldybės, įrenginėjančios eletromobilių pakrovimo stoteles, yra linkusios diskriminuoti vairuotojus su negalia. Dėl įvairių kliūčių asmenys, judantys vežimėliu, praktiškai negali įkrauti savo elektromobilių.
Tyrimo metu paaiškėjo, kad vos keletas elektromobilių įkrovimo taškų yra prieinami vežimėliu judantiems asmenims. Stoteles įvertinę Lietuvos žmonių su negalia sąjungos ekspertai teigė, jog tik kai kurių savivaldybių administracijos pagalvojo apie skirtingus vartotojų, įskaitant ir gyventojus su negalia, poreikius.
Sąjungos atstovai pabrėžė, kad dažniausiai pasitaikanti klaida – neįrengtos išlipimo/įlipimo juostos. Jos būtinos tam, kad vairuotojai galėtų saugiai išsiimti vežimėlį ir į jį atsisėsti. Automobilių aikštelių ratų atmušas neturėtų kliudyti važiuoti vežimėliu, stotelių įkrovimo laidas turėtų būti lengvai pasiekiamas, informacija pateikiama visiems matomoje vietoje, privalu vengti neįveikiamų aukščio skirtumų, šaligatvių bortelių ir kitų kliūčių. Be to, stotelės turėtų būti montuojamos naudojant atitinkamus kelio ženklus, žyminčius jų prieinamumą žmonėms su negalia.
Tyrimo metu konstatuota, kad uostamiestyje Smiltynės gatvėje esanti stotelė neprieinama žmonėms su negalia, nėra įrengtos išlipimo/įlipimo juostos. Pagal savivaldybės pateiktas nuotraukas sunku suprasti, ar pakrovimo laidas pasieks asmens su negalia automobilį, pastatytą asmenims su negalia skirtoje parkavimo vietoje. Tikėtina, kad ne.
Priešpilio g. stotelė irgi neprieinama žmonėms su negalia, nėra įrengta išlipimo/įlipimo juostos, kolonėlė, tikėtina, toli nuo šaligatvio krašto, jos neįmanoma pasiekti. Nėra tinkamo ženklinimo.
Vingio g. stotelė taip pat neprieinama žmonėms su negalia, irgi nėra įrengta išlipimo/įlipimo juostos, iki kolonėlės privažiuoti neįmanoma – per siauras tarpas. Tokie pat trūkumai fiksuoti ir Tilžės, Butkų Juzės g. stotelėse.
Liepojos gatvės stotelė neprieinama žmonėms su negalia, nėra įrengta išlipimo/įlipimo juosta, kolonėlė įrengta ant šaligatvio, nepatogus priėjimas prie automobilio, norint jį pakrauti. Prie savivaldybės įrengtoje stotelėje nėra išlipimo/įlipimo juostos, tinkamo žymėjimo.
Vertintos ir Kuršių nerijoje įrengtos stotelės. Konstatuota, kad prie Nidos uosto stotelė neprieinama žmonėms su negalia, nes nėra įrengta išlipimo/įlipimo juosta, tokie pat trūkumai ir prie Kuršių nerijos nacionalinis parko įrengtoje stotelėje. L.Rėzos g. 1D stotelė neprieinama žmonėms su negalia, nėra įrengta išlipimo/įlipimo juosta, kolonėlė įrengta ant šaligatvio.
Palangoje, S. Dariaus ir S. Girėno g. 16B, esanti aikštelė irgi neprieinama žmonėms su negalia. Kliūtis – bortelis, ant kurio pastatyta kolonėlė.
„Nėra jokių saugos reikalavimų, įpareigojančių elektromobilių įkrovos stoteles statyti ant paaukštinimų ar be išlipimo/įlipimo juostų. Todėl situaciją galima paaiškinti tik atsakingų asmenų nežinojimu ir intereso stoka. Akivaizdu, kad dar rengiant stotelių tinklų projektus nebuvo atsižvelgta į universalaus dizaino bei lygiateisiškumo principus“, – teigia kontrolierė.
A. Skardžiuvienė savivaldybėms siūlo pašalinti esamų įkrovimo stotelių kliūtis, o planuojant naujų įrengimą nepamiršti įvertinti, ar galutinis produktas tenkins visų gyventojų, įskaitant asmenų su negalia, poreikius. Ji taip pat kreipėsi į Susisiekimo, Aplinkos bei Energetikos ministerijas rekomenduodama atkreipti dėmesį į susidariusią situaciją bei ragindama inicijuoti būtinus teisės aktų pakeitimus, įpareigojančius elektromobilių infrastruktūrą formuoti paisant vairuotojų su negalia interesų.
Parašykite komentarą