Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-03-02 |
Trečią kartą bylą dėl Dituvos maršrutų konkurso nagrinėjęs Lietuvos apeliacinis teismas atmetė šimtatūkstantinę Palangos verslininkų pretenziją uostamiesčio savivaldybės valdomai VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT).
Teisminis procesas dėl šio ginčo buvo prasidėjęs dar 2017 m. UAB „Vlasava” siekė iš KKT siekė prisiteisti 107 tūkst. eurų neva patirtų nuostolių dėl nelaimėto konkurso dviem maršrutais vežti keleivius į Dituvą. Iki šiol byla buvo du kartus „pasivaikščiojusi” iki Apeliacinio, vieną kartą ir iki Aukščiausiojo Teismo, o Klaipėdos apygardas teismas ją nagrinėjo tris kartus.
Baigiantis į Dituvą ir Vaitelius vežusių įmonių – uostamiesčio Savivaldybės valdomo Klaipėdos autobusų parko (KAP) ir „Sodų autobusų“ – sutartims miesto savivaldybė paskelbė konkursą. 2016 m. gruodį pasiūlymus pateikė trys įmonės – „Vlasava“, KAP bei „Sodų autobusai“. Kiekviena iš jų turėjo pateikti trumpų ir pailgintų autobusų įkainius. Abiem atvejais mažiausią kainą pasiūlė KAP – 63 ir 70 ct/km. „Vlasavos“ pasiūlyti įkainiai atitinkamai buvo 84 ir 89 centai, o „Sodų autobusų“ – 85 ir 92 centai.
Motyvuodama tuo, kad KAP kaina yra nepagrįstai maža „Vlasava” kreipėsi į teismą. Jis nusprendė „Vlasavos“ ieškinį iš dalies patenkinti – panaikino KKT sprendimą sudaryti pasiūlymų pirkimo eilę. Tačiau situacija nepasikeitė ir sudarius naują pasiūlymų eilę – KKT geriausio pasiūlymo autoriumi vėl paskelbė KAP, su kuriuo jau buvo pasirašyta sutartis.
Tada „Vlasava” pateikė Klaipėdos apygardos teismui kitą ieškinį, kuriuo prašė iš KKT priteisti 107 100 Eur nuostolių atlyginimą. Esą jei KKT būtų vadovavusis Viešųjų pirkimų įstatymu, bendraisiais teisės principais ir konkurso sąlygose įtvirtinta tvarka, būtent „Vlasava” būtų buvusi pripažinta konkurso laimėtoja. Bendrovė tvirtino, kad veždama keleivius į Dituvą per 7 metus būtų gavusi 126 tūkst. eurų pelno ir sumokėjus pelno mokestį jai būtų likę 107 100 Eur, kuriuos ir prašė priteisti iš KKT.
Klaipėdos apygardos teismas 2017 m. rudenį konstatavo, kad nėra pagrindo priteisti tokią sumą. Skundui nukeliavusi iki Aukščiausiojo Teismo, jis nurodė pirmai instancijai bylą naginėti iš naujo. Bylai grįžus į Klaipėdos apygardos teismą teisėjas Marius Dobrovolskis „Vlasavai” jau priteisė 95 635,84 Eur ir 7 560,99 Eur bylinėjimosi išlaidų. Teismų maratoną pratęsė abi bylos šalys, apskundusios tokį sprendimą Apeliaciniam teismui, kuris jau konstatavo, jog pirmosios instancijos teismas neištyrė visų aplinkybių ir grąžino ją atgal. Trečią kartą bylą nagrinėjęs apygardos teismas priėmė KKT palankų sprendimą, po kurio „Vlasava” vėl kreipėsi į Apeliacinį teismą.
Palangos įmonė skunde tikino, kad aštuonis autobusus įsigijo būtent KKT konkursui ir jų panaudoti kitur esą negalėjo, nes pagal vykdomas sutartis transporto priemonės turi būti gerokai jaunesnės. Tačiau Apeliacinio teismo kolegijos, kurią sudarė teisėjai Kazys Kailiūnas, Agnė Tikniūtė ir Jūratė Varanauskaitė, tokie argumentai neįtikino.
Akcentuota, kad „Vlasava” nepateikė visų 2017-2018 m. finansinės atskaitomybės dokumentų bei sudarytų sutarčių dėl keleivių pervežimo paslaugų nurodytu laikotarpiu. O iš minėtųjų aštuonių autobusų tris jau pardavė. Be to, pabrėžta, kad likusiųjų autobusų rida bei paslaugų teikimo sutartys rodo, kad jie visgi buvo naudojami, nors „Vlasava” ir tvirtino priešingai.
Galiausiai, teismas akcentavo, kad tuo atveju, jei „Vlasava” ir būtų laimėjusi KKT konkursą, ji greitu laiku būtų privalėjusi keisti beveik visus autobusus, nes septyni iš aštuonių būtų nebeatitikę nustatyto maksimalaus leistino amžiaus.
Atmesdamas Palangos verslininkų ieškinį teismas KKT naudai priteisė 1300 Eur bylinėjimosi išlaidų, patirtų Apeliacinės instancijos teisme. Klaipėdos apygardos teismas jau buvo priteisęs 4 328 eurus bylinėjimosi išlaidų.
Parašykite komentarą