
Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2020-02-14 |
Susisiekimo ministerijai suradus nepanaudotų europinės paramos lėšų ir nusprendus ją skirti ekologiškiems viešojo transporto autobusams įsigyti, Klaipėdos valdžia tikisi, kad per artimiausius metus į miesto gatves išriedės ženklus skaičius elektrobusų.
Vasario 14, 15 ir 16 dienomis, Klaipėdos šviesų festivalio proga, elektrobusai „Dancer” kursuoja nuo traukinių stoties iki senamiesčio. Martyno Vainoriaus nuotr.
„Ruošiame ekologiško transporto projektą ir manome, kad Klaipėda galėtų būti pavyzdžiu ekologiško transporto įgyvendinimo ir vystymosi”, – po penktadienį rotušėje vykusio pasitarimo sakė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.
Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio, negalutiniais duomenimis, kalba eina apie 30 mln. eurų sumą.
„Ministerijos ambicija, kad tai turėtų būti visiškai CO2 neutralus transportas – elektriniai arba vandeniliniai autobusai. Pastarųjų kol kas nematė, be teoriškai tokia galimybė yra. Mūsų prašymas buvo principingai laikytis tokios ambicingos pozicijos, nes miestas su ekologišku transportu yra vienas iš lyderių Lietuvoje. Mūsų pozicija yra tokia, kad nereikėtų orientuotis į tuos, kurie atsilieka. Sąlygos dar ruošiamos, koks bus galutinis variantas – pamatysime. Tikrai Klaipėdos mieste už metų kitų elektrinių autobusų skaičius gali ženkliai padidėti ir tai nebūtų kokia naujovė ar eksperimentas, o realiai, kasdien dirbančios transporto priemonės”, – sakė G. Neniškis.
Ano jo, paramos lėtos turėtų būti skirtos penkiems didžiausiems Lietuvos miestams, kur ekologinė situacija pati sudėtingiausia.
„Mes ambicingai keltume tikslus maksimaliai gauti pagalbos ir maksimaliai padidinti tokių autobusų skaičių”, – teigė direktorius.
Žinia, dėl per visą Lietuvą nuskambėjusios galimos Klaipėdos viešojo transporto ateities studijos, atsiėjusios 461 010 Eur, uostamiesčio savivaldybė yra įsipareigojusi šiam tikslui paramą skyrusiam Europos investiciniam bankui, kad per artimiausiu metu investuos dešimt kartų didesnę sumą į ekologiško viešojo transporto plėtrą. Priešingu atveju tektų grąžinti visą gautą paramą, sudarančią 90 proc. studijos vertės.
Klaipėdos miesto taryba dar pernai gegužę pritarė, jog 665 tūkst. eurų būtų didinamas uostamiesčio savivaldybei priklausančios bendrovės Klaipėdos autobusų parkas įstatinis kapitalas ir už šiuos pinigus įmonė įsigytų du elektrinius autobusus „Dancer”. Jie perkami iš bendrovės „Vėjo projektai“. Kada jie reguliariai pradės kursuoti miesto gatvėse kol kas neaišku. Bandomuosius reisus su keleiviais jie vyko vasario vasario 14, 15 ir 16 dienomis, Klaipėdos šviesų festivalio proga. Elektrobusai kursuoja nuo traukinių stoties iki senamiesčio.
Klaipėdos savivaldybė nusipirko elektrinius normalaus dydžio autobusus už labai panašią kainą, kaip Vilnius mikro 9 sėdimų vietų, kažkas čia negerai su tokia maža kaina.
Klaipėdos savivaldybė vienintelė Lietuvoje savivaldybė, kuri autobusus perka apeidama viešųjų pirkimų įstatymą…
EV2203, …
Ši išrinktoji valdžia aktyvesnė , nors ir juos žemina, kaušioj pagalius į ratus, bet vežimas juda į priekį.Sėkmės!