Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-02-12 |
Nors šį savaitgalį vyksiančio Klaipėdos šviesų festivalio metu jau bus galima išbandyti elektrinius „Dancer“ autobusus, kurie nuo geležinkelio stoties iki senamiesčio veš nemokamai, nuolatinio jų darbo uostamiesčio viešojo transporto sistemoje startas vis atidedamas.
Nepaisant to, paraleliai kuriami planai, kaip pasiekti, jog Klaipėdoje kursuotų ne du elektrobusai, o kur kas daugiau.
Klaipėdos miesto taryba dar pernai gegužę pritarė, jog 665 tūkst. eurų būtų didinamas uostamiesčio savivaldybei priklausančios bendrovės Klaipėdos autobusų parkas (KAP) įstatinis kapitalas ir už šiuos pinigus įmonė įsigytų du elektrinius autobusus. Jie perkami iš bendrovės „Vėjo projektai“.
„Atvira Klaipėda“ pernai rugsėjo 30 dieną jau rašė, jog klaipėdiečiai dažnai mato miesto gatvėmis važinėjančius eletrobusus, kurie nesustoja stotelėse. Tąkart KAP direktorius Vaidas Ramanauskas aiškino, jog vis dar vyksta autobusų testavimas. Tikėtasi, kad jis bus baigtas ir naujieji elektriniai autobusai į viešojo transporto sistemą bus integruoti iki šių metų pradžios. Tačiau klaipėdiečiams ir vėl pasiūlyta apsišarvuoti kantrybe.
„Jokių bėdų nėra, viskas vyksta sklandžiai ir pagal planą. Šiuo metu autobusai yra testuojami ir jau greitai taps viešojo transporto sistemos dalimi“, – tikino bendrovės „Vėjo projektai“ vadovas Alvydas Naujėkas.
Jis patikslino, jog šiuo metu yra testuojami ne patys elektrobusai, o jų greito įkrovimo stotis, kuri įrengta prie Klaipėdos autobusų stoties. Teigiama, kad tokioje greito įkrovimo stotelėje elektrobusas įkraunamas per 5 minutes. Tokia stotelė įrengta prie autobusų stoties, nes ji bus maršrutų, kuriais veš naujieji elektrobusai, galutinis taškas.
„Pagal protokolą, kad nepažeistume visų saugumo reikalavimų, turi praeiti tam tikras laikas, kad įsitikintume, jog įkrovimo sistemos yra saugios. Todėl jau kurį laiką ir testuojame greito įkrovimo stotį. Tikriname, ar autobusai įkraunami, kaip greitai. Kol kas viskas vyksta sėkmingai, bet testavimas truks dar kurį laiką, nes kiekvienas procesas reikalauja laiko. Tačiau galiu pasakyti, kad didžiąją dalį patikrinimų jau esme padarę“, – aiškino A. Naujėkas.
V. Ramanauskas anksčiau „Atvirai Klaipėdai“ sakė, jog naujieji elektrobusai keleivius turėtų vežti dviem maršrutais. Viena transporto priemonė kursuos 8-uoju maršrutu, o kita – visiškai nauju. Numatoma, jog naujuoju maršrutu elektrobusas keleivius veš tarp autobusų stoties ir Centrinio Klaipėdos terminalo.
„Šie planai nepasikeitė. Kada elektrobusai jau veš keleivius? Planas yra, bet jis neviešinamas, nes gali užtrukti kai kurių dokumentų pasirašymas, todėl ta pradžia gali būti savaite vėliau ar anksčiau. Bet iki vasaros – tai tikrai“, – tvirtino V. Ramanauskas.
Kol kas į Klaipėdos viešojo transporto sistemą bus integruoti du nauji elektriniai autobusai „Dancer“.
Trišalį ketinimų protokolą dėl elektrinių autobusų „Dancer“ įsigijimo „Klaipėdos autobusų parkas“, „Vėjo projektai” ir Klaipėdos savivaldybė pasirašė dar 2017 m. gegužę. 2018 metų vasario 2 d. bendrovės pasirašė sutartį dėl dviejų elektrinių autobusų „Dancer” pardavimo-įsigijimo. Vieno jų kaina – 350 tūkst. eurų be PVM.
Įsigyjami autobusai – žemagrindžiai, 12 m ilgio, sertifikuoti pagal ES teisės aktų reikalavimus. Juose – 32 sėdimos ir 60 stovimų vietų keleiviams, salonas vėdinamas kondicionieriumi ir klimato kontrole.
„Galime pagaminti daugiau elektrobusų, tačiau šiuo metu derybos dėl jų nevyksta. Jei tik atsirastų poreikis, susėstume, susiderėtume ir gamintume“, – teigė A. Naujėkas.
Jis tvirtino, jog ne tik optimistiškai, bet ir realiai galima numatyti, jog visus miesto autobusus pakeisti elektrobusais įmanoma per kelerius, o ne keliolika metų.
„Taip, pinigų reikia, bet mes ir tuo rūpinamės. Mąstome apie tai, vyksta gana rimti paruošiamieji darbai su stambiais pasaulinio lygio finansiniais žaidėjais. Posūkis į žaliąjį transportą įvyko, visi stengiasi pradėti ta kryptimi dirbti, jai skiriamas nesuskaičiuojamas pinigų kiekis. Šiuo metu vedame derybas su vienu europiniu fondu, kad jo pagalba ir investicijomis palengvintume finansinę naštą miestams, tarp jų – ir Klaipėdai. Tai yra netolimos ateities klausimas, manau, per artimiausią pusmetį jau ir mes galėsime pasiūlyti kai kurių sprendinių. Galbūt miestas galės gauti ES pinigų įsigyti elektrobusus“, – kalbėjo A. Naujėkas.
Jis vardijo, jog elektriniai autobusai yra ne tik ekonomiškesni, ekologiškesni, beveik visiškai netriukšmingi, bet turi ir kitų pranašumų.
„Pavyzdžiui, ekonomijos efektas yra ne tik mažesnės išlaidos kurui, bet ir, pavyzdžiui, autobusų svorio sutaupymas, o tai reiškia, jog saugomos ir gatvės, kurios dabar prie šviesoforų susiraukšlėja. Tiek intelekto, kiek turi mūsų autobusai, kol kas net neišnaudosime, gal tik kiek daugiau nei pusę. Bet turėsime laiko integruoti ir visą išmaniąją dalį – bilietų nuskaitymo, komunikacijos, gatvių stebėsenos sistemas. Elektrobusas yra kaip išmanusis telefonas ant ratų – ir filmuoja, ir girdi. Dabar su Klaipėdos universitetu ruošiame projektą, kad į šiuos autobusus būtų galima instaliuotų kietųjų dalelių indikatorius, kurie leis esamuoju laiku stebėti situaciją mieste“, – pasakojo A. Naujėkas.
Jis pabrėžė, jog elektriniai autobusai yra ne tik rimtas žingsnis į aplinkosaugą, bet apskritai į žmonių gyvenimo gerovę, sveiką gyvenseną.
„Jei viešasis transportas būtų tik eletrobusai, iš miesto būtų galima eliminuoti labai didelį taršos šaltinį, nes reikia pripažinti, kad viešasis transportas yra atsakingas už maždaug trečdalį oro taršos mieste“, – teigė pašnekovas.
Dėl metro tai galėtų ir nejuokinti… suprsntama, didesnė studijos apimtis akumuliuoja didesnę išleistų pinigų sumą. Negi kam nors neaišku, kad metro gali būti svarstomas tik turint daugiau kaip pusę milijono gyventojų. Su Klaipėdos gyventojų skaičiumi ir gruntiniais vandenimis tai panašu į idiotizmą.
Dabar aišku, kodėl apie pusę mln. Kainavusioje studijoje geriausias transportas pripažintas elektroautobusas,ir kam jis labai svarbus ir kas remia šios autobusus. Tik kam reikėjo studijai tiek pinigų taškyti ir mulkinti visus, kai elektroautobusas jau kelis mėnesius testuojamas.
Pastebėkime, kaip įveikia įkalinę
O kur Klp ikalniu yra?
Giruliuose
Liepojoje tramvajus važinėja net pasišokinėdamas ir niekam neužkliūva, pigu, brangu, gerai ar nelabai. Važiuoja, veža keleivius ir, matyt, dar ilgai važinės. O Liepoja juk daug mažesnė už Klaipėdą ir nieko baisaus nevyksta, nenusigyvena.
reikia studija užsakyt ar reikia klp elektriniu busu ?
Kodėl neperkami kiti elektriniai autobusai, kurie jau gaminami serijiniu būdu? Iš vengrų, pavyzdžiui? Todėl, kad pigesni?
ner otkato
Kaip kokia Tesla, kad reikia laukti nuspirkus. Derinkite greičiau.
Užsakymas vykdomas ponas
Klausimas:
Kas kiek laiko reikės keisti akumuliatorius elektrobusams? Kas metus ar kas kelis mėnesius? Kiek tas pakeitimas kainuos?
Kyla klausimas ar nebus elektrobusų kaina+ekspoatacija brangiau nei turėti tramvajaus liniją.
p.s. Sklandė gandas, kad pasikeitus administracijos direktoriui prieš kurį laiką, atvažiavę kažkokios studijos rengėjai gavę velnių spūdino į Vilnių pabrukę uodegas 😀
Teisingai,kad ir išvyko.Nepirksi katės maiše.
20k ciklų
apie 2000 įkrovimo/iškrovimo ciklų skaičiuojama LiFePO baterijoms. Jei per dieną bus kraunama kelis kartus – tai ekologija išvis nekvepia (galbūt net po metų reiks keisti akumus?).
Būtų įdomu sužinoti kas per akumuliatoriai, kurie atlaiko 20000 ciklų.
LTO
Laukiam autobusu ir dviraciu taku!
Aš laukiu paspirtuko dobanu