Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-01-15 |
Klaipėdos regioninė architektūros taryba (RAT) paviešino gruodžio pradžioje vykusio posėdžio protokolą, kuriame buvo svarstomas MB „Alitudės” parengtas Turgaus aikštės kapitalinio remonto, laukos prekystalių rekonstravimo ir aplinkkinių gatvių rekonstravimo Klaipėdoje projektas.
Protokole rašoma, kad RAT pasigedo „sprendinių kompleksiškumo”. Visiems Tarybos nariams pasirodė nepriimtinas stoginės sprendinys, neįvertinus Tiltų-Galinio Pylimo-Kulių Vartų sankryžos pertvarkymo. Tarybos narių nuomone, rytinės turgaus dalies užstatymas turi būti planuojamas kartu su sankryža, sukuriant reprezentacinį patekimą į turgų. Laikinų lengvų konstrukcijų siūlymas šioje vietoje, anot RAT, yra nemotyvuotas, neatitinka ir darnaus vystymosi principo ne tik dėl pasirinktos idėjos, bet ir dėl kol kas neaiškių galimo būsimo UAB „Senasis turgus“ bendrasavininko ketinimus. Stoginės rekonstrukcija ir jos projektavimas šiame etape esą yra per ankstyvas, nes gali sukelti problemų ateityje.
„Tarybos nariai supranta, kad autoriai, teikdami pasiūlymus apibrėžtus užsakovo užduotyje, kurioje nebuvo kompleksiškai įvertinta darbų apimtis, tapo blogo Savivaldybės darbų planavimo įkaitais. Tuo tarpu Senasis turgus yra išskirtinis senamiesčio objektas, ir jo projektavimas (užduoties rengimas) turi būti atsakingas, įvertinantis aplinkos plėtrą, naudotojų ir savininkų poreikius, infrastruktūrinį aprūpinimą, pagaliau, bendros idėjos formulavimą”, – rašoma protokole.
Architektų taryba konstatavo, kad Nekilnojamojo kultūros paveldo išsaugojimo požiūriu Tarybos nariai patvirtino, jog sumanymas keisti asfalto, betoninių plytelių, lauko akmenų dangą į apdoroto granito gaminius yra priimtinas, nepažeidžiantis vertingųjų senamiesčio dangų savybių. Priimtinu jie laiko ir aikštės viduryje buvusio šulinio-hidranto ženklinimą (pasiūlyta tik atsisakyti perdėm komplikuoto sprendimo ir apsiriboti lakoniškesne išraiška) bei plieno konstrukcijų apšvietimo atramų panaudojimą, pastarąsias išdėstant prie gatvelių.
Tuo metu noras sodinti medžius aikštės vakarinėje dalyje sulaukė kritikos, nes jie esą užstotų Klaipėdos senojo turgaus pastatų komplekso pastatą Turgaus a. 23, kurio fasadai turi architektūrinę vertę. Rekomenduota atsisakyti ir Šaltkalvių gatvės siaurinimo ties Kalvystės muziejumi, nes tai pažeistų vertingąją senamiesčio savybę – gatvių trasas.
Architektų nuomonės išsiskyrė dėl sprendimo nebeleisti aikštėje statyti automobilių – kai kurių nuomone, tai gali sukelti nepatogumų miestiečiams nešant sunkius pirkinius iš turgaus didesniais atstumais nei dabar. Dauguma RAT narių siūlė numatyti parkavimą aikštėje bent turgaus dienomis. Projektiniame pasiūlyme taip pat pasigesta vietos mobilių prekystalių saugojimui ne turgaus dienomis.
„Nėra aiški perimetrinio aikštės užstatymo vizija. Su tuo susijęs transporto infrastruktūros, inžinierinių tinklų po naujomis dangomis atsiradimas. Kaip jau paminėta, trečiojo etapo sprendiniai, numatant statybą rytinėje turgaus dalyje kartu su sankryžos projektu pakeistų situaciją šiais kokybės vertinimo požiūriais. Dėl to Taryba negalėjo teigiamai vertinti pasiūlymo urbanistinio integralumo ir atitikties darnaus vystymo požiūriais, nes nekompleksiškas projektavimas gali sukelti sunkiai išsprendžiamų problemų miestui ateityje”, – rašoma protokole.
Pažymėta ir tai, kad esamos turgaus halės – pastato, kuriam jau išduotas leidimas statybai, remonto kaštai yra labai dideli, o jos fizinis stovis blogas, architektūrinė vertė menka. Tad suabejota, ar halės esamos išvaizdos išsaugojimas, planuojant turgaus rekonstrukciją, yra prasmingas.
Protokole pažymima, kad ekspertas Romas Gailius Tarybos išvadoms nepritaria, bet jo nuomonė jame nėra detalizuota.
RAT rekomendavo neplanuoti lauko prekystalių (stoginės rekonstrukcijos), kol nebus įvertinti jos pateikti siūlymai, taip pat pasiūlė paruošti inžinierinės infrastruktūros projektą ir jį realizuoti kartu su gatvelių bei aikštės kapitalinio remonto darbais.
„Atsisakyti Šaltkalvių gatvės susiaurinimo ties Kalvystės muziejumi kaip sprendinio, pažeidžiančio senamiesčio vertingąsias savybes; įvertinti įėjimų pokyčius į esamus pastatus dėl planuojamo šaligatvių pažemėjimo; rekomenduojama nekomplikuoti šulinio pažymėjimo vietos ir siekti lakoniškesnės išraiškos; peržiūrėti plieninių apšvietimo atramų vietas aikštėje, perkeliant jas į autentiškas zonas; kultūros paveldo išsaugojimo požiūriu pagrįsti medžių sodinimą aikštėje; spręsti galimybę statyti automobilius Turgaus aikštėje bent prekybos metu”, – taip skamba kitos RAT rekomendacijos.
Teisingai,nejaugi pirkinius žmogus neš?kilometrą??
Man atrodo kad senasis turgus turėtų likti toks, koks dabar. Juk tai senasis turgus. Kam švaistyti pinigus į vėją, juk nuo to niekas nepasikeis. O pinigai bus išleisti. Kam?
Be automobilių aikštė virs negyvu muziejumi.
Dengto Turgaus paviljono pilnai užtenka turgaus funkcijom. Kita teritorija su supančiais pastatai turėtų tapti normaliu miestu.
Įėjimas iš gatvės gerai sugalvotas, tada nebereikia leistis į duobę. Bet stogeliai sukelia prieštaringus jausmus.
Ir laukiu nesulaukiu, kada plytinius lauko paviljonus susprogdins.
Jei nebus galimybės pastatyti automobilio, turgus tiesiog numirs, kam patiktu temti bulviu 5 kg į nežinia kur palikta automobilį, paprasčiau nuvažiuoti į Eglės turgų….
Automobilių statymas turi būti numatytas ne tik turgaus dienomis.
Visiškai teisinga mintis