Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-01-13 |
Valstybės valdomos AB „Lietuvos geležinkeliai” (LG) užsakymu jau projektuojamos centrinėje miesto dalyje turinčios atsirasti triukšmo slopinimo sienutės – visuomenei pristatyti projektiniai pasiūlymai, kaip jos gali atrodyti atkarpoje nuo stoties iki centrinio stadiono.
Tokias sienutes numatoma įrengti ir Girulių gyvenvietėje, tačiau jų projektiniai pasiūlymai dar nepristatomi.
Pernai vasarį Klaipėdos miesto taryba nusprendė teigiamai sureaguoti į LG prašymą ir prisidėti prie tokių sienučių įrengimo ir skiriant 7,5 proc. europinėmis lėšomis remiamo projekto vertės – apie 470 tūkst. eurų. Analogišką sumą skirs pati bendrovė.
Visgi toks finansavimo mechanizmas buvo sukėlęs kai kurių miestiečių pasipiktinimą – esą kodėl turi prisidėti ir kenčiantieji, o ne vien triukšmadarys LG.
LG atstovai tada akcentavo, kad Europa parama iš pradžių buvo skirta tik dviem sienutėms pagrindiniuose keliuose nuo Vilniaus iki Kaišiadorių, kitoms vietoms ją esą „reikėjo išsimušti dantimis ir nagais”.
Tada skelbta, kad projektas turi būti pabaigtas iki 2021 m. rugsėjo.
Sienučių projektinius pasiūlymus LG užsakymu parengė bendrovė „Ardanuy Ingenieria S.A.”. Sienutes ji projektuoja dviejuose LG patikėjimo teise valdomuose sklypuose.
Atsižvelgiant į triukšmo modeliavimo gautus akustinius reikalavimus bei į ekonominį efektyvumą, iš šešių analizuotų variantų siūloma statyti iš medžio drožlių ir betono mišinio pagamintas sieneles. Jų vieno kvadratinio metro kaina siekia 78-85 EUR priklausomai nuo spalvos. Tai ketvirtas pagal pigumą variantas iš analizuotųjų, tačiau bendra tokios sienelės statybos kaina (5 m aukščio 100 m ilgio sienelė be inžinerinių tinklų iškėlimo atsieina apie 144 300 EUR) nusileidžia tik gabioninei sienelei. Teigiama, kad pasirinkta sienelė turėtų tarnauti mažiausiai pusšimtį metų, ilgiausiai išsilaiko ir jos akustinis efektas. Kaip jos trūkumas minima tai, kad nors paviršiai ir nepatrauklūs grafičiams, tačiau nupurškus jų valymas neįmanomas.
Pagal triukšmo modeliavimo rezultatus siūloma pastatyti aštuonias triukšmą slopinančias sieneles, kurių bendras ilgis būtų 2270 m, o aukštis svyruotų nuo 3,5 iki 6,5 m, skaičiuojant nuo geležinkelio bėgių galvutės aukščio.
Statant sieneles reikės nukirsti 14 medžių.
Siekiant sumažinti vizualinę taršą aukštesnių nei 3,5 m sienelių viršutinę dalį siūloma formuoti geležinkelio pusėn lenktomis viršūnėmis iš skaidrių elementų. Sienelėms parinkta molinių plytų spalva, motyvuojant tuo, kad ji artima Klaipėdos architektūriniams spalviniams sprendiniams.
LG Korporatyvinės komunikacijos vadovas Tomas Digaitis informavo, kad sienelių statybai Giruliuose yra rengiamas atskiras techninis projektas. Girulių triukšmo sienelių projekto projektiniai pasiūlymai, anot jo, yra baigiami rengti, paviešinti juos visuomenei numatoma per artimiausią mėnesį, o viešas susirinkimas planuojamas vasarį.
„2019 metais pasirašytoje jungtinės veiklos sutartyje tarp AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos numatyta, kad maksimali abiejų, Vitėje ir Giruliuose įrengiamų triukšmo mažinimo priemonių projektų Klaipėdoje išlaidų suma gali siekti 6,29 milijono eurų. Tiksli projektų vertė paaiškės techninių projektų rengimo pabaigoje. Vertinant preliminariai, pagal projektinių pasiūlymų sprendinių apimtį, prognozuojama, kad išlaidų suma nebus viršyta. Statybų pradžia – 2020 metų II pusmetis – 2021 metų I pusmetis, – teigė T. Digaitis.
INFORMACIJA
Susipažinti su projektiniais pasiūlymais galima iki sausio 29 d. adresu Priestočio g. 11, Klaipėdoje darbo dienomis iš anksto susitarus tel. (8 5)2644200, mob. tel. 8 652 84221 arba internetinėje svetainėje www.klaipeda.lt.
Pasiūlymus galima teikti iki sausio 29 d. raštu adresu K. Kalinausko g. 10-8, LT-03107 Vilnius, el. p. [email protected]
Viešas susirinkimas vyks sausio 30 d., 17.30 val., adresu Priestočio g. 11, Klaipėdoje.
1. Laivas SŪDUVIS stovės prie Pilies tilto, Dangės kairėje krantinėj.
2. Laivas „SŪDUVIS” bus „UŽKONSERVUOTAS”, o ne „NURAŠYTAS”.
Tiems, kas skaito komentarus ir jau žino kur stovi Smiltynėje „NURAŠYTAS” laivas „KOLYMA”,
rekomenduojame nuvykti dar į Klaipėdos geležinkelio stotį ir apžiūrėti „UŽKONSERVUOTĄ” juodą garvežį… …
nebūtumėm lietuviai 🙂 paskaitau komentarus – vietoj to, kad džiaugtis dėl nachaliavnai atkeliaujančiu prie namo gėrybių, iš karto užsipuolė su dar didesniais reikalavimais ir priekaištais. Tuoj skundais sustabdys statybas ir nieko neturės it senė prie suskylusios geldos :))
Tragedija … Iš vis nieko neliks iš miesto. Jau geriau garsas, triukšmas nei toks tragedija.
Na ponas pagyventumėte šitame garse manau kitaip kalbėtumėt. Gyvenu Geležinkelio 2., name vykstant namo susirinkimams kieme net neįmanoma susiklabėti kol traukinys nepravažiuoja. O dar naktiniai manevravimai. Taigi man nusispjauti kokia spalva bus tvoros.
Ne apie spalvą kalba eina. Apie tai, kad miesto centras iš visų pusių bus apjuostas barikadomis. Tvora prie tvoros. O kur miestas, vaizdas į Poilsio parką ir t.t. ?
Bet kas šiek tiek daugiau išmanantis finansus ir įmonių ekonomiką mato, kaip yra padaromas tas geležinkelių pelnas. Jis padaromas labai paprastai – valstybė skiria dotaciją keleivių vežimui ir paskui, lyg tyčia, ta pati suma atsiranda kaip įmonės pelnas. Tačiau nieko ypatingo nepadaryta. Paima ir sumažina investicijas į infrastruktūrą, sumažina investicijas į lokomotyvų priežiūrą, neperka naujų. Rezultatas puikus – mes taupome pinigus, mes galime rodyti pelną. Atleidžia daugybę žmonių – vėl pinigų taupymas. Jeigu įvertintumėm, kad geležinkeliai parodo tokį pelną, kokį gauna iš valstybės kaip dotaciją keleiviams, tai visi kiti sutaupymai kažkur pradingsta.
„Ardanuy Ingenieria S.A.” – šakalai pajuto klaipėdietiškos dvėselienos grobį. Tvorų bus daug.
Jeigu aš bučiau vaikas, tai niekaip užaugęs nesuprasčiau kodėl mano tėvai darė tokias nesąmones. Tad gal jau laikas nubusti? Ir UŽTEKS IŠ MŪSŲ TYČIOTIS. Laikas masiniam streikui ir pirmas spyris į šikną miesto merui.
kiekviena bendruomenė galės susikurti savo firminę bendruomenės tvorą LOGO.
šiaip tai civilizuotesni pasaulio miestai tokius „koridorius” kiša po žeme, o ant jų įrengia parkus miestiečiams ( nekalbant apie uosto plėtras). Klusniems durniams – likimas gyventi užterštuose garduose.
Teisingai, su lengvu jumoru GintarasR pastebėjo „Daugelis gyvensim visokiuose patvoriuose, ginčysimės kurio rajono tvoros gražesnės ? . Aš pasistengsiu, kad Giruliuose labai gražią padarytų, bet tikrai ne tokią raudoną, kaip Vitei ?. Liūdna, bet tikrai didžioji mūsų dauguma, jei ne visi su retom išimtim. panirstam smulkmenose, nematom visumos, perspektyvos, kur nuves tokie valdžios sprendimai. Tai kur vis tik bus tas išorinis uostas, tie didžiuliai krovinių srautai, nuo kurių mums valdžios parėdymu reikės slėptis už margų tvorų.
Sienelė atrodo TRAGIŠKAI ! Ar bent galvojo KAIP jausis tie žmonės ,kurie nuolat pro langą matys tokį margumyną ?! Gal kokie miško vaizdai būtų ?
Ne miško vaizdų reikia ar kitos butaforijos. Reikia iškelti uostą iš miesto su visais kroviniais, o tai reikštų mažiau traukinių, ko pasekoje mažiau oro, garso ir vibracijos taršos. O čia LG ruošiasi 7,5% dar padengti iš miesto pinigų patys prisidėdami tiek pat, dar ir medžius iškirs. Čia juk pasityčiojimas. Palaikau GintarąR, klaipėdiečiai, netylėkite ir nesitaikstykite su tokiu supuvusiu požiūriu į jus.
su ežerėliu ir gulbėmis. Dar reikia kokį vargšą benamį (EU socialinio integralumo programa) su kamufliažiniu kombinezonu pastatyti, kad puršktu pušų dezodorą. Ir saulėlydį būtinai! Visiems, ir Giruliams!!!
2006-2007 metais LG visais šventais prisiekinėjo, kad bus ieškoma teritorijų Gargždų, Kretingos rajonų teritorijose, kad išpirktų iš savininkų žemę ir iškeltų šiuos kelynus iš miesto. Tada ir dabar esančių mieste gel. kelynus mieste buvo siūloma panaudoti miesto susisiekimo infrastruktūrai ( gatvė, parkingai, greitasis tramvajus ar net metro 🙂 ). Savivaldybės planavimo specialistė M. Amšiejienė jau ir dabar , pristatydama visuomenei dabar rengtą miesto BP, taip pat žadėjo kad buvo/ bus kreipiamasi į susisiekimo ministeriją dėl šio klausimo ir ieškoma sprendimo. Praėjo 10 metų, V. Grubliausko miesto valdymo metų, nepadaryta nieko ir šiuo klausimu. Bestuburė, parsidavėlių Grubliauskui miesto tarybos dauguma, o mums BUS TVOROS. BUS LABAI DAUG TVORŲ! ir gera akustika JAZZ festivaliui.
Tai, kaip suprantu, LG dėl išorinio uosto krovinių ties Girulių geležinkelio aplinkelį per Girulių girią, o esamą geležinkelį Giruliuose paliks vagonams stumdyti, tai kodėl jie tada vilkina su triukšmo slopinimo priemonėm. Sakyčiau, jei senojo geležinkelio neliktų, tai tada suprasčiau LG norą sutaupyti- tiek metų „taupė” gyventojų sveikatos sąskaita, nori ir toliau tai daryti, kam statyti sienutes, jei jos bus griaunamos?
LG praneša, kad viešą susirinkimą dėl triukšmo barjerų statybos projekto Giruliuose numato rengti vasario mėnesį.
Prie visokių aukštų tvorų visame mieste klaipėdiečiams jau reiktų gana sparčiai pratintis, tai bus labai pastebimas, gal net dominuojantis akcentas daugelyje miesto vietų. Daugelis gyvensim visokiuose patvoriuose, ginčysimės kurio rajono tvoros gražesnės 🙂 . Aš pasistengsiu, kad Giruliuose labai gražią padarytų, bet tikrai ne tokią raudoną, kaip Vitei 🙂 Kalnupės g. Žvejybos uosto rajone jau numatomos 6 metrų aukščio, tikriausiai bus projektuojamos ir įrengiamos prie visų krovininių trasų nuo miesto ribų iki uosto vartų. Šilutės pl., visas Jūrininkų pr. kur gyvenamų namų yra, Minijos g. kelios atkarpos, Baltijos pr., Šiaurės pr., Smeltės rajone išilgai g/ž, kitaip sakant visur, kur bus rengiami specialieji planai ir numatomos privalomos taršos/triukšmo/vibracijų kompensavimo priemonės. Specialieji planai yra rengiami mažoms planavimo teritorijoms mieste, nes jei darytų visą spec.planą visai krovinio trasai nuo miesto ribos iki uosto vartų – iškart pamatytume, kokia nesąmonė yra Klaipėdai numatyta, su daugybe žmonių reiktų tuos planus derinti. O darant planavimą mažais gabaliukais – apdoroji vieną gatvę, po to dar pora, o paskui kaip bus – taip bus. Mažiausio pasipriešinimo kelias, o klaipėdiečių kantrybė begalinė, juk kas bebūtų su miestu daroma – nuo sofos klaipėdietis lipti nei už ką nenori, į visokius planavimus ir diskusijas veltis, dalyvauti, savo nuomonę turėti – kam? Už tai ir užpila srutom, tvorom mus tveria, atseit nuo taršos taip saugo miestą darkydami – nes pasipriešinimo tam nėra, vadinasi taip reikia.
tam reikia visokius detalius iškepti ir „išimti” kokį 30 ha Girulių miško, kirtimui. Kils didelis šaršalas. Blogas dabar laikas, padarys ( nupirks grubliauskis su vaitkum VP paslaugą) po Seimo rinkimų.
ant sienučių ištapyti už jų esantį perspektyvinį miesto vaizdą – kad ir apgaulė, bet vis geriau nei monotoniška tvora
Ir man tokia marga siena visai nepatinka- tiesiog galva susisuks nuo tokio pasikartojančio mirgėjimo ir pasijusi, kaip tunelyje.. Galėtų siena būti visa, per visą aukštį, visiškai skaidri ir ne matinė, kaip kai kur matau.
tai čia ir yra tas „perspektyvinis miesto vaizdas” ar ant tvoros tvorą piešti?
Aš kiek supratau, Girulių projektas yra atskiras, bent viešujų pirkimų sistemoje pranešimas buvo atskiras Girulių projektui.
Užklausa dėl situacijos Giruliuose paaiškinimo išsiųsta LG, žiūrėsim ką atsakys. Čia jau antras jų „bandymas” Giruliuose triukšmo barjerus įrengti, savo keliamą triukšmą ir taršą valdyti – pirmą kartą viskas vien pažadais, pristatymais salėje ir baigėsi.
TRIUKŠMO MAŽINIMO PRIEMONIŲ ĮRENGIMAS KLAIPĖDOS GELEŽINKELIO STOTYJE : https://cvpp.eviesiejipirkimai.lt/Notice/Details/2019-665816
TRIUKŠMO MAŽINIMO PRIEMONIŲ ĮRENGIMAS GIRULIŲ GELEŽINKELIO STOTYJE: https://cvpp.eviesiejipirkimai.lt/Notice/Details/2019-646746
atskiras projektas – skirtumas iš esmės. Ten ir žmonės kitokie gyvena.
mielas GintaraiR. Tu dar vis viliesi visokių Narkewič paaiškinimų ar kaupi juos senatvei – romanui apie bendruomenes. Ar negali nerašyti? Tau gi jis paaiškino asmeniškai per uosto posėdį :). Vyrai nori DABAR milijardus prasukti. Va jau ir kanalo gilinimą pasitvirtino ir KVJUD generalisimą tuoj atves.
Pristatant akustinių sienų projektą pernai, buvo užtikrinta, kad Vitės ir Girulių g/ž sienos bus vienas projektas. Kai reikėjo miesto biudžeto dalinį finansavimą užsitikrinti geležinkeliams (nors čia vien g/ž investicija privalėtų būti, nes tai yra ne miesto, o g/ž infrastruktūros dalis) irgi aiškino visi, kad bus Vitėje ir Giruliuose statoma. Panašu, kad dabar planai pasikeitė ir projektuojama tik Vitėje.
Giruliuose traukiniai važiuoja ir toliau važiuos labai dažnai viršydami greitį ir su garsiniu signalu – ir taip visą naktį? Mieste tai visiškai nepriimtina – triukšmo ir vibracijų tarša viršija visas normas, Giruliuose tai įrodyta matavimais, rezultatai geležinkeliui yra žinomi. Vėl norite meluoti, nesiskaityti su gyventojais – jūsų valia, bet mes pasistengsime kad suprastumėte, jog toks požiūris ir elgesio su visuomene modelis yra beviltiška atgyvena.
Vitėje gyvena aršesnė publika ir ten už tvoros Klasco – rimtas mero rėmėjas. O Giruliuose uosto šulai ir kaip ant tų geležinkeliečių užpulsi. Ar staugsite prie bėgių? Lauksime, kaip ten Jūs pasistengsite