Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-01-07 |
Daug kritikos dėl savo ketinimų po Atgimimo aikšte už 11 mln. eurų įrengti požeminę automobilių stovėjimo aikštelę sulaukusi Klaipėdos savivaldybė ieško būdų, kaip tokį sumanymą realizuoti kuo pigiau. Šiuo metu ieškoma specialistų, kurie turės pateikti savo siūlymus, kaip atpiginti projektą.
Klaipėdos miesto taryba pernai rugsėjo pabaigoje pritarė Atgimimo aikštės rekonstrukcijos projektui su požemine automobilių stovėjimo aikštele. Politikams buvo siūlyta rinktis vieną iš dviejų alternatyvų. Viena jų – tvarkyti tik antžeminę Atgimimo aikštės dalį, kita – sutvarkyti aikštę, o po ja įrengti automobilių stovėjimo aikštelę. Aktyvūs klaipėdiečiai reikalavo pastarosios alternatyvos nesirinkti, nes toks sprendimas ir labai brangiai kainuos, be to, esą bus sunaikintas istorinės miesto dalies paveldas, įžvelgta ir kitų blogybių.
Politikai taip pat labai diskutavo, ar pritarti Atgimimo aikštės sutvarkymo projektui maksimalia apimtimi, nes įrengti požeminę aikštelę gali kainuoti 11 mln. eurų.
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis tada siūlė palaikyti būtent tokį variantą, nes esą Darnaus judumo plane toje vietoje yra numatytas parkingas, jo ir reikia, nes miesto centre labai trūksta vietų statyti automobilius. Be to, požeminė aikštelė bus reikalinga ir naujajam Klaipėdos muzikiniam teatrui.
G. Neniškis pripažino, jog dabartinis sprendinys „nėra optimalus variantas“ ir turi būti perdarytas, „turi būti maksimaliai mažesnė kaina“.
Miesto taryba ir pritarė Atgimimo aikštės rekonstrukcijos projektui, kuriame numatyta ir požeminė aikštelė, su sąlyga, kad bus ieškoma racionalesnių sprendimų.
Klaipėdos savivaldybės administracijos Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas „Atvirai Klaipėdai“ teigė, jog šiuo metu ir ieškoma būdų, kaip sumažinti projekto kainą.
„Šiuo metu vyksta pirkimas – perkame techninio projekto audito paslaugą. Galima sakyti, kad perkame kritinį įvertinimą, kad pažiūrėtume, kuriose vietose požeminėje dalyje tie sutaupymai yra įmanomi. Daugiausia sutaupyti galima dėl konstrukcinės dalies, dėl statybų metodų, kaip ją įrengti. Šitoje vietoje ir galimi atpiginimai, o viršutinės aikštės dalies sprendinių mes nekvestionuojame“, – aiškino R. Zulcas.
Auditą atliekantys specialistai bus pasirinkti apklausos būdu. Jų ieškoma tik Lietuvoje.
„Kadangi pirkimas vyksta apklausos būdu, tai ir procedūros bus greitos. Auditą turi padaryti projektuotojai, kurie nusimano konstrukcinėse dalyse. Ieškome tų praktikų, kurie turi patirties būtent požeminėse dalyse. Pavyzdžiui, užsienyje yra net atskiri skyriai, atsakingi būtent už požeminę statybą. Kai bus padarytas Atgimimo aikštės rekonstrukcijos techninio projekto auditas, tada bus aišku, kaip jį galima koreguoti. Mes pabandysime kartu su auditoriais rasti sprendinius, o vėliau jau apsisprendimai, kaip toliau elgtis, bet čia jau savivaldybės administracijos direktoriaus prerogatyva“, – teigė R. Zulcas.
Techninis aikštės rekonstrukcijos projektas gali būti koreguojamas, nes derinimo procedūra dar nėra baigta, statybos leidimas nėra suteiktas.
Klaipėdos savivaldybė yra informavusi, kad ji turi parengtą techninį Atgimimo aikštės sutvarkymo projektą. Jame numatyta, kad rekonstruojant Atgimimo aikštę, antžeminėje dalyje bus įrengtas meninis akcentas „Dangaus veidrodis“, įprasminsiantis atgimimo idėją, aplink šį akcentą bus integruota rūko instaliacija, įrengta granito danga, aikštę puoš žalieji plotai, erdvę bus galima suskaidyti į skirtingiems poreikiams numatytas zonas – įkurdinti lauko kavines, amfiteatrą ir kt.
Po žeme planuojama įrengti 157-184 vietų aikštelę automobiliams, kuri padės užtikrinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro bei kitų centrinės miesto dalies ir senamiesčio objektų lankytojų poreikius.
Antžeminės dalies sutvarkymas atsieitų apie 5 mln. eurų, o po Atgimimo aikšte numatyta požeminė automobilių stovėjimo aikštelė yra įvertinta 11 mln. eurų.
Paklaustas, ar aikštės rekonstrukcija bus finansuojama ES lėšomis, R. Zulcas teigė, jog tokia parama požeminei daliai niekada nebuvo planuota, nes vargu, ar ją pavyktų gauti, nes aikštelė yra sietina su komercine veikla, mat numatoma gauti pajamas už parkingą.
„Antžeminei daliai buvome planavę ES lėšas, bet reikia žiūrėti laike, kaip spėsime – ar šiame periode, ar jau kitame. Dabar sunku ką nors pasakyti apie terminus, kol neturime techninio projekto audito išvadų“, – teigė R. Zulcas.
Ne tik, kad projektas niekam tikęs, bet dar ir jo įgyvendinti nesugeba. Turbūt tik Klaipėdoje tokie dalykai įmanomi. Pirmiausia dėl viršutinės aikštės dalies, mano nuomone reikėjo šitą reikalą derinti su miestiečiais, nes tai visiškai jokių emocjų nekeliantis bliūdas, kuris užims didelė dalį aikštės. Gal viešbučio klientams ir bus gražu iš viršaus pažiūrėti, bet miestiečiams tai visiškai niekam tikęs projektas. Kas liečia požeminę automobilių stovėjimo aikštelę, tai faktas, kad jos reikia ir jos reikės atidarius muzikinį. Nes jau dabar bėdos su statymu senamiestyje, o kas būna per šventes.. Bet bėda ta, kad greičiausiai didžiąją dalį vietų užims aplinkinių viešbučių klientai, tad dalį pinigų turėtų skirti būtent verslas įsikūręs aplink šią vietą.
Pritariu…
Tie kai kurie Klaipėdos gyventojų išrinktieji matomai vieno pagrindinio dalyko nesupranta ir ne suvokia t.y. jie be gyventojų yra tiesiog niekas. Todėl prieš ką nors PROTINGO Klaipėdos mieste įgyvendinti reikia visapusiškai atsiklausti savo išrinktųjų. Dabar kas dėl tos Atgimimo aikštės rekonstrukcijos su išviršiniu bliudu ir priveligijotos auto duobės t.y. 1. Atgimimo aikštė su tuo išviršiniu pilnaties bliudų atsieitų ne 5 mln. eurų, o apie 6-7 mln. Eur. ; 2. priveligijotos auto duobės sąmatinė vertė būtų ne 11 mln., o apie 13-15 mln.. Taip pat keista t.y. kad toji auto duobė-aikštelė yra sietina su komercine veikla, mat numatoma gauti pajamas už parkingą. Tai kiek jau būtų numatoma gauti tų duobinių pajamų? Taip kad tie du projektai yra tiesiog niekiniai. Jau dabar toji Atgimimo aikštė atrodo tragiškai t.y. apdailos granitinės nuo pagrindo yra atsilupusios, kai kur nukritusios. Geriau tas skiriamas lėšas panaudoti pilnai išsaugojant Klaipėdos Karališkąjį paštą.
Beveik 60 tūkstančių eurų vienos parkingo vietos kaina, kada tai atsipirks? O jei taupys ir pigins požemines konstrukcijas- tai bus baisu į tokį parkingą ir įvažiuoti, kad neužgriūtų.
Atsipirks per 10 metų, o sekančius 50 neš pelną. Saulės elementai irgi atsiperka tik po 7-10 metų, bet visi noriai kloja pinigus iš savo kišenės!!! Tad nereikia čia aimanuoti, nesugedant paskaičiuoti elementarių dalykų..
Komercine veikla Klaipėdoje užsiima daugelis su Es parama, iš valstybės ir savivaldybės lėšų sukurtų objektų, nors tai viešosios lėšos, t.y. mietiečių, piliečių, ES gyventojų. Piliavietėje įkurtos konferencijų salės brangiausios mieste (beje, savivaldybės kalėdinis balius ten vyko nemokamai?), Kultūros fabrikas faktiškai užsiima patalpų nuoma. Ir tt., ir pan. Uždarbiaujate ponai ir labdaros neteikiate. O čia staiga susigėdote… Už 11 mln. aikštelę pinigus turės vėl sunešti varguoliai, nuo kurių 10 kailių lupate.
ponuliai prieš naujus pasidino algas ir laimingi nuėjo į Piliavietę įkalti. Ta publika su meru priešaky senai pamiršo termino ” gėda” reikšmę. Mistinis auditas tai tik kosmetinė „nosytės papudravimo” priemonė tautai nuraminti – dirbom, net konstrukcijų auditą padarėm. Na ir kas, kad kaip UŽSAKOVAI esam beviltiški, nežinom ko norim ir visai nesvarbu, kad urmu turim nusipirkę „projektų ekspertizės paslaugą” ir koks konstruktorius sutiks dėti savo parašus ant tokių auditorių rekomendacijų. Paišlaidaukim dar. Ir ką Jūs mums padarysite :)?
valdžiažmogių tikrasis „kūrybinis verslas su visomis kūrybinėms industrijoms”.
nemokamai – nušalinti nomenklatūrininką su ekskursijų vadovo išsilavinimu R.Zulcą nuo visų miesto projektų.
ne mūsų „mėnulį” prieš 10 m. pasistatė Teheranas Revoliucijos aikštėje? 🙂
Teherane gal ne revoliucijos, o Enghelab Square ?
Taupydami lėšas ir koreguodami projektą statytojai vėl tiek užtruks, kad nebe 11 mln, o po 5 metų 20 mln kainuos ir džiaugsimės, kad labai pigiai pastatėm 😀