Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2019-12-31 |
„Lietuvos geležinkeliai“ praneša pasirašę projekto „Antrojo kelio statyba ruože Plungė – Šateikiai projektavimo ir rangos darbų“ sutartį. Viešojo pirkimo metu geriausią pasiūlymą pateikė AB „Kauno tiltai“, sutarties vertė siekia 46,7 mln. Eur.
Pasak bendrovės „Lietuvos geležinkelių infrastruktūros“ generalinio direktoriaus Karolio Sankovski, ši sutartis yra nuosekliai vykdomos geležinkelių infrastruktūros modernizavimo ir plėtros programos svarbi dalis.
„Vienas svarbiausių šio projekto tikslų yra užtikrinti strateginio IXB koridoriaus, kuris jungia sostinę Vilnių su pagrindiniu Lietuvos krovinių ir logistikos centru Klaipėdos jūrų uostu, ruožo pralaidumą ir greičio didinimą“, – pranešime cituojamas K. Sankovski.
Antrojo kelio statybos ruože Plungė – Šateikiai projektu numatoma rekonstruoti 13,9 km esamo geležinkelio kelio, pastatyti 13,9 km naujo geležinkelio kelio, rekonstruoti esamus tiltus ir pralaidas, iešmus, pervažas, įrengti triukšmo slopinimo sienutes, rekonstruoti esamas elektros, signalizacijos ir ryšių sistemas, įrengti tvoras, lietaus bei drenažo sistemas, pertvarkyti esamas Plungės ir Šateikių geležinkelio stotis, pailginant pagrindinių bei atvykimo ir išvykimo kelių naudingą ilgį.
Teigiama, jog projektas leis sumažinti transportavimo išlaidas, aplinkos taršą, triukšmo lygį, o rekonstruoti ruožai padidins eismo saugumą, pagerins vietinio verslo funkcionavimą, darbo jėgos mobilumo sąlygas, taip pat sudarys palankesnes sąlygas keliauti, turizmo industrijai plėtoti, logistikai bei intermodaliniam transportui vystytis.
Šiuo metu Plungė – Šateikiai ruože leistinas greitis yra 120 km/h keleivinių ir 90 km/h prekinių traukinių, o įgyvendinus šį projektą greičiai padidės atitinkamai iki 160 km/h ir iki 120 km/h. Antrojo (naujojo) geležinkelio kelio ašies apkrova bus projektuojama iki 25 t (245 kN), o esamo geležinkelio kelio ašies apkrova išliks nepakitusi ir bus projektuojama taip pat iki 25 t (245 kN).
projektą sudaro projektavimo darbai, ekspertizės paslaugos, statybos darbai, techninės priežiūros ir projekto vykdymo priežiūros paslaugos, eismo valdymo sistemų pritaikymo darbai ir kiti darbai. Projekto įgyvendinimo trukmė siekia 38 mėn., jį užbaigti žadama 2022 m. IV ketvirtį.
INFORMACIJA
Gruodį bendrovė pasirašė „Ruožo Vilnius – Klaipėda (Draugystės st.) elektrifikavimas“ projekto sutartį su jungtinės veiklos partneriais „Elecnor S.A.“ ir „Instalaciones Inabensa S.A.“
Sutarties vertė siekia 363,1 mln. Eur. Skaičiuojama, jog elektrifikavimas turės didelę ekologinę naudą – kasmet geležinkelio tinkle bus sudeginama 46 tūkst. tonų mažiau dyzelino. Socialinė ekonominė nauda dėl oro taršos sumažėjimo per visą eksploatacijos laikotarpį sieks apie 700 mln. Eur. Planuojama, jog darbai bus baigti 2023 metais. Jau 2024 metais pagrindine šalies geležinkelių arterija – tarp Vilniaus ir Klaipėdos – traukiniai važiuos varomi ekologiškesne ir pigesne energija.
Parašykite komentarą