Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-12-19 |
Klaipėdietis Seimo narys liberalas Simonas Gentvilas ir grupė parlamentarų kreipėsi į Konstitucinį Teismą siekdami išsiaiškinti ar priimdama nutarimą dėl didesnio komandiruojamų dienpinigių apmokestinimo nuo 2020 m. Vyriausybė nepažeidė pagrindinių teisėkūros, atsakingo valdymo principų, pačios Vyriausybės nustatytų taisyklių ir kitų susitarimų.
Seimo nario nuomone, skubotas apmokestinimo koeficiento padidinimas yra žalingas Lietuvos transporto sektoriui bei visai šalies ekonomikai.
„Skubotas Vyriausybės nutarimas neatlikus galimo poveikio vertinimo, o interesų grupėms nesuteikus galimybių pareikšti savo nuomonės, mums parlamentarams, nepaliko kitos išeities kaip tik dėl to kreiptis į Konstitucinį Teismą, kad būtų išsiaiškinta ar nutarimas paliečiantis vieną konkurencingiausių šalies ūkio sektorių buvo priimtas teisėtai, laikantis visų numatytų procedūrų“, – pranešime spaudai teigia vienas iš kreipimosi autorių, S. Gentvilas.
Pasak Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, iš pradžių buvo registruoti net dveji Vyriausybės nutarimo projektai su skirtingais koeficientais. Pirmasis – spalio pradžioje su 1,5 koeficiento dydžiu, nenurodant skubos būtinumo išvadoms pateikti. Antrasis nutarimas su 1,65 koeficiento dydžiu buvo įregistruotas spalio 16 d. ryte, Vyriausybės posėdžio išvakarėse ir buvo priimtas tą pačią dieną po registracijos nesudarant sąlygų nuomonei pareikšti suinteresuotoms grupėms.
S. Gentvilo nuomone, Lietuvos transporto sektorius šiuo metu veikia nestabilioje rinkoje dėl kasmet didinamos minimalios mėnesio algos bei Europos Sąjungos planuojamo įgyvendinti vadinamojo „Mobilumo paketo“. Papildomas Lietuvos Vyriausybės apmokestinimas vežėjams esą kelia dar didesnius iššūkius, dėl kurių šis Lietuvos ekonomikos sektorius iš dalies ar net visiškai planuoja savo veiklą perkelti į kitas šalis.
Parašykite komentarą