Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-12-17 |
Gruodžio 19 dienos posėdyje Klaipėdos miesto taryba apsispręs dėl 2020 metų viešojo transporto bilietų kainų pakeitimo.
Nustatyta, kad viešųjų paslaugų kainas savivaldybės privalo įvertinti kasmet, tačiau tai nereiškią, jog kasmet jos keisis. Praėjusiais metais jau jautėme infliacinį spaudimą, tačiau dar nesiūlėme miesto Tarybai peržiūrėti bilietų kainų – kainų stabilumas ir paslaugos prieinamumas mums yra prioritetas. Tačiau 2020-aisiais jau nebegalėtume subalansuoti pajamų ir išlaidų. Kuras per dvejus pastaruosius metus pabrango 13 procentų, spaudžia ir per dvejus metus sukaupta bendroji infliaciją, kuri neišvengiamai didino kaštus. Todėl atidžiai peržiūrėjome visų bilietų rūšių kainas ir kai kurių bilietų kainas siūlome didinti.
Miesto Tarybai siūlome ne aritmetiškai pridėti konkretų procentą prie visų rūšių bilietų kainos, o per kainodaros instrumentus dar labiau auginti ištikimiausių mūsų keleivių dalį mieste.
Miesto Tarybai patvirtinus naująsias kainas, euru – dviem pabrangtų mėnesio terminuoti bilietai. Kartinis e.bilietas pabrangtų 6 centais. Kioske perkamo popierinio bilieto kaina pakiltų nuo 80 centų iki euro.
Proporcingai brangtų ir bilietai su 50 ir 80 procentų nuolaida.
Maršrutiniuose taksi žymint bilietą kortele jis kainuotų 1,1 Eur, perkant iš vairuotojo – 1,2 Eur.
Priemiesčio autobusuose brangtų bilietai, perkami iš vairuotojo. Priklausomai nuo važiuojamo atstumo – nuo 10 iki 30 centų.
Teisingiau siūlomus sprendimus būtų vadinti ne kainų, o kainodaros korekcijomis. Nes išlieka stabilios labai svarbių ir populiarių bilietų rūšių kainos.
Nesikeis bilietų kainos tiems keleiviams, kuriems viešojo transporto labiausiai reikia, – tiems, kurie naudojasi 12 arba 9 mėnesių galiojimo trukmės bilietais. Tuo pačiu nesikeis nustatytų lengvatinių bilietų kainos – pradinuko bilieto bei metinio senjoro bilieto bilietų kaina.
Nesikeis priemiesčio (II ir III tarifinių zonų) kelionės kaina tiems keleiviams, kurie už kelionę atsiskaitys e.bilietu prisiregistravimo/išsiregistravimo būdu. Todėl tie keleiviai, kuriems viešojo transporto reikia labiausiai, kainų didėjimo nepajus.
Taigi siūlomi bilietų kainų pokyčiai iš esmės reiškia, jog pageidaujantiems ištikimiems keleiviams yra sudaroma galimybė – ne prievolė! – už kelionę mokėti brangiau. O tie, kurie tokia galimybe naudotis nenori, gali įsigyti metinį bilietą ir su juo važinėti 366 dienas neribotą kelionių skaičių.
Dienai – padalinus pigiausiu būdu perkamo tokio bilieto kainą iš dienų skaičiaus – neribotas judumas pirmojoje tarifų zonoje neturintiems teisės į lengvatas kainuotų 70 centų, senjorams 35, moksleiviams 14 centų.
Aišku, ne visi klaipėdiečiai kasdien važinėja autobusais. Tačiau tada ir jų išlaidos, perkant brangesnius (tačiau nedažnai) kartinius bilietus, irgi nėra didelės. Manome, jog tokia rinkodara, palaikantį nuolatinį keleivį, yra socialiai teisinga.
Mėnesio bilietai brangtų santykinai mažiau nei kartiniai, metinių ir 9 mėnesių bilietų kainos lieka stabilios. Manome, jog mūsų keleiviams prasminga iš naujo įsivertinti savo kelionių viešuoju transportu poreikį ir, galbūt, pasirinkti taupesnį ilgo galiojimo bilietą.
Ir po planuojamų kainų pokyčių visų rūšių bilietai Klaipėdoje išliks pigesni nei Vilniuje ir Kaune, nors kuras, autobusas ir jo priežiūros paslaugos kainuoja tiek pat. Su tokiomis kainomis sugebėsime išlaikyti esamą ir užtikrinti prieinamą autobusų kursavimo dažnumą, kitus paslaugos kokybės parametrus.
Šiuo metu Klaipėdos viešojo transporto sistemoje 58-iais maršrutais važinėja 219 autobusų, ir tokius aprėpties parametrus esame pasiryžę išlaikyti nepaisant mažėjančio miesto gyventojų skaičiaus, stabilų kelionių skaičių išlaikome dėl maršrutų tinklo plėtros, artinant paslaugą prie vartotojo.
Ateinančiais metais toliau nuosekliai mažinsime vidutinį autobusų amžių (šiuo metu jis nesiekia ir 10 metų). Nepaisant vykdomų bilietų kainų korekcijų, keičiasi ir paslaugos teikimo lygis – senus autobusus keičia nauji ar naujesni, kartu su tuo nuosekliai auga ir autobusų skaičius su kondicionieriais. Jau dabar kai kuriuose keleivių vežimo konkursuose dalyviams nustatome privalomą sąlygą ateiti į maršrutą su visiškai naujais autobusais.
Atsiras galimybė už kelionę atsiskaityti bekontakte banko kortele. Tai patogu tiems keleiviams, kurie autobusais važinėja labai retai ir todėl nenori įsigyti bilieto kortelės, nesinaudoja ir aplikacija mobiliajame telefone.
Iš savo pusės esame jau pasiruošę į trasą išleisti naujuosius elektrinius autobusus, laukiame tik vežėjo parengties.
Šios kadencijos Taryboje kaip niekad daug politikų, atėjusių iš verslo ir gerai išmanančių ekonomiką bei finansus. Galbūt todėl, svarstant naująsias kainas, tiek iš pozicijos, tiek iš opozicijos išgirdome ir samprotavimų, kad galbūt net ir naujosios kainos gali neužtikrinti viešojo transporto sistemos tvarumo ir pažangos.
Aišku, visiškai tiksliai ateities prognozuoti neįmanoma. Tačiau manome, jog siūlomos kainų korekcijos artimiausių metų perspektyvoje yra ne tik būtinos, tačiau ir pakankamos.
Kažkodėl algos nespėja pagal jūsų skaičiavimus.
Gal susiprotekit padaryt viešą transportą nemokamą kaip Estija ir kitos šalys.mieste bus mažiau spusties.ir neisradinekit dviračio…