Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-12-17 |
Visi keleiviai kitais metais galės visą savaitę už dyką važiuoti miesto autobusais. Dienų, kai viešasis transportas veš nemokamai, numatyta daugiau nei šiemet. Tačiau miesto biudžetui tai kainuos 50 tūkst. eurų brangiau.
Klaipėdos savivadybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus pritarimo dėl nemokamo keleivių vežimo prašė Finansų ir ekonomikos komitete. Jis informavo, jog yra parengtas miesto tarybos sprendimas, kuriame numatyta kitąmet leisti visiems keleiviams nemokamai važiuoti miesto autobusais Lietuvos valstybės atkūrimo dienos ir Klaipėdos šviesų festivalio metu (vasario 14–16 d., per Jūros šventę liepos 24–26 d. ir rugsėjo 22 d., kai minima Diena be automobilio. Taip esą siekiama per šventes sumažinti transporto spūstis, gerinti miesto oro kokybę.
Sprendimo projekte taip pat numatyta, jog nemokamai autobusais galėtų važiuoti ir kai kurių renginių dalyviai: Lietuvos vakarų krašto dainų šventės metu (birželio 13–14 d.), tarptautinio festivalio „Europiada“ metu (rugpjūčio 5–9 d.), pasaulio salės futbolo čempionato metu (rugpjūčio 29 d.–spalio 5 d.).
Skaičiuojama, jog miesto biudžete reikia numatyti 201,6 tūkst. eurų, kurie būtų skirti kompensuoti viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ nuostolius, nes įstaiga negaus pajamų už tų dienų bilietus.
„Nemokamų kelionių skaičių kitiems metams siūlome padidinti. Prisidėtų viena šventės diena, kai visi gali važiuoti nemokamai, ir vienas renginys, kai už dyką gali važiuoti tik renginio dalyviai“, – teigė R. Mockus.
Šiemet nemokamai autobusai vežė vasario 15–16 d., kai vyko Šviesų festivalis ir buvo minima Valstybės atkūrimo diena, per Jūros šventę liepos 26–28 d. ir rugsėjo 20-ąją – Dieną be automobilio. Lietuvos vaikų ir jaunimo dainų šventės „Mes Lietuvos vaikai“ (birželio 14–16 d.) ir Tarptautinio nematerialiojo paveldo festivalio „Lauksnos“ (liepos 11–14 d.) renginio dalyviai irgi važiavo nemokamai.
Miesto biudžete šiemet buvo numatyta 227,8 tūkst. eurų, kurie turėjo būti skirti padengti nemokamų kelionių išlaidas, tačiau realiai buvo panaudota apie 150 tūkst. eurų.
„Koks tikslas leisti nemokamai važiuoti tris, pavyzdžiui, Šviesų festivalio dienas, o ne dvi? Planuojate, kad visas tris dienas miestas bus pilnas žmonių?“ – Finansų ir ekonomikos komitete klausė jo narys Saulius Budinas.
R. Mockus tvirtino, jog tikrai matoma nauda leisti tris dienas autobusais važiuoti nemokamai, nes tos trys dienos bus savaitgalis. „Šiemet nemokamai vežantys autobusai per šventes tikrai buvo pilni, o vertiname būtent tai, kas buvo šiemet“, – aiškino R. Mockus.
„Klaipėdos keleivinio transporto“ laikinasis vadovas Andrius Samuilovas tvirtino, kad logiška sukurti alternatyvą, kai yra draudžiamas asmeninis transportas, o automobilių eismas miesto centre ribojamas kone per visas šventes. „Kai kuriems klaipėdiečiams ta galimybė nemokamai važiuoti yra puiki proga įsitikinti, kaip atrodo miesto autobusai, kaip jais patogu susisiekti. Gal po tokių kelionių dalis žmonių net pasirinks kasdien į darbą važiuoti autobusu, o ne savo automobiliu“, – samprotavo A. Samuilovas.
Finansų ir ekonomikos komiteto nariai pritarė, jog kitais metais būtų daugiau dienų, kai miesto autobusai veš nemokamai. Galutinį žodį dar turi tarti šį mėnesį posėdžiausianti mieto taryba.
Pirmą kartą kelionė miesto autobusais per Jūros šventę tapo nemokama 2018 metais. Skaičiuojama, jog per tris šventines dienas buvo vežta beveik dukart daugiau žmonių, nei įprasta.
Beje, kai kurie politikai siūlė, kad šiemet autobusais nemokamai būtų galima važiuoti per visas valstybines šventes – ir Kovo 11-ąją, ir Liepos 6-ąją. Tačiau miesto taryba tokiems siūlymams nepritarė, nes šių dienų šventinių renginių nėra gausu, jie nėra labai populiarūs, todėl klaipėdiečiai veikiausiai nepultų važiuoti autobusais, nors jie ir nemokami.
Parašykite komentarą