Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-11-30 |
Klaipėdos rajone jau ketvirtą kartą vyko savivaldybės organizuotas verslo forumas. Ekonomistai, prekių ženklų kūrėjai, verslo paramos organizacijos, jaunimo atstovai ir politikai pabrėžė, kad šiuolaikinis verslas turi nebijoti iššūkių, sparčiai prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos ir megzti tvirtesnius ryšius tarpusavyje. Apdovanoti ir verslumo skatinimo konkurso „Verslumo manija“ nugalėtojai.
„Originaliausios ir sėkmingiausios pastarųjų metų reklamos tos, kurios pasižymi originaliomis idėjomis. Vartotoją būtina sukrėsti, kartais net šokiruoti, kad tavo prekės ženklas išsiskirtų. Didieji prekės ženklai tokie, kaip „Burger King“, „Volvo“ nebijo pašiepti save, įkasti konkurentui ir tai vartotoją veikia, jis tokią reklamą įsimena. Tad tai geri pavyzdžiai, kaip parduoti savo produktą“, – teigė Tomas Bartninkas, reklamos agentūros vadovas.
Kaip ir kiekviena sritis, taip ir verslas susiduria su nemažai iššūkių. Problemos dažnai kompleksinės, tad norint jas sėkmingai išspręsti reikia glaudesnio tarpusavio bendradarbiavimo. Pasak verslo paramos organizacijų atstovų, nors Lietuva auga dvigubai sparčiau už euro zonos vidurkį, vis dar atsilieka inovacijų diegimo srityje, per mažas darbo našumas, per lėta jos struktūrinė kaita.
„Norint tai pakeisti, neišvengiamai būtina stiprinti mokslinių tyrimų sritį, diegti projektų valdymą. Jis padėtų užtikrinti vykdomų pokyčių vadybą politikoje, organizacijose. Ką tai duos? Leis pasiekti didesnį ekonominį, socialinį, aplinkosaugos, kultūrinį poveikį, kurio rezultatus matys tiek dabarties, tiek ateities kartos,“ – neabejoja Lietuvos verslo paramos agentūros direktorius Aurimas Pautienius.
Ekonomistai pastebi, kad verslui būtina įvertinti ir pasaulines tendencijas, rinkas. Reikia žinoti, kas vyksta, ko laukti ir ko tikėtis.
Stereotipus, kad šiuolaikinis jaunimas yra išlepęs ir nori tik viską gauti neįdėdamas jokių pastangų, griovė „Vaivorykšės“ gimnazijos abiturientė. Merginos teigimu, verslas neturėtų vengti jaunimo, nes jis tikrai yra naudingas, inovatyvus ir išradingas.
„Jaunų žmonių pagrindinis tikslas – ne kuo daugiau uždirbti, o kuo daugiau išmokti, todėl jie imlūs ir neniurzgės dėl per mažos algos. O juk padirbėti nori ir mokyklinis jaunimas vasaros atostogų metu, tačiau ne visuomet jiems pavyksta, nes verslas jaunuolius įdarbina ne taip noriai, kaip mes tikėtumėmės“, – tikino Klaipėdos rajono savivaldybės jaunimo reikalų tarybos narė Anelė Dromantaitė.
Kad rajono verslui būtina tarpusavyje kalbėtis, pabrėžė ir meras. Pasak jo, rajone turėtų atsirasti verslininkus vienijanti organizacija, kuri ne tik telktų, bet ir vystytų bendradarbiavimą dėl bendrų rajono ir regiono tikslų. Mero teigimu, savivaldybė taip pat atsižvelgia į naujausias tendencijas – tobulindama darbą įsidiegė projektinį valdymą, projektai planuojami ir įgyvendinami, taikantis prie greitai kintančios situacijos.
„Tai, apie ką seniai svajojo Klaipėdos rajono gyventojai, bus įgyvendinama dar labiau prisitaikant prie jų lūkesčių ̶ daugiafunkcio sporto centro statybos, kultūros centro renovacija, parko tvarkymas Gargžduose, ikimokyklinių ugdymo įstaigų plėtra, pagaliau, Savivaldybės administracijos struktūros pertvarka, dar labiau efektyvinant darbą ir gerinant paslaugų prieinamumą gyventojams“, – teigė rajono meras Bronius Markauskas.
Klaipėdos rajono savivaldybė skatina ir tik pirmuosius žingsnius žengiantį verslą. Šiemet vėl vyko verslumo skatinimo konkursas „Verslumo manija“. Paraiškas pateikė per trys dešimtys dalyvių, išrinkti trys laimėtojai išsidalinę 10-ies tūkstančių eurų prizinį fondą.
Pirmąją vietą ir 5 tūkst. Eurų prizą laimėjo Sandra Venckutė-Gailiušienė už „Šeimos studijos“ studijos įkūrimo idėją, kur jaukioje aplinkoje vyktų užsiėmimai nėščioms moterims ir tėveliams.
Antroji vieta ir 3000 eurų vertės prizas atiteko Astai Marcinkevičai, sumaniusiai namuose įsirengti sveikų kepinių kepyklėlę. Trečiąją vietą ir 2000 eurų prizą laimėjo Mindaugas Laučius, pasaulio rinkai pasiūlęs skaitmeninės liniuotės įrankį, juo galima greitai ir tiksliai apskaičiuoti pastato geometrijos parametrus iš brėžinio ar nuotraukos.
„Tokie verslo skatinimo konkursai parodo, kiek kūrybingų, verslių ir originalių žmonių yra Klaipėdos rajone. Dažniausiai jiems tereikia tik nedidelio finansinio postūmio, kad tos idėjos būtų įgyvendintos ir taip kuriamos naujos darbo vietos ne tik sau, bet ir kitiems. Neabejoju, kol tokių žmonių turėsime, Klaipėdos rajonas ir toliau sparčiais žingsniais žengs į priekį,“ – sakė rajono vicemerė Audronė Balnionienė.
Parašykite komentarą