Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-11-15 |
Ketvirtadienio vakarą Europos šalių kino forumas „Scanorama“ startavo ir Klaipėdoje, kur festivalis kino mylėtojų lauks iki lapkričio 20 dienos.
Anot festivalio organizatorių, „Scanoramos“ žiūrovai labiausiai laukia ryškių, aukščiausią kritikų įvertinimą pelniusių pastarųjų metų filmų iš Europos, ypač Skandinavijos. O šiemet skandinaviško kino programoje „Naujienos iš Šiaurės“ rikiuojasi ypatingai garsūs vardai.
Žiūrovai Klaipėdoje galės pamatyti naujausią Roy‘aus Andressono filmą „Apie begalybę“. Ši odė ir rauda suka amžinybės kaleidoskopą ir tęsia amžinąjį pasakojimą apie neįveikiamą žmogiškosios būties trapumą.
Apie giliai paslėptas traumas savaip kalba vienas produktyviausių šiuolaikinių norvegų režisierių – Hansas Petteris Molandas, kurio filmas „Vogti arklius“ puošia festivalio programą. Įstabios gamtos fone vykstanti epinė brandos drama aprėpia platų žmogiškų jausmų spektrą nuo meilės iki netekties, nusivylimo ir kaltės. Beje, nemažai šio filmo scenų buvo filmuota Lietuvoje.
Kitaip į pasaulį žvelgia rusų režisierius Kantemiras Balagovas, filme „Ilgšė“ keliantis žmogiškumo klausimus. Šiemet Kanuose režisierius pelnė du apdovanojimus – tai rodo neeilinę jauno režisieriaus brandą, gebėjimą į trauminę praeitį žvelgti šiuolaikiškai ir viltingai.
Mėgstantys klasikinį kiną, gražiai papasakotą istoriją, stiprius charakterius ir išraiškingą estetiką turėtų nepraleisti filmų „Nepaprasta Maronos kelionė“ (rež. Anca Damian), „Lara“ (rež. Jan Ole Gerster), „Sonja. Baltoji gulbė“ (rež. Anne Sewitsky).
Šiųmetėje „Scanoramoje“ gausu gilių ir įdomių moteriškų personažų, grąžinančių pasauliui drąsą ir būtinybę apginti žmogiškumą. Nemažai jų – sukurtos talentingų moterų režisierių: „Irina“ (rež. Nadejda Koseva), „Agnesės meilė“ (rež. Silja Hauksdóttir). Filmuose pasakojamas skirtingose socialinėse realybėse gyvenančių moterų istorijas vienija ryžtas siekti savo tikslų ir šaltį tirpdantis jausmų tikrumas.
Klaipėdoje „Scanorama“ parodys pilną naujausių lietuvių kino darbų programą. Tai ir pirmasis vaidybinis kultūros antropologo ir dokumentinio kino režisieriaus Manto Kvedaravičiaus filmas „Partenonas“, ir trys dokumentinės juostos: režisieriaus Vytauto V. Landsbergio „Vanago portretas“, Aloyzo Jančoro „Tulpių laukas“ ir Akvilės Gelažiūtės „Neregėta Lietuva“.
Parašykite komentarą