Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-11-15 |
Kaskart pateikiant tradicinę „Atviros Klaipėdos” ataskaitą norisi pasidalinti ne tik sausais skaičiais, bet ir mintimis, kurias pagimdė praėjusio mėnesio įvykiai.
„Kas yra ta „Atvira Klaipėda”? Kol ji buvo remiama žmonių, ji buvo instrumentas su misija stiprinti pilietinę visuomenę. Kai ji pradėjo priimti „dovanas”, atsiprašau, paramą iš verslo, ji tapo žiniasklaidos verslu. Manyčiau, tapo dariniu, kuris Klaipėdoje iškreipia žiniasklaidos rinką. Žiniasklaida yra pelno srities objektas, o ne VšĮ „Klaipėda atvirai” tą funkciją, kurią kiti atlieka, kaip pelno objektai, iškreipia tai darydama, kaip viešoji įstaiga. Jei Seimo narys Simonas Gentvilas ar Seimo narys Naglis Puteikis iš tiesų yra teisingi, jie turėtų būti tarp tų, kurie skubiai pateiktų Seimui svarstyti Viešųjų įstaigų įstatymo pataisą, kad iš verslo, tarp jų ir valstybės valdomo, „maitinama” viešoji įstaiga nekraipytų žiniasklaidos rinkos. Arba pirmyn, visą baigiamą sužlugdyti regioninę žiniasklaidą „sukiškime” į viešąsias įstaigas”, – rašė praėjusį mėnesį vienas iš komentatorių po tekstu, kuriame pateikėme savo atsakymus į portalo diena.lt korespondentės Alios Zinkuvienės klausimus apie „Atvirą Klaipėdą”.
Ir nors atsakiau į šį komentarą savuoju, kaip dažniausiai būna, po kurio laiko atsiranda protingesnių svetimų minčių. Po keleto dienų Klaipėdos reklamos agentūra „Stand Up“ savo atsiųstame pranešime spaudai apie uostamiestyje organizuotą geriausių šių metų festivalio „Kanų liūtai“ reklamų peržiūrą paminėjo ir šiemetinį šio festivalio šūkį: „Jei prekės ženklas nenori keisti pasaulio ar yra nenuoširdus – jis neturi ateities“.
Atrodo, kad jis šiek tiek ir apie „Atvirą Klaipėdą”, ir apie ano anoniminio komentuotojo baimes.
Galbūt kai kam taip ir neatrodo, bet mažas mūsų kolektyvas tikrai nuoširdžiai vykdo savo misiją. Tik mūsų užmojai šiek tiek kuklesni – mes norime keisti ne visą pasaulį, o pradžiai tik Klaipėdos žiniasklaidą. Tad Kanų liūtų išmintis papildomai įkvepia ir motyvuoja.
O šioje vietoje eilinį kartą norisi priminti, kad mes tik įrankis, o tokius pokyčius gali padaryti ne kas kitas, o tik Jūs, skirdami „Atvirai Klaipėdai” nors vieną eurą per mėnesį.
Kuom jis gali virsti geriausiai rodo naujus „Atviros Klaipėdos” lankomumo rekordus fiksuojantis „Google Analytics”.
Na ir kaip visada – tradicinė ataskaita apie praėjusio mėnesio paramą ir išlaidas.
Spalį „Atvira Klaipėda” sulaukė 3171 Eur paramos, iš kurios 890 Eur pervedė fiziniai asmenys. Tarp juridinių asmenų paramos 881 Eur sudaro tikslinis Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondo pervedimas projektui „Mažosios Lietuvos asmenybių biografijos – nacionalinės kultūros paveldo dalis“, o 200 Eur buvo pervesta už paskelbtus „banerius”.
Per spalį išleidome 4 339,57 Eur:
Autobuso bilietai – 51 Eur
Atlyginimas žurnalistams (pagal individualios veiklos sąskaitas) – 1494 Eur
Bankinio krepšelio mokestis – 10 Eur
Darbo vietų nuoma – 140 Eur
Atlyginimas redaktoriui už rugsėjį (į rankas) – 1130,01 Eur
„Sodros” mokesčiai – 476,95 Eur
Gyventojų pajamų mokestis – 393,04 Eur
Mobilusis ryšys – 52,07 Eur
Interneto ryšys – 19,5 Eur
Mokesčiai finansų įstaigoms už paramos administravimą – 17,32 Eur
Mokestis operatoriams už SMS paramos paslaugą – 24,65 Eur
„Gmail” saugyklos nuoma – 1,99 Eur
Laiškų siuntimas – 1,46 Eur
Kuras – 20,28 Eur
Serverio nuoma – 124,07 Eur
Už nuotraukas fotografui – 30 Eur
Išlaidos 2-ojo gimtadienio šventei – 353,23 Eur.
Iš spalio mėnesio banerių dabar nebematyti tik to, kuris buvo skelbiamas Naujojo turgaus užsakymu.
Būtų šaunu žinoti, kokius banerius pirko apskirtai įmonės, gal galima ir juos pateikti ataskaitos pabaigoje?