Mano, kad padidinus mokesčius, dalis transportininkų pasitrauks į užsienį

Politikų tribūna
Avatar photoAtvira Klaipėda
2019-11-06

Seimo narys klaipėdietis Simonas Gentvilas teigia, kad neapibrėžta situacija dėl šiuo metu svarstomo ES „Mobilumo paketo“ ir Vyriausybės nutarimas didinti mokestinę naštą šalies transporto sektoriui, gali atnešti ne papildomas įplaukas į šalies biudžetą, o išprovokuoti masinį verslų perkėlimą į kitas valstybes ir prarastas darbo vietas Lietuvoje.

Šiuo metu Lietuvoje įregistruota apie 48 000 tarptautinius pervežimus atliekančių sunkvežimių. Palmiros Mart nuotr.

„ES „Mobilumo paketas“ yra milžiniška grėsmė Lietuvos transportininkų sektoriui. Valstybė vien dėl jo gali prarasti apie trečdalį įmonių. Tačiau vietoje susitelkimo ir pagalbos iš Lietuvos valdžios, transportininkai sulaukia dūrio į nugarą – naujų mokesčių. Blogiausia, kad Vyriausybė apsimeta nesuprantanti, jog konkurencingas šalies transporto verslas taip pat yra ir itin mobilus. Tai ne bankai ir prekybos centrai. Pervežimo verslas jau pradėjo migraciją į kitas šalis, kas artimiausioje ateityje gali atnešti rimtų nuostolių šalies ekonomikai“, – mano S. Gentvilas.

Šiuo metu Lietuvoje įregistruota apie 48 000 tarptautinius pervežimus atliekančių sunkvežimių. Todėl visam sektoriui dėl planuojamų mokestinių pakeitimų tenkantys papildomi kaštai gali sudaryti apytiksliai 246 mln. eurų per metus, kas sektorių panardintų į nuostolius. Tikėtini praradimai vien dėl „Mobilumo paketo“ sudarytų apie 15 tūkstančių darbo vietų, įmonėms persiregistravus į kitas šalis.

„Tarptautinių pervežimų versle smulkių įmonių yra 80 proc., vidutiniškai viena bendrovė valdo 10 automobilių. Ekonomistų skaičiavimais, atlyginimo koeficiento pakėlimas ir „Mobilumo paketo“ įvedimas smulkiuosius vežėjus sužlugdys. Vien tik dėl to prognozuojamas 45 proc. apyvartos mažėjimas. Tuo tarpu darbo vietos pabrangimas dėl naujų mokestinių iniciatyvų viršys 2017 m. uždirbtą sektoriaus pelną – 170 mln. eurų. Situacija tokia, kad stambesnieji verslininkai greičiausiai dairysis palankesnės mokestinės aplinkos ir reguliacinės aplinkos verslui plėtoti, o smulkūs verslininkai tiesiog gali nebeturėti tam pajėgumo“, – teigia Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.

Seimo nario įsitikinimu, nepavykus suvaldyti aukščiau minimų iššūkių, Lietuvos transporto sektorius susidurs su reikšmingai išaugsiančiomis veiklos sąnaudomis, todėl didžia dalimi praras turimą potencialą arba kels verslą į Vakarus, greičiausiai, Lenkiją.

„Paradoksalu, tačiau nei Susisiekimo ministerija, nei Vyriausybė nekalba, kas atsitiks su šiuo sektoriumi ir kas atsitiks su tūkstančiais įmonių, kurios yra bankų klientai ir įdarbina dešimtis tūkstančių darbuotojų, maitinančių savo šeimas. Įmonės yra prisiėmusios ilgalaikius įsipareigojimus, paskolas ir tokie pakeitimai negali būti persvarstyti pagal politikų norus per du mėnesius. Būtų atsakinga sustoti čia ir pakalbėti apie ilgalaikę perspektyvą – padėti kurti, o ne žlugdyti vieną sėkmingiausių Lietuvos sektorių“, – ragina S. Gentvilas.

Žymos: |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Iš švenčių kalendoriaus siūlo išbraukti Tarptautinę darbo dieną

Seimo pirmininkui Sauliui Skverneliui pasiūlius į šventinių dienų sąrašą įtraukti Laisvės gynėjų dieną, Seimo liberalai nusitaikė į gegužės 1-ąją švenčiamą Tarptautinę ...
2025-01-14
Skaityti daugiau

Spyglys

Gentvilams ir Valinskui Dievo pagalbos nereikia* (6)

Politologijos profesorius Spyglys ketvirtadienį nuo pat ryto prikritęs prie teliko spoksojo, kaip būti ištikimais Lietuvos Konstitucijai ir Lietuvos žmonėms iškilmingai ...
2024-11-14
Skaityti daugiau

Aplinkosauga

Baltijos jūros ekologinė ateitis: keisti situaciją dar nevėlu?

Baltija yra viena iš penkių labiausiai užterštų pasaulio jūrų ir situacija negerėja. Apie tai, kokių veiksmų turėtų imtis visos suinteresuotos ...
2024-11-14
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This