Teismas nagrinės prašymą dėl biodegalų tvarkos

Politika
Avatar photoAtvira Klaipėda
2019-10-14

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) nagrinės Seimo Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininko, klaipėdiečio liberalo Simono Gentvilo skundą panaikinti trijų ministrų įsakymus, kurie, anot jo, prieštarauja Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymui dėl kuro sudėties.

Santeri Viinamäki (commons.wikimedia.org) nuotr.

„Teismas privalės išsiaiškinti, kodėl poįstatyminiai aktai prieštarauja Lietuvos įstatymams ir ES įsipareigojimams. Dėl ministerijų taikomų išimčių transporto sektoriuje negalima panaudoti daugiau biodegalų, o Lietuva iki šių metų pabaigos nepasieks įsipareigojimo ES – užtikrinti bent 10 proc. atsinaujinančių išteklių dalį transporto sektoriuje. Nepasiekus šio tikslo, už ES direktyvų nevykdymą mūsų šaliai iš valstybės biudžeto gali tekti mokėti milijonus eurų siekiančias baudas“, – pranešime spaudai cituojamas S. Gentvilas.

Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme numatyta, kad Lietuvos degalinės privalo prekiauti dyzelinu, kuriame yra ne mažiau kaip 7 proc. biodyzelino. Tačiau žiemos laikotarpiu į dyzeliną biodegalai nėra įmaišomi. Anot S. Gentvilo, net Šiaurinėse Europos šalyse – Lenkijoje, Švedijoje, Norvegijoje – leidžiama 7 proc. biodegalų kure panaudoti visus metus.

„Nėra jokio racionalaus pagrindo Lietuvoje drausti biodegalus naudoti žiemos laikotarpiu. Lietuvoje gaminami biodegalai yra kokybiški, atitinka europinius standartus ir tinkami naudoti šaltuoju metu – neveltui jie yra eksportuojami į Skandinavijos šalis, kur oro temperatūra žiemą dar žemesnė nei pas mus. Be to, biodegalai išskiria nuo 50 iki 70 proc. mažiau anglies dvideginio nei degalai pagaminti iš naftos. Taigi pradėjus naudoti daugiau biodegalų mažintume ir oro taršą“, – pabrėžė Seimo Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininkas.

Pasak S. Gentvilo, didesnis biodegalų vartojimas kurtų ir pridėtinę vertę šalies ekonomikai. Lietuvoje vis aktualesnė tampa grūdų pertekliaus problema – didėjant našumui ūkininkai susiduria su realizacijos problema, o biodegalų gamybos įmonės nuperka reikšmingą grūdų derliaus dalį.

2017 m. atsinaujinančių išteklių dalis Lietuvos transporto sektoriuje sudarė 3,7 proc. bendro galutinio energijos suvartojimo transporto sektoriuje, kai ES 2017 m. vidurkis siekė 7,4 proc. 2020-aisiais Lietuva yra įsipareigojusi ES transporto sektoriaus atsinaujinančių išteklių dalį padidinti bent iki 10 proc. Anot S. Gentvilo, leidus žiemą naudoti biodegalus dyzeline galima reikšmingai padidinti atsinaujinančių išteklių dalį transporto sektoriuje.

Žymos: | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Iš švenčių kalendoriaus siūlo išbraukti Tarptautinę darbo dieną

Seimo pirmininkui Sauliui Skverneliui pasiūlius į šventinių dienų sąrašą įtraukti Laisvės gynėjų dieną, Seimo liberalai nusitaikė į gegužės 1-ąją švenčiamą Tarptautinę ...
2025-01-14
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Klaipėdos uostui augti padeda ir „Rail Baltica“ (atnaujinta)

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas Vaidotas Šileika trečiadienį surengtos spaudos konferencijos metu teigė, jog šių metų krova Klaipėdos uoste ...
2024-12-18
Skaityti daugiau

Spyglys

Gentvilams ir Valinskui Dievo pagalbos nereikia*

Politologijos profesorius Spyglys ketvirtadienį nuo pat ryto prikritęs prie teliko spoksojo, kaip būti ištikimais Lietuvos Konstitucijai ir Lietuvos žmonėms iškilmingai ...
2024-11-14
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This