Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-09-25 |
[vc_row][vc_column][vc_column_text]Turistus Klaipėdoje labiausiai džiugina jos draugiški žmonės, su kuriais esą galima susikalbėti ne tik angliškai, bet ir vokiškai. Iš didžiųjų Europos megapolių atvykstantys užsieniečiai dar džiaugiasi ir Lietuvos uostamiesčio ramybe, nors netrūksta ir klausiančiųjų, kur dingo visi klaipėdiečiai, kodėl miestas toks tuščias. Turistai čia vis dar pasigenda ir daugiau lankytinų objektų, ne visus žavi ir kol kas nesutvarkytas senamiesčio grindinys.
Artėjant pasaulinei turizmo dienai trečiadienį surengtoje tradicinėje spaudos konferencijoje Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro (KTKIC) bei savivaldybės administracijos atstovai džiaugėsi neblogais šio sezono rezultatais, vardindami nemažai skaičių, įrodančių didėjantį turistų srautą uostamiestyje, bei pasidalino numatomomis naujovėmis.
Kaip pagrindinė naujiena buvo pristatyta atnaujinta KTKIC internetinė svetainė www.klaipedatravel.lt, kuri oficialiai startuos šį penktadienį, pasaulinę turizmo dieną. Nors senoji svetainė aktyvių klaipėdiečių ne kartą buvo kritikuota kaip pasenusi ir neinformatyvi, ji irgi paraleliai dar egzistuos maždaug pusmetį, mat naujoji, kuri bus itin moderni ir interaktyvi, bus dar tobulinama. Informacija svetainėje bus pateikiama 4 kalbomis: be lietuvių, dar anglų, vokiečių ir rusų.
Svetainė parengta pagal kai kurių užsienio šalių pavyzdžius, o pagrindinė jos naujovė bus ta, kad ją galės kurti ir patys lankytoji – svetainė bus integruota su „Instagram” paskyra. „Instagrame” pasidalinus savo nuotrauka prie kokio nors Klaipėdos objekto pagal jo vietą arba grotažymę nuotrauka atsidurs šalia svetainėje patalpinto objekto. Nuotraukas bus galima ir komentuoti. Lankytojas pagal svetainėje pateikiamus lankytinus objektus galės susiplanuoti savo maršrutą, jo laiką, jį atsispausdinti ir pasidalinti su savo draugais.
Pasak portalą žurnalistams pristačiusios savivaldybės Tarptautinių ryšių ir ekonominės plėtros skyriaus specialistės Vaivos Petkevičienės, naujoji svetainė orientuota į šiuolaikiško smalsaus turisto poreikius. Joje jis ras visą būtiną informaciją apie Klaipėdos lankytinas vietas, kavines, restoranas, klubus ir kt. bei pats galės aktyviai prisidėti prie jos turinio gausinimo.
Naujosios svetainės sukūrimas kainavo 12 000 eurų.
KTKIC direktorė Romena Savickienė apgailestavo, jog Lietuvoje iki šiol nėra vieningos metodikos turistams suskaičiuoti.
„Vieni remiasi tik apgyvendinimo įstaigų statistiniais duomenimis, kiti muziejų lankymais, treti dar kažkokiais, bet pačios tikrosios metodikos nėra”, – teigė ji. Šiuo metu VšĮ „Keliauk Lietuvoje” su Ekonomikos ir inovacijų ministerija bando šią metodiką parengti.
Pasak R. Savickienės, per pirmuosius du šių metų ketvirčius Klaipėdos viešbučiuose apsistojo 109 229 svečiai, kurių kiekvienas viešbutyje praleido beveik 2 naktis, o tai esą rodo, jog Klaipėda nebėra tik tranzito miestas, čia turistai jau užsibūna ilgiau. Tačiau lyginant šiuos rezultatus su 2018 metais, turistų skaičius augo tik 4 proc., t.y. mažiau nei prieš tai buvusį sezoną. Klaipėdoje veiklą pradėjo naujas viešbutis „Dangė“, o buvusio viešbučio „Atlantas” patalpose apgyvendinimo paslaugas pradėjo teikti viešbutis „Active“.
Pagal paties turizmo centro atliktą apklausą 30 proc. turistų nakvynei renkasi viešbučius, o 17 proc. – privatų sektorių.
„Tie nauji tinklai, kaip „AirBNB” ar privatus sektorius labai sparčiai žengia į rinką ir paima nemažą dalį svečių, apsistojusių mieste”, – sakė R. Savickienė, apgailestavusi, jog juos irgi yra sunku tiksliai suskaičiuoti.
Direktorė džiaugėsi, jog šiemet daugiau atvyko keleivių tarptautiniais jūrų keltais, ypač naująja keltų linija „TTLine”, kurios keltai plaukia maršrutu Klaipėda – Trelleborg (Švedija) ir juo kompanija pervežė jau daugiau nei 10 tūkst. keleivių, nors reisas vykdomas tik kartą per savaitę.
Teigiama, jog Klaipėdą atranda vis daugiau turistų iš Skandinavijos šalių bei Olandijos.
Nors šį sezoną į Klaipėdą atplaukė mažiau kruizinių laivų – 49, tikimasi, jog turistų srautas bus panašus, kaip ir pernai – apie 70 000. Klaipėdoje dar laukiami 2 kruiziniai laivai: spalio 7 d. atplauks „Marco Polo” ir spalio 10 d. sezoną uždarys „Nordstjernen“.
Tačiau centro direktorė džiaugėsi, jog jau net 76 laivai yra užsiregistravę kitam sezonui, kuris bus gerokai ilgesnis – prasidės kovo 31 d. ir baigsis spalio 26 d.
„Mums reikia diversifikuoti turizmą, kad kuo daugiau tikslinių grupių pritrauktume į Klaipėdos miestą, plėtoti sveikatingumo, aktyvųjį, paslaugų turizmą „, – sakė savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas. Jo teigimu, tiek miestiečiams, tiek svečiams tarnauja ir nuolat atnaujinama infrastruktūra, pirmiausia, dviračių takai, kuriais esą labai žavėjosi britų žurnalistai, stebėjęsi, kodėl klaipėdiečiai jų nereklamuoja.
R. Zulcas minėjo atnaujintą Pamario gatvę su dviračių takais, baigtą Malūno parko dviračių taką, BMW dviračių ir riedlentininkų parką, šiuo metu tvarkomą Ąžuolyno giraitę bei numatomas investicijas į senamiestį, Piliavietę, Priešpilio gatvę.
R. Zulcas priminė Šv. Jono bažnyčios atstatymo darbus, siekiant įtikinti Vyriausybę šiam projektui suteikti valstybinį statusą, o kad apie šios bažnyčios atstatymą jau plačiai kalbama ir Vokietijoje, patvirtino neseniai iš Hamburgo mugės grįžusi R. Savickienė, teigusi, jog apie šią bažnyčią „plačiai kalba ir Vokietijos lietuviai”.
Nors šiuo metu didžioji gyvenimo dalis jau keliasi į virtualią erdvę, KTKIC neatsisako ir popierinių lankstinukų, kuriais noriai naudojasi net tik turistai, bet ir įvairios miesto įmonės, juos dovanodami savo svečiams, naudodami renginiams. Iki rugsėjo 1 d. centras jiems yra jau išdalinęs 60 000 lankstinukų. Lankstinukai yra išleisti net 9 kalbomis, o paskutinioji iš jų buvo japonų.
Lankytinas miesto kavines ir kepyklėles reklamuoja neseniai pasirodžiusi „Saldi Klaipėda”, su uostu ir jūra susijusius objektus pristato lankstinukas „Jūrinė Klaipėda”. Planuojama dar išleisti lankstinuką apie Klaipėdos asmenybes, apie Klaipėdos paplūdimius, „Išraiškingą Klaipėdą” (apie išpieštus namus, įvairius įdomius objektus) ir kt.
Pasak R. Savickienės, net 11 proc. turistų teigė apie Klaipėdą sužinoję būtent iš popierinių lankstinukų.
Beje, jie yra pažymėti žaliu ekologišku ženklu, o tai reiškia, kad pasinaudoję turistai lankstinuką gali grąžinti į informacijos centrą – čia jais vėl gali naudotis kiti turistai.
INFORMACIJA
Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centras iki rugsėjo 1 d. centre sulaukė daugiau nei 43 000 turistų, t. y. beveik 10 proc. daugiau nei 2018 metais. Daugiausia svečių sulaukta iš Vokietijos, Lietuvos, JAV, Didžiosios Britanijos, Prancūzijos, Lenkijos, Latvijos, Rusijos, Ispanijos, Nyderlandų. Pastebimai augo svečių skaičius iš Čekijos, Lenkijos, Prancūzijos. Didžiausio turistų antplūdžio sulaukta rugpjūčio 23 d., kai centre per 1 dieną apsilankė 1235 žmonės.
Per 6 šių metų mėnesius tarptautiniais jūrų keltais buvo pervežta 14 proc. daugiau keleivių nei 2018 metais (per 110 000 keleivių). Pastebima, jog išaugo keleivių skaičius iš Danijos (31 proc.) Nyderlandų (26 proc.), Vokietijos (16proc.), Latvijos (7 proc.), Švedijos (7 proc. ) ir kt. Augo ir lietuvių keliautojų keltais skaičius (apie 4 proc.).[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=NQJ5oakRsiQ&feature=youtu.be”][/vc_column][/vc_row]
Parašykite komentarą